خودرو آنلاین

خودرو آنلاین
خودرو آنلاین
عضويت سريع
نام کاربري :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ايميل :
نام اصلي :
کد امنيتي :
تبادل لينك اتوماتيك
عنوان :
آدرس :
کد امنيتي :
چت باكس

نام :
وب :
پیام :
2+3=:
 
(Refresh)
نیلی بلاگ


اشخاصی که به بیماریهای قلبی عروقی مبتلا هستند باید از میوه و سبزیجات استفاده کنند و آنها را به چهار یا پنج وعده در هفته افزایش دهند.


فلاوونوئیدها از آنتیاکسیدانهای نیرومند و بسیار مفید است که در میوهها و سبزیجات وجود دارد. این آنتیاکسیدانها بر سلامت قلب و عروق تاثیر بسیار زیادی دارد.


افرادی که بیماری قلبی دارند باید از روغن هسته انگور و یا روغن زیتون استفاده کنند و غذاها را به صورت بخارپز و یا کبابی میل کنند.


توصیه میشود میوه مورد استفاده این افراد تازه باشد و کمتر از میوههای خشک و یا کمپوت استفاده کنند .


در طب سنتی استفاده از میوههای قرمز و ارغوانی برای بیماران قلبی از جمله شاه توت، انار و سایر میوههای دارای رنگدانههای قرمز مورد تاکید است.


همچنین بیماران قلبی باید از سبزیجات تیره از جمله سبزی خوردن بیشتر استفاده کنند. سیر و پیاز نیز از جمله سبزیجاتی است که به گفته این کارشناس تغذیه برای مبتلایان به بیماریهای قلبی مفید است.


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ساعت 14:22
توسط سینا | تعداد بازديد : 1 | لينك ثابت



محمد حسین کبادی شناگر بزرگ ایرانی که تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر از طول خلیج پارس را شنا کرده پیشنهاد دو میلیارد تومانی اماراتیها را رد کرد...

محمد حسین کبادی ادامه داده که اماراتیها برای اینکه من این پروژه را در مرز آنها و به نام جعلی خلیج ع..ر..ب..ی.. انجام دهم دو میلیارد تومان وجه نقد بورسه تحصیلی تا مقطع دکترا در بهترین دانشگاههای دنیا و اقامت آمریکا پیشنهاد دادند اما بنده قبول نکردم.

این پروژه با نام پروژه ملی شنای طول خلیج پارس به طول یکهزار و ۲۸۰ کیلومتر از ۲۸ آذرماه امسال از جزیره هرمز آغاز شده و مقصد نهایی نیز اروندکنار در استان خوزستان است. شناگر طول خلیج فارس خاطر نشان کرد این پروژه را با شعار خلیج تا ابد فارس و پیام صلح و انسان دوستی مردم ایران انجام میدهیم.

محمد حسین کبادی



کبادی با بیان اینکه با طی مسیر ۸۰۰ کیلومتری رکورد جهانی این رشته را جا به جا کرده گفت: هر چند رکورد قبلی مربوط به یک تیم ۵ نفره بوده که ۶۸۰ کیلومتر را طی کرده بودند اما من انفرادی تاکنون ۸۰۰ کیلومتر از خلیج فارس را طی کردم.

کبادی با اشاره به تیم ۲۵ نفره این پروژه گفت در تیم اجرایی روی آب هشت نفر هستیم و هنگام شنا نیز درون محفظه هستم ضمن اینکه روزی ۵ تا ۲۰ کیلومتر نیز شنا میکنم...

وی اظهار داشت: تا پایان پروژه ۴۰۰ کیلومتر فاصله داریم و در صورت انتخاب مسیر بهتر، این فاصله کمتر میشود و امیدوارم تا پایان سال به مقصد نهایی که اروندکنار استان خوزستان است برسیم. کبادی ادامه داد: دید ما به این پروژه علمی بوده و شرکتهای مختلفی نیز برای اسپانسری پروژه ملی خلیج پارس پیشنهاد داده بودند

شناگر طول خلیج فارس با قدردانی از مهمان نوازی مردم و مسئولان استان بوشهر گفت در بدو ورود به بوشهر مهمان نوازی بوشهریها ما را غافلگیر کرد و مدیران ورزشی استان بوشهر استقبال خوبی از ما داشتند...

امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ساعت 14:19
توسط سینا | تعداد بازديد : 0 | لينك ثابت

هنگامی که سونامی در شهر فوکوشیما در ژاپن به نیروگاه هستهای آسیب رساند، بسیاری از مردم برای زنده ماندن همه چیز از جمله حیوانات را گذاشتند و فرار کردند.

4 سال بعد «نائوتو ماتسومورا» یک کشاورز 55 ساله از افرادی بود که برای مراقبت از حیواناتی که در فوکوشیما رها شده بودند به منطقه برگشت.

نائوتو به عنوان آخرین مرد فوکوشیما شناخته شده است و تنها کسی است که در منطقه ممنوعه و اطراف نیروگاه هستهای فوکوشیما زنده است.

در این منطقه حیوانات بسیاری از قبیل گربه، سگ، اردک، خوک، گاو، شترمرغ و حیوانات دیگر در این منطقه آلوده و بدون غذا مانده بودند.

نائوتو گفت: زمانی که برگشتم، وقتی حیوانات کامیون مرا دیدند شروع به سرو صدا کردند، انگار میخواستند به من بگویند گشنه و تشنهایم و از آن زمان بود که در منطقه ماندگار شدم، منطقه را ضدعفونی کردم و غذاهایی که از خارج شهر فرستاده میشد را به حیوانات میدادم زیرا غذاهای منطقه هیچکدام سالم نبودند.

وی توسط کمکهای مالی که از طریق برخی افراد شده بود در این مدت به حیوانات غذا داده بود و از آنها مراقبت کرده است.

نائوتو یک بچه دو ساله دارد که با مادرش در خارج از منطقه ممنوعه زندگی میکند.


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ساعت 14:17
توسط سینا | تعداد بازديد : 1 | لينك ثابت


13حقیقت جالب درباره طبیعت


آیا می دانید که ... نهنگ قاتل (اورکا) برخلاف اسمش در واقع نوعی دلفین است.
آیا می دانید که ... بزرگ ترین پستانداران روی خشکی ها فیل ها هستند.
آیا می دانید که ... بزرگ ترین اقیانوس روی زمین، اقیانوس آرام است.
آیا می دانید که ... برخلاف انسان ها، گاوها و اسب ها ایستاده می خوابند.



----------------------------------------

آیا می دانید که ... قطر نیلوفرهای آبی غول پیکر آمازون می تواند به بیش از 6 پا (حدود 183 سانتی متر) برسد.
آیا می دانید که ... بزرگ ترین گل تک روی زمین در گیاهی به نام زنبق بدبو می روید. قطر گل های این گیاه به بیش از 1 متر (3 فوت) می رسد و وزنشان حدود 10 کیلوگرم است.



آیا می دانید که ... حدود 75 درصد از آتشفشان های روی زمین در حلقه آتش اقیانوس آرام قرار دارند، یعنی منطقه ای اطراف اقیانوس آرام جایی که در آن صفحات تکتونیکی با هم برخورد می کنند.
آیا می دانید که ... گیاهان روی سطح زمین حدود 400 میلیون سال است که وجود دارند.


----------------------------------------
آیا می دانید که ... زمانی که حشره ای موهای یک ونوس مگس خوار را لمس می کند، باعث می شود گیاه بسته شود و قربانیش را قبل از کشتن و حل کردن آن در اسید به دام بیندازد.
آیا می دانید که ... هر چند خرس های قطبی خز کرکی سفید و نرمی دارند، اما در واقع پوست آنها سیاه است.

آیا می دانید که ... شیرهای ماده در مقایسه با شیر های نر شکارچیان بهتری هستند و بیشتر شکارشان را برای غرور و فخرفروشی انجام می دهند.



آیا می دانید که ... حدود سه چهارم افزایش سطح دی کسید کربن به فعالیت های انسانی در طول 20 سال گذشته و سوزاندن سوخت های فسیلی بر می گردد. دلیل یک چهارم باقی مانده به طور عمده انجام تغییراتی مانند جنگل زدایی برای استفاده از زمین است.

آیا می دانید که ... چارلز داروین، طبیعت شناس انگلیسی که در سال 1809 متولد شد، ایده انتخاب طبیعی را مطرح کرد و نحوه تفکر ما درباره تکامل را تغییر داد.


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ساعت 14:15
توسط سینا | تعداد بازديد : 0 | لينك ثابت





لامسه شاید در میان حواس پنج گانه انسان کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد. هر یک از ما در هر ثانیه از روز اطلاعات لمسی را از محیط اطراف خود دریافت می کنیم.



اگر در حال حاضر روی صندلی نشسته اید شاید کمر شما با صندلی در تماس باشد، با انگشتان خود احتمالا ماوس را لمس می کنید، و یا با نمایشگر موبایل هوشمند خود در تعامل هستید. تمامی این اطلاعات چنان در همه جا وجود دارند که احتمالا تا پیش از مطالعه این مطلب کمتر به آنها توجه داشته اید.



ما نمی توانیم حس لامسه را خاموش کنیم. به گفته “دیوید لیندن”، نوروبیولوژیست در دانشگاه جان هاپکینز و مولف کتاب “لمس: علم دست، قلب و ذهن”، شما می توانید چشمان خود را ببندید و نابینایی را تصور کنید، و یا می توانید با قرار دادن پوشش روی گوش های خود ناشنوایی را تجربه کنید. اما لامسه حسی مرکزی و همیشه حاضر در زندگی ما است که از دست دادن آن را نمی توانیم تجسم کنیم. در ادامه برخی حقایق جالب توجه درباره این حس کلیدی که توسط لیندن ارائه شده اند را بیان می کنیم.



توجه به شدت بی تناسب مغز به لمس در بخش های مختلف بدن انسان


به گفته لیندن، بخشی از مغز انسان که وظیفه پردازش اطلاعات لمس را بر عهده دارد دارای یک نقشه از سطح بدن است اما این نقشه بسیار واپیچیده است. برخی قسمت ها مانند صورت، لب ها، زبان و انگشتان دارای گیرنده های لمسی بسیاری هستند و بخش هایی مانند قسمت کوچکی از پشت، سینه و ران ها گیرنده های لمسی کمتری دارند. این گیرنده ها چهار نوع هستند؛ گیرنده ای برای احساس لرزش، گیرنده ای برای مقادیر ناچیز از لغزش، گیرنده ای برای کشش پوست، و گیرنده ای برای احساس بهترین نوع بافت ها.



افول حس لامسه با افزایش سن

به گفته لیندن، آثار افزایش سن بر حس لامسه یکی از نکات جالب توجه است. به نظر می رسد با افزایش سن، انسان گیرنده های لمسی خود را از دست می دهد. البته این مساله ناگهانی رخ نمی دهد و ما این گیرنده ها که در 16 یا 18 سالگی به اوج خود می رسند را بسیار آرام از دست می دهیم. همچنین، گیرنده های درد و دما نیز با افزایش سن رو به افول می روند.



افراد لمس-کور

به گفته لیندن، ما واژه مناسبی برای فقدان حس لامسه نداریم اما لمس-کوری بسیار واقعی است. افرادی که به یک اختلال نادر به نام “نوروپاتی حسی اولیه” دچار هستند حسگرهای لمس مکانیکی خود را از دست می دهند. بنابر ادعای این افراد، آنها نمی توانند هیچ چیزی را حس کنند. آنها نمی توانند خط بریل را بخوانند و یا اگر دست خود را درون جیب هایشان وارد کنند نمی توانند فرق بین سکه ها را متوجه شوند.



لمس اجتماعی، سیستمی ویژه برای احساس عواطف


به گفته لیندن، دو سیستم لمسی وجود دارند. یکی از آنها “حقایق” – موقعیت مکانی، حرکت، نیروی یک لمس – را ارائه می کند و آن را لمس افتراقی می نامیم. اما سیستم لمس عاطفی نیز وجود دارد. حسگرهایی ویژه به نام “الیاف لامسه ای C” به عنوان واسطه در این سیستم عمل می کنند و اطلاعات را بسیار آهستهتر انتقال می دهد. این سیستم اطلاعات را به بخشی از مغز به نام Posterior Insula ارسال می کند که برای تماس و لمس اجتماعی بسیار مهم است. این سیستم شامل مواردی مانند در آغوش گرفتن یک دوست، نوازش فرزند توسط مادر و … می شود.



سیستمی ویژه برای حس درد


به گفته لیندن، در مدار درد یک مجموعه از حسگرها وجود دارد که به شما می گوید درد دقیقا در کدام قسمت وجود دارد، قدرت آن چه میزان است و غیره. بار دیگر، سیستم دیگری وجود دارد که تنها جنبه احساسی منفی درد را منتقل می کند. این سیستم دوم است که می تواند توسط داروها مانند مرفین و یا تمرینات مدیتیشن تحت تاثیر قرار بگیرد. موارد نادری نیز وجود دارند که افراد فاقد سیستم درد احساسی هستند. در نتیجه، این افراد اگرچه از حقایق درد آگاه هستند اما عاملی آزاردهنده برای آنها محسوب نمی شود. به عنوان مثال، آنها از دردآور و آسیب رسان بودن قرار دادن دست خود در سطل آب یخ آگاه هستند اما اهمیتی به آن نمی دهند.



لمس، عنصری کلیدی و مرموز برای رشد نوزاد


به گفته لیندن، یکی از بهترین مثال ها در این زمینه پرورشگاه های رومانی پس از سقوط چائوشسکو هستند. در آن زمان افراد کمی برای مراقبت از نوزادان در پرورشگاه ها حضور داشتند و نوزادان به ندرت در طول روز لمس می شدند. این کودکان نه تنها میزبان مشکلات عاطفی بودند بلکه با مجموعه ای از بیماری های مزمن نیز مواجه شدند. آنها دارای سیستم ایمنی ضعیف و بیماری های پوستی بودند.



این پدیده به واسطه پژوهشی دیگر نیز تایید شده است. دانشمندان به طور کامل از چرایی بروز آن آگاهی ندارند اما به نظر می رسد تجربه لمس و تماس اولیه به طور فوق العاده ای برای رشد عملکرد شناختی و بدن سالم مهم است. بر همین اساس است که امروزه نوزادهای نارس که در انکوباتور قرار می گیرند برای چند ساعت در روز از دستگاه خارج می شوند و در تماس با پوست والدین قرار می گیرند.



شکل گیری احساسات اولیه مردم به شیوه های عجیب با لمس

به گفته لیندن، لمس تصادفی می تواند به شکل گیری احساسات و برداشت های ما از شخصیت مردم کمک کند. در یکی از آزمایش های کلاسیک، افرادی که یک نوشیدنی خنک و یا یک نوشیدنی گرم در دست دارند با فردی ملاقات می کنند، و آنهایی که نوشیدنی گرم در دست داشته اند به عنوان افرادی گرمتر – دارای شخصیتی بیشتر اجتماعی – رده بندی شده اند. هنگامی که این قبیل مطالعات برای نخستین بار منتشر شدند هیچ کس واقعا به آنها باور نداشت اما انجام مطالعات دیگر و کسب نتایجی مشابه شرایط را تغییر داده است.



تاثیر احساسات بر چگونگی تجربه لذت و درد


به گفته لیندن، این حقیقت که حالت شناختی ما می تواند درک ما از لمس را تعدیل کند هم یک موهبت و هم یک مصیبت است. موهبت است زیرا به معنای تعدیل لمس منفی از طریق تجربیات مثبت مانند مدیتیشن، تمرین و آموزش تمرکز حواس است. اما مصیبت است زیرا اگر به واسطه درد آزار ببینیم می توانیم وارد چرخه ای شویم که در آن شرایط ما وخیمتر می شود.



البته این مساله تنها درباره درد صادق نیست و احساس لذت نیز همین گونه است. تصور کنید به همراه دوست خود در محیطی آرام هستید و وی دست شما را نوازش می کند. بی تردید، احساس خوبی خواهید داشت. اکنون تصور کنید در میانه یک بحث جنجالی رفتاری مشابه صورت بگیرد. اعصابی مشابه فعال خواهند شد اما احساسی کاملا متفاوت یعنی رنجش و مزاحمت را تجربه می کنید. این به دلیل آن است که بخش هایی از مغز که پردازش لمس عاطفی را انجام می دهند تحت تاثیر بخش های دیگر مغز قرار گرفته اند.


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ساعت 14:12
توسط سینا | تعداد بازديد : 1 | لينك ثابت




انسانها همیشه و ذاتا به دنبال زیبایی می وند و به زیبایی علاقه ویژه ای دارند،آنها قسمتی از این زیبایی را با استفاده از جواهرآلات و طلاجات برای خود به ارمغان می آورند، در گذشته ای نه چندان دور با توجه به اینکه قیمت طلا در بازار ایران و بازار جهانی به اندازه ی امروز بالا نرفته بود، درصد بیشتری از مردم صرفا از طلاجات به عنوان زینت برای خود استفاده میکردند، اما به مرور زمان با توجه به افزایش قیمت طلاجات مردم و سازندگان طلاجات رو آوردند به استفاده از نگین ها یا همان سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی بر روی طلاجات به طوری که اکثر نمای ظاهری زیور آلات ساخته شده را نگین کار شامل می شود و مقدار و درصد کمی از زیورآلات شامل طلاست.
با عمومیت یافتن استفاده از جواهرات به عنوان زیورآلات اصطلاحات نادرستی در بین افراد شاغل در این زمینه رایج شد که عموما به دلیل نا آگاهی این افراد بود و این اصطلاحات غلط به عموم مردم هم سرایت کرد.



یکی از این اصطلاحات غلط که اکثرا بین مردم استفاده می شود و استفاده از آن توسط مخاطبین من همیشه برای من به نوعی آزار دهنده بوده است، استفاده از واژه ی “برلیان” برای سنگ قیمتی “الماس” است و قصد دارم در مورد واژه ی برلیان و الماس توضیحاتی را در ادامه ارائه کنم.



برلیان Brilliant : برلیان نوعی تراش است که برای سنگ الماس استفاده میشود این نوع تراش فرزند تراشی است به نام تراش سوییسی که برای انواع و اقسام سنگهای مختلف در گذشته استفاده می شده است. در تراش برلیان امروزه سعی بر آن است که هر چه بیشتر از قبل جلوه های بصری سنگ الماس را به نمایش بگذراند و زوایای و نوع برش را به شکلی تنظیم کنند که نور وارده شده به سنگ الماس با صفحات بیشتری از سنگ برخورده کرده و در انتها به چشم ما برخورد کند. برای دست یافتن به این مساله دانشمندان موسسات بزرگ آمریکا و بلژیک همیشه برای بهتر کردن نوع تراش الماس ها تلاش می کنند و سال به سال استاندارهای جدیدی را برای اینکار ارائه می دهند. و در اصل تراشندگان الماس چه کسانی که به روش سنتی مباردت به تراش الماس میکنند و چه کسانی که با دستگاه های پیشرفته بایستی پیرو این استاندار باشند.



تفاوت الماس و برلیان

بحث تخصصی در مورد این نوع تراش را با آینده موکول میکنم فقط با کمی دقت به همین تصویر می توانیم در یابیم که تقریبا تراش برلیان به شکلی است فارغ از اینکه زوایا و … صفحات در این نوع تراش چگونه بررسی میشود و غیره
برای مطالعه ی بیشتر در این مورد نیز می توان به این صفحه در ویکی پدیا مراجعه کرد : اینجا



الماس Diamond:
در مورد الماس تقریبا اکثر مردم اطلاعات خوبی دارند، من جمله اینکه، بالاترین درجه ی سختی را در بین سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی دارد، سنگی بسیار گران قیمت است گاهی اوقات الماسهایی که تاریخچه ی مختص به خود را با خود به همراه دارند پشتوانه ی پول مملکت ها هستند، نوع شفاف و بی رنگ آن معروفترین نوع آن است ولی امروز برای تنوع هم که شده از رنگهای مختلف آن هم استقبال به عمل می آید و غیره ….



پس به دلیل اینکه این نوع تراش یعنی تراش برلیان صرفا برای سنگ الماس روز به روز در حال پیشرفت و بهبود هست عموم افراد این سنگی قیمتی را به اسم برلیان میشناسند در صورتی که در اصل بایستی به خاطر داشته باشیم که نام این سنگ الماس است و تراش آن برلیان، ممکن است یک نوع سنگ با استفاده از نوع دیگری از تراشها، تراش خورده باشد پس نباید برای آن سنگ واژه ی برلیان را بکار ببریم


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ساعت 14:10
توسط سینا | تعداد بازديد : 1 | لينك ثابت

خرید یک تلویزیون جدید با توجه به تنوع بسیار زیاد محصولات و تکنولوژی*های متفاوت امروزی، همیشه کاری دشوار بوده و هست. نه تنها برای کاربران عادی بلکه برای فروشندگان تلویزیون، تولیدکنندگان، خرده*فروشی*ها و منتقدین هم کاری پیچیده است. با جست*وجو در اینترنت، وضعیت پیچیده*تر هم می*شود چرا که در معرفی محصولات جدید با انبوهی از تکنولوژی*های جدید و متعلقات اضافی مواجه می*شویم. لذا امیدواریم که این راهنمای خرید تلویزیون بخشی از پیچیدگی*ها را ساده کرده و در تصمیم*گیری به شما کمک کند. ببینیم چه نکاتی در خرید یک تلویزیون جدید اهمیت بیشتری دارند.

در این راهنمای خرید نمی*خواهیم یک یا چند محصول خاص را به شما معرفی کنیم، بلکه هدف این است که آنچه در خرید یک تلویزیون جدید مهم*تر است را به صورت خلاصه برایتان بازگو کنیم. با این وجود اگر حوصله*ی مطالعه و بررسی دقیق مشخصات یک تلویزیون خوب را ندارید و می*خواهید به سرعت بهترین محصولات را به شما معرفی کنیم، پیشنهادمان محصولات سری TC-PST60 پاناسونیک است. البته هنوز تا پایان سال ۲۰۱۳ زمان زیادی باقی مانده و احتمالاً محصولات خوب دیگری هم روانه*ی بازار خواهند شد اما تا اینجای کار، این تلویزیون*ها بهترین انتخاب از نظر کیفیت و قیمت به شمار می*روند. سه قانون اصلی در خرید یک تلویزیون خوب

۱- کیفیت تصویر با توجه به مشخصات روی کاغذ، تعیین نمی*شود!

شاید این جمله*ی کوتاه به مذاق تولیدکنندگان بزرگ تلویزیون خوش نیاید اما عین حقیقت است. در واقع با بررسی مشخصات انواع تلویزیون احتمالاً شما هم به این نتیجه می*رسید که هدف از ارائه*ی کاتالوگ و مشخصات تلویزیون*ها، گیج کردن مشتری است. انبوهی از عبارات گیج*کننده و اعداد بزرگ و کوچک روبروی شما قرار می*گیرند و شاید در نهایت مجبور به خرید یک تلویزیون نسبتاً گران*قیمت شوید، آن هم به این دلیل که نسبت کنتراست بالاتری دارد و یا روشنایی بیشتری دارد. شاید هم علت انتخاب شما وجود یک تکنولوژی خاص در محصول باشد. البته برخی از مشخصات ذکر شده روی کاغذ بسیار با اهمیت هستند، مثل وزن و انواع ورودی*ها و خروجی*های تلویزیون. اما در مجموع پارامترهایی بی*اهمیت یا کم*اهمیتی در کاتالوگ محصولات دیده می*شود و ممکن است برخی از موارد دارای مقادیر نادرست هم باشند. به عنوان مثال نسبت کنتراست یا تضاد تنها یک دروغ فریبنده است، قبلاً در زومیت این نکته را به تفصیل بررسی کردیم. نرخ نوسازی بر حسب هرتز که اعدادی از جمله ۱۲۰، ۲۴۰ و ۶۰۰ هرتز را روبروی آن می*بینیم و در حقیقت یک پارامتر پیچیده و تا حدی مبهم است. شاید در کاربردهای معمولی، نرخ نوسازی بالا به هیچ وجه اثرگذار نباشد اما هزینه خرید تلویزیون را زیاد می*کند. زاویه دید تلویزیون*های LCD و LED-backlit LCD که عددی نادرست است و این مسأله*ی همیشگی که معمولاً یک تلویزیون LED کیفیت تصویر بهتری نسبت به تلویزیون*های LCD ندارد. کابل*های HDMI که کیفیت یکسانی دارند اما فروشنده برخی از آنها را با کیفیت*تر از باقی کابل*ها معرفی می*کند. LEDها یک نسل جدید یا فناوری متفاوت با LCD نیستند و در واقع خود نوعی از LCDها به شمار می*روند. توصیه*ی ما این است که به جای توجه به صفحه*ی مشخصات تلویزیون، فکر دیگری کنید، شاید بهترین کار نادیده گرفتن آن*ها باشد! بهتر است از کاتالوگ محصولات برای جدا کردن تلویزیون*ها بر اساس امکانات استفاده کنید، مثلاً اینکه کدام محصولات دارای عینک سه*بعدی هستند و یا اینکه کدام موارد تلویزیون هوشمند (تلویزیونی که دارای سیستم عامل یا نرم*افزار هوشمند و کامل است) می*باشند. برای تشخیص بهترین کیفیت تصویر، بدترین راه ممکن استفاده از مشخصاتی است که در کاتالوگ محصولات ذکر می*شود، لذا به هیچ عنوان به آن استناد نکنید.

۲- تلویزیون بزرگ*تر واقعاً بهتر است

در مورد اندازه حداقل قطر ۳۲ اینچ را توصیه می*کنیم. البته در مورد تلویزیونی که قرار است در اتاق خواب قرار بگیرد، برای تلویزیونی که می*خواهید در اتاق نشیمن استفاده کنید، بهتر است تلویزیونی با حداقل قطر ۴۶ اینچ یا ۵۵ اینچ و بزرگ*تر از آن، انتخاب نمائید. ممکن است در نگاه اول این ابعاد بسیار بزرگ به نظر برسد اما توصیه*ی ما این است که یک تلویزیون بزرگ بخرید چرا که تجربه*ای بسیار جالب خواهد بود. اندازه*ی تلویزیون نسبت به امکانات و قابلیت*هایی مثل عینک سه*بعدی، نرخ نوسازی بالاتر و تلویزیون*های هوشمند، اهمیت بیشتری دارد. بنابراین توصیه می*کنیم که با بودجه*ای که در اختیار دارید، سراغ تلویزیون*های بزرگ*تر بروید. معمولاً بیشتر کاربران از اینکه تلویزیونی با ابعاد بزرگ*تر نخریده*اند، اظهار پشیمانی می*کنند، مراقب باشید شما هم به این دسته از مشتریان نپیوندید. حداکثر اندازه*ی تلویزیون به بودجه، سلیقه و فضای در دسترس بستگی دارد، به این نکته هم توجه کنید که اگر فضای بسته*ای برای تلویزیون در اختیار دارید و قبلاً یک تلویزیون کوچک*تر در آن قرار داده می*شد، تلویزیون جدید را طوری انتخاب نکنید که لبه*های آن به میز یا دیوار مماس شود و راهی برای تهویه و خنک*کاری باقی نماند. بهتر است حداقل یک اینچ یا ۲٫۵ سانتی*متر فاصله را لحاظ کنید و بعد به انتخاب تلویزیونی با حداکثر ابعاد محاسبه شده بپردازید. حذف پایه*ی بزرگ هم راهی برای افزایش فضای تلویزیون جدید است.

۳- به تلویزیون*های پلاسما هم توجه کنید

شاید از پیشنهاد ما تعجب کرده باشید اما توجه داشته باشید که تلویزیون*های پلاسما با هزینه*ی مساوی، معمولاً نسبت به تلویزیون*های LCD و تلویزیون*های به اصطلاح LED، کیفیت تصویر بهتری دارند. تلویزیون*های LED در حقیقت همان تلویزیون*های LCD هستند که نور پس*زمینه*شان توسط دیودهای نوری (یا LED) تولید می*شود. یکی از دلایلی که باعث شده کاربران از خرید تلویزیون*های پلاسما اجتناب کنند این است که شایع شده این نوع تلویزیون*ها دچار پدیده*ای به نام Burn-in می*شوند به این معنی که یک تصویر خاص روی صفحه باقی می*ماند، آن هم به صورت دائمی! در صورتی که شما هم یک کاربر عادی هستید و از تلویزیون برای تماشای برنامه*های تلویزیونی و یا انجام بازی*های ویدیویی استفاده می*کنید، نگران این پدیده نباشید، مشکلی نیست. در واقع عمر تلویزیون*های پلاسما در حد تلویزیون*های LCD معمولی است. یکی دیگر از دلایل اقبال کم مشتریان به سمت استفاده از تلویزیون*های پلاسما، قدیمی بودن تکنولوژی آن است. LCD و بیش از آن، LED به نظر مشتری جدید*تر و پیشرفته*تر و در نتیجه بهتر است. درست است که تلویزیون*های پلاسما نسبت به تلویزیون*های LED و مخصوصاً محصولات جدید و باریک امروزی، ضخیم*تر و سنگین*تر هستند اما هر دو تکنولوژی پلاسما و LED به بلوغ رسیده و کیفیت بسیار خوبی دارند. امروزه تلویزیون*های پلاسما هم بسیار باریک شده*اند. ضمناً به این مسأله هم توجه کنید که قرار نیست تلویزیون مثل گوشی و تبلت باریک باشد! در ضمن یک تلویزیون خوب چیزی نیست که با گذشت ۲ سال، یک محصول قدیمی دارای کیفیت معمولی به حساب بیاید. تلویزیون*ها مثل گوشی*ها در حال پیشرفت نیستند. تنها دلیل موجهی که باعث می*شود از انتخاب پلاسما صرف*نظر کنیم، این است که معمولاً پلاسما*ها تلویزیون*های بزرگی هستند و در اندازه*های کوچک*تر از ۴۲ اینچ تولید نمی*شوند. بنابراین اگر بخواهید یک تلویزیون کوچک*تر انتخاب کنید، باید سراغ LCD یا LED بروید. استثناهای دیگری هم مطرح است، به عنوان مثال استفاده از پلاسما در اتاقی که بسیار روشن است، مناسب نیست. بهتر است سراغ تلویزیون*های LED که روشنایی بیشتری دارند بروید. منظور از بسیار روشن اتاقی است که دارای چندین پنجره روی یک یا چند دیوار است. در مکانی که نور خورشید مستقیماً روی تلویزیون می*تابد هم بهتر است از پلاسما استفاده نکنیم. گرچه دیگر انواع تلویزیون هم، زیر نور مستقیم خورشید، کیفیت خوبی نخواهند داشت. در اتاق*های با روشنایی معمولی و حتی زیاد هم استفاده از پلاسما نتیجه*ی مطلوبی دارد. دومین علت منطقی که منجر به کنار گذاشتن گزینه*ی پلاسما می*شود، این است که در نواحی مرتفع، استفاده از تلویزیون پلاسما نتیجه*ی خوبی نخواهد داشت. اما دیگر معایب پلاسما، یک تلویزیون پلاسما در مقایسه با تلویزیون*های LCD و مخصوصاً تلویزیون*های LED، انرژی زیادتری مصرف می*کند. اما افزایش هزینه*ی برق مصرفی این نوع تلویزیون*ها، سالانه در حدود ۳۰ تا ۵۰ دلار است. البته در ایران هزینه*ی برق مصرفی پایین*تر است و تفاوت هزینه*ی برق مصرفی تلویزیون*های پلاسما و LED باز هم کمتر می*شود. لذا این مورد هم تأثیر زیادی در تصمیم*گیری اغلب مشتریان نخواهد داشت.

کیفیت تصویر، مهم*ترین و پیچیده*ترین بخش کار

مهم*ترین و پیچیده*ترین بخش کار قضاوت در مورد کیفیت تصویر است. در فروشگاه*های تلویزیون ممکن است نورپردازی، کیفیت محتوای در حال پخش، تنظیمات تلویزیون مثل روشنایی، کنتراست، شدت رنگ و غیره، متفاوت باشد و نتوان کیفیت واقعی محصولات را با هم مقایسه کرد. شاید بهترین راه مقایسه این باشد که تلویزیون*ها را با توجه به اندازه و بودجه*ای که در اختیار دارید، مرتب کنید و سپس ارزان*ترین مدل یک برند خاص را انتخاب کرده و به بررسی کیفیت تصویر آن بپردازید. متأسفانه تفاوت بین کیفیت تصویر مدل*های مختلف تلویزیون از یک برند هم قابل توجه است. حتی پس از کالیبره کردن، تفاوت کیفیت محصولات زیاد است و لذا انتخاب بهترین تلویزیون با توجه به برند هم روش دقیقی نیست. لذا در نهایت باید خودتان قضاوت کنید و بهترین کیفیت تصویر را تخمین بزنید. بسیاری از فروشندگان لوازم صوتی و تصویری داخل کشور اجازه اتصال حافظه فلش به تلویزیون و پخش ویدیو مورد نظر شما برای آزمایش کیفیت را می*دهند پس بهتر از یک فلش حاوی چند تکه فیلم را به همراه داشته و هر کدام از تلویزیون*های مورد نظر خود را آزمایش کنید. بعد از ۱۰ سال بررسی تلویزیون*های مختلف، نهایتاً می*توان مجموعه*ای از قواعد کلی در ارزیابی کیفیت تلویزیون را به صورت زیر خلاصه کرد:

  • تلویزیونی کیفیت تصویر خوب دارد که تصاویر را تا جای ممکن شبیه تصویر اصلی نمایش دهد. افزایش شدت رنگ*ها، برطرف کردن نویز و دیگر موارد، نشان*دهنده*ی یک تلویزیون خوب نیست.
  • تلویزیون*های پلاسما ایده*آل*تر از تلویزیون*های LCD هستند، مخصوصاً برای کاربرانی که درست روبروی تلویزیون نمی*نشینند.
  • تلویزیون*های LCD روشنایی بیشتری دارند اما تلویزیون*های پلاسما هم برای استفاده در اتاق*هایی که خیلی روشن نیستند، روشنایی کافی دارند.
  • تلویزیون*های LCD با نور پس*زمینه*ی LED با قابلیت Local Dimming، چه LEDها در لبه باشند (اصطلاحاً Edge-lit) و چه در سراسر صفحه پراکنده باشند (اصطلاحاً full-array)، نسبت به تلویزیون*های LCD معمولی کیفیت بهتری دارند.
  • یکنواخت نبودن کیفیت نمایشگر در کل سطح تلویزیون*های LCD یک مسأله*ی مهم است اما پلاسماها چنین مشکلی ندارند.
  • یکی از مهم*ترین عوامل موثر در کیفیت تصویر این است که تلویزیون رنگ سیاه را عمیق نشان دهد و به عبارت دیگر، کنتراست یا تضاد بالایی داشته باشد.
  • دومین عامل کلیدی در کیفیت تصویر، شدت رنگ است که خود مستقیماً، تحت تأثیر کنتراست یا عمق رنگ سیاه می*باشد. سومین مورد هم دقت بالا در نمایش رنگ*هاست.
  • در اتاق*های بزرگ برای کاهش انعکاس بهتر است از تلویزیون*هایی با صفحه نمایش مات استفاده کنیم. البته تلویزیون*هایی با صفحه نمایش براق یا اصطلاحاً Glossy در ایجاد رنگ سیاه، عملکرد بهتری دارند.
  • از جمله عواملی که اهمیت کمتری دارند می*توان به نرخ نوسازی نمایشگر (مثلاً ۱۲۰ هرتز، ۲۴۰ هرتز و غیره)، بیشینه*ی نور خروجی اشاره کرد.
  • بیشتر کاربران در هنگام استفاده از تلویزیون*های مدرن خود، متوجه وقوع پدیده*ای به نام اپرای صابونی یا SOE نمی*شوند و حتی وقتی این قابلیت را نافعال می*کند، احساس رضایت می*کنند. در تلویزیون*هایی با نرخ نوسازی بالا، با توجه به اینکه معمولاً سرعت تصویر در ویدیوهای معمولی ۲۴ فریم بر ثانیه است، حرکات تند با لرزش تصویر همراه می*شوند. یک راه حل برای این موضوع، استفاده از الگوریتم*هایی جهت ایجاد فریم*های اضافی است که لابلای فریم*های اصلی قرار گرفته و نمایش داده می*شوند. در این صورت حرکات به نظر روان*تر می*آید، اما پدیده*ی اپرای صابونی هم اتفاق می*افتد. در این حالت حرکات بیش از حد روان می*شوند طوری که اگر دقت کنید، متوجه غیرطبیعی بودن آن خواهید شد.
  • در یک تلویزیون خوب و پیشرفته اگر تنظیمات کالیبره و مناسب نباشند، کیفیت تصویر به حدی پایین می*آید که یک تلویزیون معمولی با تنظیمات درست، بهتر به نظر می*رسد.


توجه کنید که موارد ذکر شده همیشه درست نیستند، اما تعداد استثنائات بسیار کم است. بسیاری از تلویزیون*های LCD با نور پس*زمینه*ی LED کیفیت تصویر بسیار بالایی دارند و حتی پلاسماها را هم پشت سر می*گذارند. اما اگر قیمت را مد نظر داشته باشید تلویزیون*های پلاسما انتخاب مقرون به صرفه*تری هستند. همچنین اگر دقت رنگ خوب نباشد، حتی اگر شدت آن هم خوب باشد باز هم کیفیت کلی تلویزیون مطلوب نیست. عمیق بودن رنگ سیاه نیز منجر به برتری کیفیت یک تلویزیون نسبت به دیگر تلویزیون*هایی که رنگ سیاه را با عمق کمتری نمایش می*دهند، نمی*شود. همیشه مجموعه*ای از عوامل در کنار هم قرار می*گیرند تا کیفیت تصویر را مشخص کنند. در کل می*توان گفت که کیفیت تصویر یک تلویزیون، موضوع پیچیده*ای است که از کنار هم قرار دادن مشخصاتی مثل تعداد پیکسل یا موارد مذکور در کاتالوگ محصول، نمی*توان به آن پی برد. شاید بهترین راه، استفاده از مقالات بررسی تلویزیون*ها باشد. کمک گرفتن از دوستانی که در این زمینه اطلاعات بیشتر دارند و می*توانند کیفیت برتر را شناسایی کنند هم راه حل خوبی است. سایر موارد مهم در انتخاب تلویزیون

مواردی که در این بخش بررسی می*کنیم، شاید چندان لازم هم نباشند اما معمولاً در تلویزیون*های درجه یک که کیفیت تصویر بهتری هم دارند، موجود بوده و در انتخاب یکی از محصولات برتر، باید به چنین امکاناتی هم توجه نمود. تلوزیون*های هوشمند

اگر یک تلویزیون ساده داشته باشید، با استفاده از وسایل دیگری از جمله یک کنسول بازی ساده، یک پلیر فیلم*های بلوری، وسیله*ای برای اتصال به اینترنت و استفاده از آن می*توانید یک تلویزیون هوشمند ایجاد کنید. امروزه در بازار محصولات الکترونیکی، تلویزیون*هایی با عنوان Smart TV یا تلویزیون هوشمند دیده می*شود که خود دارای نرم*افزارها و امکاناتی مشابه وسایل ذکر شده هستند و به نوعی کار شما را ساده می*کنند. اما به این مسأله هم توجه کنید که ممکن است نرم*افزارها و امکانات موجود در این نوع تلویزیون*ها از نظر شما مناسب نباشند و شاید پس از مدتی به استفاده از دیگر وسایل جانبی رو بیاورید. به هر حال تلویزیون*های امروزی تدریجاً دارای نرم*افزارهای داخلی می*شوند و شاید تلویزیون بعدی شما هم یک تلویزیون هوشمند باشد گرچه ممکن است هیچ وقت از نرم*افزارهای آن استفاده نکنید. امروزه ست*تاپ*باکس*های بسیاری همچون گوپل*تی*وی و اپل*تی*وی نیز وجود دارند که به راحتی تلویزیون عادی شما را به هوشمند تبدیل می*کنند پس روی این قابلیت خیلی پافشاری نکنید.

تلویزیون ۳D یا سه*بعدی

این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که تلویزیون*های سه*بعدی، همگی قادر به پخش تصاویر دو بعدی هم هستند. بنابراین در خرید تلویزیون به این قابلیت هم توجه کنید. البته وجود این قابلیت تا حد زیادی زائد به نظر می*رسد چرا که محتوای سه*بعدی هنوز کاملاً متداول نشده و بیشتر کاربران از قابلیت*های سه*بعدی تلویزیون خود بهره*ی زیادی نمی*برند. برای اینکه بیشتر در مورد تلویزیون*های سه بعدی و فناوری*های مختلف دنیای ۳D آشنا شوید مقاله «هر آنچه در مورد تلویزیون های سه بعدی (۳D TV) باید بدانید» را از دست ندهید.

کنترل تلویزیون با دستورات صوتی و جست*های حرکتی

شاید در مورد تلویزیون*هایی که به دستورات صوتی و جست*های حرکتی شما پاسخ می*دهند، شنیده باشید. در این حد توصیه می*کنیم که این قابلیت*ها، عملکرد چندان جالبی هم ندارند. به عنوان مثال با بررسی محصولات سامسونگ به این نتیجه رسیده*ایم که قابلیت*های مذکور، در عمل خوب ظاهر نمی*شوند. کنترل صوتی محصولات ال*جی هم هرچند به مراتب بهتر از معادل سامسونگی*اش کار می*کند اما مطلوب نیست. البته ال*جی در مورد جست*های حرکتی تا حدی موفق بوده است. ریموت کنترل تلویزیون

کنترلر از راه دور تلویزیون یا به اصطلاح کنترل آن هم مسأله*ی مهمی است. اگر قصد استفاده از یک کنترلر عمومی یا کنترلری که به همراه دستگاه گیرنده عرضه می*شود را ندارید، به کنترلر تلویزیون هم توجه کنید. اگر بتوان از همان پرتوی مادون قرمزی که کنترلر تلویزیون می*تاباند، برای کنترل کردن دیگر وسایل هم استفاده کرد، کار شما ساده*تر می*شود. همان*طور که استفاده از کابل HDMI در انواع محصولات الکترونیکی کارها را ساده*تر کرده است. معمولاً استفاده از کنترلرهایی که در آن چیدمان کلیدها کاملاً مشخص و تفکیک*پذیر است، راحت*تر می*باشد مخصوصاً کنترلرهایی در اندازه*ی معمولی و دارای نور پس*زمینه. کنترلرهای جالبی که دارای صفحه کلید و ژست*های کنترلی هستند هم بد نیستند اما همیشه یک کنترلر عمومی بهتر کار می*کند. شاید شما هم کنترلر اصلی تلویزیون خود را نادیده بگیرید و در کشویی بگذارید تا خاک بخورد!

اتصالات

در مورد امکانات ارتباطی و در واقع پورت*ها، تصمیم*گیری ساده شده است، چرا که پورت HDMI در محصولات امروزی کاملاً متداول است. تنها کاری که باید انجام دهید، شمردن وسایلی است که نیاز به این پورت دارند و سپس باید دنبال تلویزیونی بگردید که تعداد پورت*های لازم را داشته باشد. بهتر است یکی دو پورت هم بیشتر داشته باشد تا بعدها با اضافه شدن دیگر گجت*ها، مشکلی از بابت تعداد پورت*های HDMI پیدا نکنید. پورت USB و کارت*خو ان SD هم برای نمایش عکس* و فیلم مفید است. اگر گجت قدیمی دارید، باید نگران پورت*های آنالوگ باشید. به عنوان مثل کنسول بازی نینتندو که یکی از محصولات فاقد HDMI است و برای استفاده از آن باید تلویزیون مناسب تهیه کنید. طراحی جمع*وجور

تلویزیون یکی از لوازم منزل است که به نوعی در مجموعه*ی مبلمان قرار می*گیرد و حتی اگر آن را خاموش کنید هم در میان مبلمان منزل، جلو*ه*ی خاصی دارد. لذا سازندگان تلویزیون و از همه بیشتر سامسونگ، همیشه تلاش کرده*اند که محصولاتی باریک*تر تولید کنند که کمتر به چشم می*آید. به عنوان مثل به حاشیه*ی تلویزیون*های مدرن امروزی توجه کنید، بسیار باریک شده*اند و در نگاه اول به نظر می*رسد که تنها یک صفحه نمایش بزرگ پیش روی ما قرار گرفته است. اگر این تلویزیون*ها را به دیوار آویزان کنیم یا از کنار به آن نگاه کنیم، همان حاشیه*ی باریک هم از نظر ناپدید می*شود. اما یک نکته*ی مهم، معمولاً باریک*تر شدن تلویزیون در برهم زدن یکنواختی صفحه نمایش آن نقش دارد، مخصوصاً در مورد تلویزیون*های LCD با نور پس*زمینه*ی LED.

سوالات متداول در مورد خرید تلویزیون

شاید تمام مسائل موردنظر شما در این مقاله بررسی نشده باشد، لذا برخی سوالات مهم و متداول که معمولاً افراد هنگام خرید تلویزیون جدید می*پرسند را در این قسمت پاسخ می*دهیم. بهترین تلویزیون برای بازی*ها کدام است؟ برای تماشای مسابقات ورزشی چطور؟ به نظر من بهترین تلویزیون برای بازی و تماشای مسابقات ورزشی و در کل برای هر نوع کاربرد دیگری، تلویزیونی است که رنگ سیاه را با عمق بیشتر، ورنگ*ها را با کیفیت*تر و طبیعی*تر نمایش می*دهد وارقام مربوط به کارایی آن بهتر است. رزولوشن ویدیوهای ورزشی هم مسأله*ی مهمی نیست چرا که معمولاً ماتی تصویر در این نوع ویدیوها وجود دارد. تأخیر ورودی هم در بیشتر تلویزیون*ها با استفاده از حالات خاص مخصوص بازی یا به عبارت دیگر Game Mode از بین می*رود. اگر تلویزیون را برای تماشای مسابقات ورزشی تهیه می*کنید، به سه عامل مهم زاویه دید، روشنایی و ماتی تصویر توجه داشته باشید. در مورد ۲ عامل اول، تشخیص با خودتان است اما در مورد عامل سوم بهتر است سراغ تلویزیون*هایی با نرخ نوسازی (Refresh Rate) بالاتر بروید. معمولاً LCDها هنگام نمایش هر حرکتی کمی مات می*شوند اما این مات*شدگی در تلویزیون*هایی با نرخ نوسازی ۱۲۰ و ۲۴۰ هرتز، نسبت به تلویزیون*های ۶۰ هرتزی کمتر است. نکته*ی دیگر این است که پلاسماهای امروزی دیگر مثل گذشته دچار پدیده*ای به نام سوختگی یا Burn-in نمی*شوند، البته اگر برای انجام بازی از آن استفاده کنید. در مورد تنظیمات تصویر چه کنیم؟ برای تجربه*ی بهترین کیفیت در تلویزیون، کالیبره کردن آن بسیار مهم است. از راهنمایی که در مورد کالیبره کردن تلویزیون در زومیت تهیه کردیم، استفاده کنید. چه وسایل جانبی*ای بخریم؟ دوباره می*گوئیم که کابل*های HDMI کیفیت مشابهی دارند. اگر کنترلر عمومی Harmony یا مشابه آن را ندارید، توصیه می*کنیم که آن را تهیه کنید.



تلویزیون جدید من تا چند سال به درستی کار خواهد کرد؟ پاسخ کوتاه این سوال این است که برای مدت زمانی طولانی کار می*کند. نگران نباشید. آیا می*توان از تلویزیون به عنوان مانیتور استفاده کرد؟ البته که می*توان. در ضمن معمولاً LCDها برای کاربردهای سنگین و طولانی مدت مثل مانیتور و مانند آن مناسب*تر هستند. تکنولوژی*هایی مثل OLED و تلویزیون*هایی با رزولوشن ۴K چگونه هستند؟ این تکنولوژی*ها جدید و گران*قیمت هستند. بنابراین با وجود اینکه کیفیت عالی دارند، تا سه، چهار سال بعد هم ممکن است با پلاسما*ها و LCDها رقابت چندانی نداشته باشند. شما در خرید یک تلویزیون جدید به چه موارد و امکاناتی توجه می*کنید؟ برای انتخاب بهترین کیفیت تصویر چه راهی را دنبال می*کنید و در نهایت چه برندی از نظر شما بالاترین کیفیت را دارد؟ کدام برند بیشترین امکانات و قابلیت*ها را در اختیار شما قرار می*دهد؟ شما در خرید یک تلویزیون جدید به چه موارد و امکاناتی توجه می*کنید؟ برای انتخاب بهترین کیفیت تصویر چه راهی را دنبال می*کنید و در نهایت چه برندی از نظر شما بالاترین کیفیت را دارد؟ کدام برند بیشترین امکانات و قابلیت*ها را در اختیار شما قرار می*دهد؟


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ساعت 14:08
توسط سینا | تعداد بازديد : 0 | لينك ثابت



زنان با هر سطح درآمد بیشتر از مردان به دیگران و سازمانهای خیریه کمک میکنند.
همیشه این اعتقاد وجود داشته است که زنان بیشتر از مردان به سازمانهای خیریه و فقرا کمک میکنند. برای اثبات این موضوع محققان آمریکایی مطالعاتی انجام دادند و متوجه شدند زنان با هر سطح درآمدی بسیار بیشتر از مردان کمک میکنند که این میزان در برخی موارد به دو برابر هم میرسد. محققان دانشگاه ایندیانای آمریکا الگوی کمک کردن را در بیش از 8 هزار خانواده در این کشور بررسی کردند.
این خانوادهها طوری انتخاب میشدند که بتوان میزان کمک کردن مردان و زنان را به طور مجزا در نظر گرفت و به همین دلیل مردان و زنان مجرد بیشتر مورد نظر محققان بود.
دبرا مش مدیر موسسه بشردوستانه زنان در دانشگاه ایندیانا که در انجام این تحقیقات شرکت داشته است در این باره گفت: اکنون چند دههایست که زنان بسیار پررنگتر از گذشته نقش نانآور خانه را به عهده میگیرند.

به طور کلی زنان دلسوزتر و نوعدوستتر از مردان هستند و به همین دلیل فشارهای اقتصادی را که ممکن است بر خانوادههای فقیر وارد شود بهتر درک میکنند. افزایش سطح تحصیلات و درآمد زنان نیز در طول سالهای گذشته از مهمترین عوامل استقبال آنها از فعالیتهای خیرخواهانه است.
از سوی دیگر برخی تصور میکنند زنان پول کمتری را برای کمک کردن اختصاص میدهند، اما توجه به این نکته هم ضروری است که با وجود آنکه زنان ممکن است مبالغ کمتری نسبت به مردان کمک کنند، اما تعداد دفعاتی که آنها کمک میکنند بسیار بیشتر از مردان است.
مطالعات قبلی هم نشان داده بود زنان معمولا همسر خود را تشویق میکنند تا در فعالیتهای خیرخواهانه شرکت کنند و مبلغی را برای کمک به فقرا اختصاص دهند. به طور کلی میتوان گفت در بسیاری از خانههای این زنان هستند که وظیفه کمک کردن را به عهده دارند و پولی را برای دیگران اختصاص میدهند.
البته الگوهای کمک کردن در میان زنان نیز تفاوتهایی با یکدیگر دارد. برای مثال زنان مجرد و یا طلاق گرفته بیشتر از همتایان متاهل خود به سازمانهای خیریه کمک میکنند.
این تحقیقات میتواند تاثیرات زیادی روی شیوه فعالیت سازمانهای خیریه و همچنین روی افراد خیر داشته باشد. بسیاری از زنان ممکن است ندانند که بیشتر از مردان به فقرا کمک میکنند و با فهمیدن این موضوع شاید انگیزههایشان برای فعالیت خیرخواهانه افزایش پیدا کند.

تبلیغاتی که در مورد فعالیتهای خیرخواهانه مردان صورت میگیرد بسیار بیشتر است و به دلیل آنکه معمولا مردان مبالغ سنگینی را برای کمک کردن اختصاص میدهند این تصور به وجود میآید که بخش مهمی از بودجههای خیرخواهانه توسط آنها تامین میشود.

اما باید توجه داشت تعداد مردانی که بودجههای سنگین در این زمینه اختصاص میدهند کم است و قابل مقایسه با جمعیت کثیری از مردمی که مبالغ متوسط و حتی پایین را به سازمانهای خیریه اهدا میکنند نیست.
از سوی دیگر این تحقیقات نشان میدهد سازمانهای خیریه نیز باید تمرکز بیشتری روی زنان داشته باشند، چرا که معمولا آنها تصمیم گیرندگان اصلی این موارد در خانهها هستند و نقش مهمی در تشویق دیگران برای شرکت در فعالیتهای این چنینی دارند.

امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ساعت 14:06
توسط سینا | تعداد بازديد : 2 | لينك ثابت





خطوط هوایی، مشغول امتحان راه هایی هستند تا اشتها و عادتهای خوراکی ما را در پرواز به حالت عادی برگردانند!



در صورتی که فکر می کنید محصولات شرکتهای غذایی خطوط هوایی زیادی شیرین است و یا اشتها را کور می کند، مطمئن باشید اشکال از آنها نیست. اساسا شما حس طبیعی از مزه ها را در دروازه خروج فرودگاه جا می گذارید. وقتی شما سوار هواپیما می شوید و هزاران متر به سمت بالا صعود می کنید، طعم همه چیز از یک پسته گرفته تا یک دانه برنج به صورت های گوناگونی تغییر می کند. اما چرا؟



در ارتفاع چند هزار متری، دو حس چشایی و بویایی اولین چیزهایی هستند که ناپدید می شوند. طعم، ترکیبی از این دو حس است و درک ما از طعم شوری و شیرینی در زمانی که درون یک کابین هواپیما هستیم، محدود می شود. «چارلز اسپنس» مدرس روانشناسی تجربی در دانشگاه آکسفورد می گوید: «غذا و نوشیدنی در هوا نسبت به روی زمین واقعا مزه متفاوتی دارد. دلایل زیادی برای این پدیده وجود دارد: نبود رطوبت، فشار کمتر هوا و صدای هواپیما».

خشکی و فشار پایین
هنگامی که درون یک هواپیما قدم می گذارید، هوای درون کابین ابتدا احساس بویایی تان را تحت تاثیر قرار می دهد. سپس با زیاد شدن ارتفاع هواپیما، فشار هوا می افتد و سطح رطوبت درون کابین کاهش می یابد. در ارتفاع حدود ۹ کیلومتری (۳۰۰۰۰ فوتی)، رطوبت داخل کابین به کمتر از ۱۲ درصد می رسد که از رطوبت اغلب صحراها نیز کمتر است.



بر اساس مطالعاتی که توسط موسسه «فرانهوفر» آلمان به سفارش شرکت هواپیمایی لوفتانزای این کشور انجام شده، ترکیب خشکی و فشار کمتر هوا حساسیت غده های چشایی شما را حدود ۳۰ درصد کاهش می دهد. برای بررسی این پدیده، محققان یک آزمایشگاه ویژه را در شرایطی به کار گرفتند که رطوبت را از هوا می مکید، فشار هوا را مشابه ارتفاع ۱۰.۶ کیلومتری (۳۵۰۰۰ فوتی) کاهش می داد و در عین حال صداهایی مانند هواپیما را ساطع می کرد. این آزمایشگاه حتی برای شبیه سازی دقیق تر وضعیت صرف وعده غذایی در هواپیما، صندلی ها را نیز دچار لرزش می کرد.



جالب است که این مطالعه نشان داد که ما تنها دو حس شوری و شیرینی را در شرایط پرواز از دست می دهیم. ترشی، تلخی و سایر طعم ها تقریبا بدون تغییر باقی ماند. اما این تغییر تنها مربوط به غده های چشایی نیست، حدود ۸۰ درصد از تصوری که افراد راجع به مزه دارند، در حقیقت از بو ناشی می شود. ما برای بویایی نیاز داریم که موکوس بینی مان تبخیر شود، اما در یک کابین دارای هوای خشک، گیرنده های بویایی به درستی عمل نمی کنند و اثر این اتفاق در بی مزه شدن غذاها خود را نشان می دهد. نتیجه این تحقیق این بود که خطوط هوایی بایستی با نمک دار کردن و فلفل دار کردن غذاها بیش از حالتی که در رستوران های روی زمین انجام می گیرد، غذاهای خود را ارائه دهند.

در حالی که ممکن است شما تا اینجای متن تصور کرده باشید که طعم غذا تنها از دهان و بینی شما ناشی می شود، اما جالب است بدانید که روانشناسان امروزه دریافته اند که گوش های شما نیز می توانند در این موضوع نقش آفرین باشند. یک مطالعه نشان داد افرادِ در حال گوش دادن به صدا های بلند پس زمینه، غذاها را کم نمک تر و کم شیرینی تر از حالت عادی حس می کنند. علاوه بر آن، برای کسانی که با صداهای بلند احاطه شده بودند، به طور غیر منتظره ای غذا ترد تر به نظر می رسید. صدای بلند پس زمینه هواپیما که حدود ۸۵ دسی بل است، همه مزه ها را به یک اندازه تحت تاثیر قرار نمی دهد. برای مثال، چاشنی هایی مانند هل، آبلیمو و فلفل کاری در آسمان مزه ای شدیدتر و تندتر از نمک و یا شکر دارند.(در مقایسه با شرایط روی زمین)

دستور پخت های تولید انبوه

برای یکسان سازی مزه غذاها در پرواز نسبت به روی زمین، تنها شرایط درون کابین نیست که باید در نظر گرفته شود. تهیه و سرو غذاهای خوشمزه برای چند صد نفر در بالای ابرها، یک کار آسان به شمار نمی رود. به دلیل رعایت استانداردهای ایمنی غذایی، تمام غذاهای یک پرواز باید روی زمین پخته شود. جایی که غذا پخته، خنک، یخچالی و بسته بندی شده، روی کیفیت غذای سرو شده تاثیر می گذارد. برای بازگرمایش غذا درون هواپیما، به دلایل ایمنی، تقریبا تمام خطوط هوایی از اجاق های بادی استفاده می کنند که هوای داغ و خشک را روی غذا می وزد. استفاده از مایکروویوها و شعله های باز در پرواز مجاز نیست.



خطوط هوایی در حال حاضر سرگرم امتحان شیوه هایی برای پخت و بسته بندی و بازگرمایش غذاها هستند که کمترین اثر را بر روی مزه آن ها داشته باشد. این شرکت ها، همچنین آزمایشاتی را با امتحان کردن غذاها در محیط های تحت فشار و یا روی فضاپیماهای واقعی آغاز کرده اند تا چیزی که مسافران تجربه می کنند را باز تولید کنند. هر چند این تحقیقات و آزمایشات در مراحل ابتدایی خود قرار دارند، اما شاید در آینده با شرایطی مواجه شویم که غذاها در پرواز، به همان اندازه که روی زمین خوشمزه اند، در دهان مان مزه کنند.


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ساعت 14:04
توسط سینا | تعداد بازديد : 0 | لينك ثابت

دیدن اینکه کمپینهای تبلیغاتی برای ترک سیگار تبلیغاتی راهاندازی کنند واقعاً امیدوار کننده است و میتواند کار خوبی برای آگاه کردن مردم در سراسر جهان باشد.

سیگار کشیدن یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. هر سال در هر 6 ثانیه یک نفر جان خود را از دست میدهد و حدود 6 میلیون نفر در سال میشود که بیش از 5 میلیون نفر از این افراد در اثر کشیدن سیگار جان میدهند و بیش از 600 هزار نفر آنها افراد غیرسیگاری هستند که بدون اراده خود در معرض خطر مرگ و میر هستند.

اگر سطح مصرف فعلی ادامه پیدا کند تعداد مرگ و میر تا سال 2020 به 10 میلیون نفر میرسد. بیش از 80 درصد از یک میلیارد سیگاری که در سراسر جهان وجود دارد افرادی هستند که در کشورهای کم درآمد یا متوسط زندگی میکنند.

در فرانسه علت مرگ و میر اصلی در اثر سیگار کشیدن است و سالانه 73 هزار نفر در اثر مصرف سیگار جان خود را از دست میدهند؛ در واقع از هر دو مرگ یک نفر سیگاری است و این افراد معمولاً بین سنین 35 تا 69 سال دارند.

در قرن بیستم، توتون و تنبکو باعث مرگ 100 میلیون نفر در سراسر جهان بوده است و در صورت کاهش نیافتن مصرف سیگار این تعداد ممکن است تا قرن 21 به یک میلیارد نفر در سال افزایش یابد.

با دانستن این موضوع اکنون میتوان درک کرد چرا دولتها قیمت سیگار را افزایش میدهند و چرا روی بستههای سیگار تصاویر ریه سیاه شده را میاندازند؛ هیچ دلیلی به غیر از بالا بردن آگاهی مردم از خطر مرگ زودرس نمیتواند باشد.

کمپینهای تبلیغاتی برای اعلام و آگاه کردن مردم از ضرر 100 درصدی که سیگار دارد تبلیغاتی انجام دادهاند و این تصاویر که برخی به شکل طنز نشان داده شدهاند گویای خوبی برای نشان دادن مضرات سیگار برای عموم است.


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ساعت 14:02
توسط سینا | تعداد بازديد : 2 | لينك ثابت
آخرين مطالب ارسالي
» *(میم مثل مرد)* (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۶)
» موفقیت در هر سنی چه معنی می دهد؟+++++++++++ (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۴)
» اتفاق جالب در سونوگرافی از زن باردار (عکس) (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۱)
» شش ماه زندگی یک دختر با ببر (+عکس) (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۸)
» دانستنی جالب و طنز (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵)
» اسم شما چه رنگیه ؟ (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۲)
» اولین عکس فضایی که از زمین گرفته شد بود! + عکس (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۹)
» کشور کوچکی که اینترنت ان در رده سوم جهان است (عکس) (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۶)
» هی باتوام دختر خانمی که.. (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۳)
» گوسفندی که به سگ گله تبدیل شده است (عکس) (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰)
» رستورانی که تماما با اسکناس تزئین شده است (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۷)
» مدل موی پیرمردی؛ مخصوص کودکان بی ادب!!! + عکس (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۳)
» زن 28 ساله ای که بخاطر درد شکمش را پاره کرد و بچه اش را بیرون آورد! + عکس (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۰)
» معماي فشنگ هاي شكارچي (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۷)
» واقعا منو تحت تاثیر قرار داد (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵)
» این مرد عجیب ترین اعتیاد دنیا را دارد (عکس) (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۱)
» این ماده شفاف از فولاد مقاومتر است+تصاویر (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۸)
» ساط کبابخوری در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان! +عکس (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۵)
» حمایت عاطفی افراد مبتلا به آلزایمر بسیار مهم است (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۳)
» سریعترین قطار جهان رکورد روی ریل را شکست+تصاویر (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰)
نويسندگان
» سینا (869)
خبرنامه
جستجو
آمار و ارقام سايت
» تاريخ : شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷
» بازديد امروز : 18
» بازديد ديرور : 11
» بازديد ماه گذشته : 1142
» بازديد سال گذشته : 1161
» كل بازديد : 1161

» كاربران آنلاين : 1
» كاربران عضو آنلاين : 0
» كاربران ميهمان آنلاين : 1

» مجموع مطالب : 869
» مجموع نظرات : 1
» تعداد اعضاي سايت : 0

» آي پي شما : 54.226.64.30
» مرورگر : unknown
» سيستم عامل : unknown

» ورودي هاي گوگل امروز : 0
» ورودي هاي گوگل ديروز : 0

» آخرين بروزرساني : ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
تبلیغات متنی
خريد بک لینک در تمام وبلاگها
خرید گیفت کارت
بازی