خودرو آنلاین

خودرو آنلاین
خودرو آنلاین
عضويت سريع
نام کاربري :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ايميل :
نام اصلي :
کد امنيتي :
تبادل لينك اتوماتيك
عنوان :
آدرس :
کد امنيتي :
چت باكس

نام :
وب :
پیام :
2+3=:
 
(Refresh)
نیلی بلاگ

دریای سرخ برای ناخداهای کشتیها به خاطر توفانهای شدیدش و نیز صخرههای مرجانی و جزایر به زیر آبرفتهاش مشهور است...

به غیر از این دریای سرخ یک از گرمترین، شورترین و احتمالا سرخترین دریاهای جهان است.
اما آیا این دریا که از خلیج سوئز و خلیج عقبه در شمال تا اقیانوس هند در جنوب کشیده شده است واقعا با رنگی سرخ میدرخشد؟
راستش را بخواهید، نه. پس چرا این نام به این دریا داده شده است؟
گاهگاهی این دریا مملو از دستههای جلبکهای سیانوباکتری به نام "تریمودسمیوم اریتراتوم" میشود که هنگام مردن، آب معمولا به رنگ آبی-سبز را قهوهای - قرمز میکنند.
این رنگ آنقدرها سیر نیست و جلوه آن در نقاط مختلف این دریای وسیع متفاوت است.


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ساعت 12:26
توسط سینا | تعداد بازديد : 2 | لينك ثابت

در این مقاله ۱۱ مورد از معروفترین صفات ژاپنیها را عنوان میکنیم.


۱- ادب

میتوان گفت ژاپنیها مودبترین ملت دنیا هستند. چیزی که باید به آن دقت کنیم این است که مفهوم «ادب» در کشورهای مختلف متفاوت است. منظور از «ادب» در این مقاله به فلسفه آسیای شرقی از ‫کنفوسیوس، هارمونی اجتماعی، برمیگردد.


کنفوسیوس میگوید:


«دولت وجود دارد، وقتی که شاهزاده، شاهزاده است، وزیر وزیر است، وقتی پدر پدر است و وقتی پسر پسر است.»


به عبارت دیگر، هر فرد باتوجه به کسی که با او در ارتباط است، موقعیت اجتماعی متفاوتی دارد: بعنوان بچه در ارتباط با والدین و بزرگتران. بعنوان بزرگتر در ارتباط با خواهر و برادرها، دانشآموزان و دیگران.


آموزش هارمونی اجتماعی به خوبی در جامعه ژاپنی بهتر از هر کشور آسیای شرقی دیگر، حفظ شده است (کره نیز هارمونی اجتماعی بسیار قوی دارد اما کمی با ژاپن متفاوت است).



۲- وقتشناسی

شکی نیست که ژاپنیها وقتشناسترین ملت دنیا هستند. (البته ممکن است بعضی از آنها اینطور نباشند، اما وقتشناس بودن یکی از هنجارهای بسیار قوی اجتماعی در ژاپن است).


به قطارهای ژاپن نگاه کنید. ۵ دقیقه دیر رسیدن در ژاپن برای خیلی از ژاپنیها مثل حکم اعدام دادن به آنهاست. اما در مالزی حتی اگر قطاری یک ساعت دیر برسد چیزی مثل حکم اعدام نخواهد بود.



۳- مهربانی

خیلیها ژاپنیها را بخاطر رفتار دوستانه، ملاحظهکار بودن و مهربان بودنشان تحسین میکنند. ژاپنیها همیشه حواسشان قبل از خودشان به دیگران است و از همه مراقبت میکنند.


حتی در دنیای آکادمیک فلسفه، طرز تفکر ژاپنی (جمعگرایی) درمقابل طرزفکر امریکایی (فردگرایی) قرار میگیرد.



۴- سختکوشی

ژاپن ازلحاظ طولانی بودن ساعات کاری در رده دوازدهم جهان قرار دارد. درواقع، اضافهکاریهایی هم در بین ژاپنیها وجود دارد که در اسناد رسمی قید نمیشود. ژاپنیها همیشه نماد سختکوشی بودهاند.



۵- احترام

ژاپنیها یک هنجار اجتماعی “内と外” (روابط داخلی و بیرونی) دارند. آنها سعی میکنند در برخورد با روابط بیرونی خود (غریبهها) همیشه با احترام و ادب رفتار کنند. حتی در روابط داخلی (خواهر و برادرها و دوستان) باز با احترام رفتار میکنند.



۶- خجالت

ژاپنیها گاهی اوقات افرادی خجالتی خوانده میشوند. این میتواند بخاطر فرهنگ «هارمونی اجتماعی» آنها باشد. البته ژاپنیهای زیادی هم هستند که با غریبهها خجالتی نیستند اما اکثریت آنها اینطور میباشند.



۷- هوش

از دیدگاه غربیها، آسیاییها باهوش خوانده میشوند. بعنوان مثال، آنها در ریاضیات، زبان، بیزنس و امثال آن بسیار خوب هستند.


یکی از دلایل باهوش خوانده شدن ژاپنیها مهارت شنیداری آنهاست. ژاپنیها قبل از اینکه حرف خودشان را بزنند، بسیار با دقت به حرفهای دیگران گوش میدهند. فرایند گوش دادن باعث میشود حرف خودشان بسیار جامعتر و کاملتر باشد.



۸- کار گروهی

اولویت ژاپنیها گروه است نه فرد. به عبارت دیگر، ژاپن نماد بسیار خوبی از جمعگرایی است که از جنبههای بسیاری با کشورهای فردگرا متفاوت است.



۹- رسمی بودن

ژاپنیها بخاطر هنجار هارمونی اجتماعی در روابط اجتماعی خود بسیار رسمی برخورد میکنند. فقط در روابط داخلی خود است که میتوانند کمی غیررسمی باشند (اما در عینحال رفتاری توام با احترام دارند).



۱۰- پاکیزگی

دستشوییهای ژاپن از هر کجای دیگر در دنیا تمیزتر است. به سختی میتوانید تکه آشغالی کنار خیابان ببینید زیرا هیچکس در ژاپن زبالههای خود را در خیابان نمیاندازد.



۱۱- بی علاقگی به قدرت و تمایل زیاد به خدمت

ژاپنی ها دغدغه رسیدن به قدرت ندارند و هیچگاه از قدرت برای رسیدن به منافع شخصی و کسب ثروت سوء استفاده نمی کنند و اگر احساس کنند پست و مقامی که به آنها داده شده است از عهده و توانایشان خارج است به سرعت استعفا داده و بخاطر قصور و اشتباهاتشان در کمال خضوع و خشوع عذر خواهی می کنند و هرگز تقصر را به گردن دیگران نمی اندازند و در جهت جبران اشتباهات خود تلاش می کنند و مسئولیت آن خطاها را بطور کامل می پذیرند. ژاپنی ها تمای سعی خود را می کنند تا کشورشان پیشرفته تر و توسعه یافته تر شود.


تحقیقات این مقاله نشان میدهد که مردم دنیا تصویر بسیار خوبی از ژاپنیها دارند. در کنار صفاتی که در بالا عنوان شد، میتوانیم به صفات «صادق» و «جدی» بودن نیز از خصوصیات ژاپنیها اشاره کنیم.


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ساعت 12:23
توسط سینا | تعداد بازديد : 1 | لينك ثابت
و لقد ترکناها آیة فهل من مدّکر(سوره قمر، آیه 15)
”و ما آن کشتی را محفوظ داشتیم تا آیت عبرت شود، پس کیست که پند گیرد؟“

در سال ۱۹۵۹، یک خلبان ترک، براساس مأموریت محول شده، چندین عکس هوایی برای مؤسسه ژئودتیک ترکیه برداشت. هنگامی که مأموریت به پایان رسید، در میان عکس های او تصویری جلب نظر می کرد که بیشتر شبیه یک قایق بود تا چیزی دیگر، قایقی بزرگ که بر سینه تپه ای، در فاصله بیست کیلومتری کوههای آرارات آرمیده بود.

تصویر هوایی از فسیل کشتی که محل آسیب دیدگی ناشی از برخورد به یک صخره در آن مشخص است. بلافاصله پس از مشاهده این تصویر، تعدادی از متخصصان، علاقه مند به پیگیری شدند. دکتر براندنبرگ از دانشگاه ایالتی اوهایو یکی از این علاقه مندان بود. او کسی بود که قبلاً در زمینه کشف تأسیسات روی زمین از طریق هوا، مطالعات دانشگاهی داشت و پایگاههای موشکی کوبا را در دوران کندی کشف کرده بود.


عكس هوایی از شئ كشتی شكل

دکتر واندنبرگ با دقت عکس ها را مورد مطالعه قرار داد و اظهار کرد: «من هیچ شکی ندارم که شیء موجود در عکس های هوایی یک کشتی است. من تا به حال در طول مدت فعالیتم، هرگز چنین شیء عجیبی در یک عکس هوایی ندیده بودم.» پس از آن یک گروه کاوشگر آمریکایی نیز به منطقه مورد نظر اعزام شد، ولی حتی با انجام تحقیقات کوتاه مدت، نتوانست اطلاعات قابل توجهی بدست آورد.

۱۷ سال از آخرین تحقیقات در منطقه گذشت و هیچ اکتشافی تا سال ۱۹۷۶ انجام نگرفت. در سال ۱۹۷۶ یک باستان شناس آمریکایی به نام «ران ویت» تحقیقات جدید خود را در منطقه آغاز کرد. او بسیار زود دریافت که این شیء قایق مانند، بسیار بزرگتر ازحدی است که قبلاً تصور می کرد. او بزودی با انجام محاسبات دقیق دریافت که طول این شیء عظیم الجثه بلندتر از طول یک زمین بازی فوتبال و اندازه آن به بزرگی یک ناو جنگی است که کاملاً در زمین دفن شده است. اما کشتی کشف شده در زیر گل و لای قطوری دفن شده بود و بسختی به جز از ارتفاع قابل رؤیت بود.

به دلیل همین عدم مشاهده دقیق از سطح زمین، امکان هر تحقیقی غیر ممکن بود. از سوی دیگر جسم کشف شده آنقدر بزرگ و سنگین بود که هر گونه اقدامی را در وهله اول عقیم می ساخت. «ران وایت» و گروه همراهش که مشتاقانه کار را پیگیری می کردند، به جایی رسیدند که تنها وقوع یک حادثه عجیب و نادر می توانست راهگشای کار آنها باشد:

«زمین لرزه!» آنها متوجه شدند که حرکت دادن و در آوردن جسم مذکور از درون زمین، به دلیل ابعاد وسیع و بزرگ آن غیر ممکن است و تنها با یک لرزش زمین، این شیء می تواند از دل خاک سر در آورد و مورد کاوش قرار گیرد.

از تحقیقات ران ویت مدت زیادی نگذشته بود که در ۲۵ نوامبر سال ۱۹۷۸، وقوع زمین لرزه ای در محل، باعث شد تا کشتی مزبور به طور شگفت آوری از دل کوه بیرون بزند و سطح زمین اطرافش را به بیرون براند. بدین ترتیب دیواره های این شیء، شش متر از محوطه اطرافش بالاتر قرار گرفت و برجسته تر شد.

بدنبال این زمین لرزه، ران وایت ادعا کرد که شیء مذکور می تواند باقیمانده کشتی نوح باشد. سپس بدبینی ها به خوش بینی مبدل و این سؤال ها مطرح شد: «اگر این جسم عظیم قایقی شکل به طول یک زمین فوتبال، در ارتفاع ۱۸۹۰ متری کوههای آرارات، کشتی نوح نیست، پس چه چیز می تواند باشد؟ و اگر جسم کشتی نوح است، آیا طوفان نوح واقعاً بوقوع پیوسته است؟… آیا ما شاهد بقایای کشتی افسانه ای حضرت نوح که در کتب مقدس ادیان جهان از آن صحبت شده است، هستیم؟»


تصویر ران ویت درپارك ملی كشتی نوح

طوفان و سیل در زمان حضرت نوح در سطح وسیعی بوسعت کره زمین واقع شده است. به اعتقاد مسیحیان و بنا به نص انجیل، این حادثه عظیم و دهشت آور، برای تنبیه مردمان آن روزگار که دست به سرکشی زده بودند و به منظور نجات نوح پیامبر و پیروانش واقع شده بود. بررسیهای زمین شناسی در نقاط مختلف دنیا، نابود شدن و مرگهای دسته جمعی موجودات زنده را بر اثر حادثه ای غیر منتظره نشان می دهد. برخی از این حوادث با زمان طوفان نوح همخوانی دارد.

وجود لایه های مخلوط فسیل شده حیواناتی چون فیل، پنگوئن، ماهی، درختان نخل و هزاران هزار گونه گیاه جانوری، تأییدی بر این واقعیت است. این سنگواره ها که بعضاً در برگیرنده حیوانات مناطق گرمسیر با مناطق سردسیر (در کنار هم) هستند، نشان می دهند که با فرونشستن آب، جانوران و گیاهان خارج شده، در زیر رسوبات مانده و به فسیل تبدیل شده اند. امتزاجی عجیب از جانوران خشکی و دریا، حاره و قطبی که مرگی آنی و دلخراش را روایت می کنند.

پارك ملی كشتی نوح

تاریخ در مورد محل به گل نشستن کشتی چه می گوید؟

داستان کشتی نوح از گذشته های دور مورد توجه اقوام مختلف بوده است. مورخان از ۲۰۰۰ سال پیش نقل کرده اند که توریست ها و مسافران کنجکاو بسیاری از قدیم این منطقه را در کوههای آرارات کشور ترکیه، مورد بازدید قرار می دادند و گاهی تکه های کوچکی از آن به غنیمت برده می شد. در تاریخ آمده است که حدود ۸۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، آشوریان اقدام به ورود به کشتی کردند و موفق به ورود به طبقه سوم آن که در زیر زمین واقع شده بود شدند. این نشان می دهد که اقوال مختلف در مورد موقعیت جغرافیایی کشتی، متفقند.

تکنولوژی پیچیده در ساخت کشتی

اینجا صحبت از ساخت یک قایق کرجی کوچک هشت نفره با ظرفیت چند حیوان کوچک نیست. بحث بر سر تکنولوژی پیچیده ای است که مهارت ذوب فلزات، ابزار پیشرفته و نیروی انسانی حاذق می طلبیده است. از آنجا که یاران حضرت نوح تعداد بسیار کمی بوده اند، این سؤال پیش می آید که نوح براستی چگونه این کشتی را ساخته است. کشتی ای که تاکنون از عجایب کتب مقدس به شمار می رفت و اکنون یک واقعیت علمی لمس شدنی است. آیا نوح به تنهایی توانسته است کشتی ناوگونه خود را به طول یک زمین فوتبال و به وزن تقریبی ۳۲۰۰۰ تن بسازد؟ آیا ساخت یک کشتی با دست خالی با امکانات آن زمان، به گنجایش ۴۹۴ اتوبوس دو طبقه مسافربری با تصورات ما درباره قدما، همخوانی دارد؟ براستی چه تعداد جانور و چگونه جمع آوری شدند و در کشتی جایگزینی شدند؟ آب و غذا چگونه تأمین می شد؟ جانوران وحشی چگونه به سوی کشتی هدایت شدند؟ باید کار جمع آوری و هدایت حیوانات کاری سخت بوده باشد ولی بهرحال فرمان خدا باید انجام می شد.

…خوشبختانه تحقیق بیشتر در محل، حضور حیوانات را در کشتی یافت شده، تأیید کرد. کشف مقادیر قابل توجهی فضولات حیوانات که به صورت فسیل در آمده اند و از ناحیه خسارت دیده کشتی به بیرون رانده شده اند ، فرضیه ما را بیشتر به واقعیت نزدیک کرد. علاقمندان به کاوش در مورد کشتی نوح بارها و بارها سعی کرده اند به درون کشتی فسیل شده راه یابند ولی همیشه با توده های عظیم سنگ و خاک نیمه ویران مواجه شده اند. در آخرین تلاشها، کاوشگران سعی کردند لایه های گل و لای خشک شده اطراف کشتی را در هم بشکنند و از میان بردارند تا شاید راهی برای ورود به اتاقکهای زیرین کشتی پیدا کنند، اما خیلی موفق نبودند. در سال ۱۹۹۱، «گرگ برور» باستان شناس، بخشی از شاخ فسیل شده جانوری را کشف کرد که از قسمت تخریب شده کشتی که فضولات حیوانی بیرون ریخته بودند، به بیرون افتاده بود. به تشخیص محققان، این شاخ که مربوط به یک پستاندار بوده است، مقارن با شاخ اندازی سالانه جانور به هنگام خروج از کشتی در آنجا رها شده است…

کشتی نوح: اسکلت فلزی، بدنه چوبی

آزمایشات دانشمندان وجود قطعات آهن را در فواصل منظم و معین در ساختار کشتی تأیید کرده است. باستان شناسان با کشف رگه ها و تیرهای باریک آهنی، الگویی ترسیم کرده اند که حاصل کار به صورت نوارهای زرد و صورتی بر روی کشتی علامتگذاری شد. آنها همچنین گره ها و اتصالات آهنی محکم و برجسته ای را یافته اند که در ۵۴۰۰ نقطه کشتی بکار رفته اند.


نوارهای مشخص شده خطوط آهنی با آرایش منظم اسكلت كشتی می باشد.

تصویر برداری های راداری نشان داده که در محل تصادم کشتی با صخره به هنگام فرود آمدن یا به عبارت دیگر به گل نشستن، نوارهای آهنی یا تیرهای فلزی کج شده اند. آنها می گویند که استفاده وسیع و همه جانبه از فلزات در ساخت کشتی خارج از حد تصور ماست. و اصنع الفلک باعیننا و وحینا (سوره هود، آیه۳۷)


تصویر رادار اسكن از كشتی نوح

به نظر می رسد که تکنولوژی پیشرفته و رشدیافته ای در آن دوران وجود داشته که به هر حال حضرت نوح (ع) توانسته از آن بهره مند شود. تکنولوژی و تمدنی که ذهن ما را از تمرکز بر روی بناها و اماکن منحصر به فرد در نقاط مختلف دنیا به این نقطه از جهان معطوف می کند.

اکتشافات زمانی جالبتر شد که باستان شناسان توانستند طرح مشبکی حاصل از تقاطع تیرهای فلزی افقی و عمودی بکاررفته در بدنه کشتی بدست بیاورند. تصاویری که نشان می دهند ۷۲ تیر فلزی اصلی در هر طرف کشتی به کاررفته است. به نظر می رسد که برای هر چیزی طرح و الگویی وجود داشته است. وجود اتاقها و فضاهای کوچک و بزرگ در طبقات مختلف، نظریه وجود طرح مهندسی پیشرفته را تأیید می کند.

در طول تحقیقات، بررسیهایی در مورد تعیین طول، عرض و قطر کشتی انجام گرفته است که متخصصان را قادر ساخته تا از جزییات کف کشتی، ساختمان و الگوی اولیه و مواد تشکیل دهنده آن اطلاعاتی بدست آورند. دستیابی به چنین کشفیاتی مبهوت کننده بود، چرا که در بسیاری از مواقع، درک واقعیت کشف شده از حد تصور خارج بود.

کشف یک لایه غلافی و کپسولی شکل در داخل کشتی از این جمله بود که در واقع کشتی را به دو لایه یا پوسته اصلی مجهز می کرد. این آزمایشات، وجود دیوارهای داخلی کشتی، حفره ها، اتاقها و دهلیزها و همچنین وجود دو مخزن بزرگ استوانه ای را تأیید کرد. در این آزمایشها که به «رادار اسکن» یا «اسکن های راداری» معروفند، معلوم شد که دو مخزن استوانه ای بزرگ که هر کدام چهار متر و ۲۰ سانتی متر بلندی و هفت متر و بیست سانتی متر عرض داشته اند و به دور هر یک از آنها کمربندی فلزی نصب شده بود، در نزدیکی تنها در ورودی کشتی وجود داشته اند. در یکی از آزمایشات رادار اسکن که به درخواست استاندار استان آگری ترکیه انجام شد، معلوم شد که جنس بدنه کشتی از سه لایه چوب به هم چسبیده تشکیل شده است. این سه لایه با مواد محکم چسبنده، بهم چسبیده بودند.



 


و اصنع الفلک باعیننا و وحینا (سوره هود، آیه37)

و کشتی بساز زیر نظر ما و مطابق وحی ما [

قطعات كاملاً سنگی شده از قسمتهای چوبی كشتی كه آثار حجاری و برش خوردگی دارند.

در سال ۱۹۹۱، یک عدد میخ پرچ فسیل شده با حضور ۲۶ نفر محقق در بقایای کشتی کشف شد. تجزیه و تحلیل ترکیبات این میخ وجود آلیاژهای آلومینیوم، تیتانیوم و برخی از دیگر فلزات را تأیید کرد.

این در حالی است که گمان می رفت در زمان حضرت نوح، آهن و آلومینیوم هنوز به مرحله کشف و استخراج نرسیده باشد. آیا ما نیازمند بازنگری در تاریخ استفاده و استخراج بشر از فلزات هستیم؟

لنگرهای کشتی هم کشف شد!

بر بلندیهای تپه های اطراف محل کشتی، باستان شناسان چند جسم بزرگ حجیم سنگی یافتند که در بالای هر کدام سوراخی بزرگ تعبیه شده بود. این اجسام مثلثی شکل سنگی و نیمه صیقلی، شبیه به لنگرهای کشتی های باستانی بودند که «دراگ» نامیده می شدند. اینها در واقع ابزاری بودند که به علت وزن زیاد به جای وزنه یا لنگر به هنگام پهلو گرفتن کشتی به آب پرتاب می شدند. چگونه و با چه نیرویی؟ دقیقاً نمی دانیم ولی حدس هایی در این زمینه وجود دارد.


ران ویت و همكارانش در كنار سنگ لنگر یافت شده.

کشف شش وزنه یا لنگر کشتی، هر یک مجهز به سوراخی در بالای آن، حدس باستان شناسان را به یقین تبدیل کرد. این وزنه ها در فواصل متفاوت، ظاهراً به هنگام پهلو گرفتن کشتی به آب پرتاب شده بودند.

اندازه کشتی نوح در کتاب مقدس ۳۰۰ ذراع یاد شده است. واحد ذراع در مصر قدیم در زمان حضرت موسی(ع) برابر با ۵۲.۷ سانتی متر بوده است. با محاسبه این رقم، عدد ۱۵۸.۴۶ متر بدست می آید.

طول کشتی مورد کاوش توسط دو تیم مختلف در دو زمان اندازه گیری شد. رقم بدست آمده دقیقاً ۱۵۸.۴۶ متر را نشان می داد. این محاسبات، محققان را در ادامه کاوشها مصمم تر کرد…

کتیبه ای که ادعای دانشمندان را اثبات کرد

روایت است که حضرت نوح(ع) قبل از به زمین نشستن کشتی و فروکش کردن آب، پرنده ای را که باید مانند کبوتر یا کلاغ بوده باشد به بیرون فرستاد تا مطمئن شود خشکی نزدیک است یا نه. بار اول پرنده با خستگی به کشتی بازگشت و این بدان معنی بود که خشکی در آن نزدیکیها وجود ندارد. بار دوم پرنده به کشتی باز نگشت و این آزمایش نشان داد که عمل لنگر انداختن نزدیک است. [در کتاب مقدس که گویا این روایت از آن نقل شده، آمده است حضرت نوح(ع) ابتدا یک کلاغ را می فرستد که از فرستادن کلاغ نتیجه ای نمی گیرد و بعد از آن کبوتری را می فرستد- انصاف]

درست در دو کیلومتری شرق محلی که کشتی هم اکنون قرار دارد، دهکده ای وجود دارد که «کارگاکونماز» نامیده شده است. نام این دهکده ترکی را چنین ترجمه کرده اند: «آن کلاغ نه توقف می کند نه باز می گردد.» [چارلز برلیتز در کتاب "کشتی گمشده نوح" (ترجمه احمد اسلاملو) نام این محل را "جایی که کلاغ نمی نشیند" ترجمه کرده است- انصاف]

محل کنونی کشتی در دل کوههای آرارات از گذشته های دور، به منطقه هشت معروف شده و دره پایین منطقه، محله هشت نام گرفته است. چرا؟ [در کتاب "کشتی گمشده نوح" آمده نام این منطقه به «تمانین» (Temanin) معروف است که به معنی «هشت» است. شیخ صدوق در کتاب عیون الاخبار از امام رضا(ع) نقل کرده است که "نوح در همان محلی که کشتی به زمین نشست قریه ای بنا کرد و نام آن را قریه «ثمانین» (هشتاد) گذاشت." همانطور که می بینیم بین کلمات «ثمانین» (هشتاد) و «تمانین» (هشت) از نظر شکل و معنی شباهت زیادی وجود دارد- انصاف]

در نزدیکی محل فرود کشتی در بالای تپه، لوحه ای کشف شد که ادعاهای باستان شناسان را به طرز زیبایی اثبات کرد. کتیبه ای که حداقل ۴۰۰۰ سال قدمت دارد. بر روی این تابلوی سنگ آهکی، در سمت چپ، تصویر رشته کوههایی دیده می شود که در کنار یک تپه و سپس یک کوه آتشفشان قرار دارد. در سمت راست، یک تصویر قایقی شکل با هشت نفر انسان کنده کاری شده است… در بالای سنگ کتیبه، دو پرنده در حال پروازند. کشف این کتیبه همگان را به شگفتی واداشت. [کتاب مقدس، سرنشینان کشتی نوح را هشت نفر ذکر کرده است. در روایات شیعه نیز تعداد هشت نفر و هشتاد نفر، هر دو نقل شده است- انصاف] در واقعیت موجود، کوه آرارات در سمت چپ، تپه ای در کنار آن و قله یک کوه آتشفشان در کنار تپه وجود دارد.


کتیبه یافت شده منتسب به حضرت نوح (ع)

پیامبر اسلام فرمود: « هنگامی که خداوند اراده کرد قوم حضرت نوح را هلاک کند، به نوح فرمان داد کشتی بزرگی بسازد. جبرئیل نیز با میخهایی برای ساختن کشتی فرود آمد. در میان انبوه میخها پنج میخ ویژه بود که درخشش خاصی داشت و بر روی هر یک نام یکی از پنج نور مقدس محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین نقش بسته بود.

حضرت نوح هر کدام را بر می داشت، میخ همچون ستارهای در تاریکی شب می درخشید. هنگامی که میخ پنجم را برداشت، پس از درخششی، اشکی از آن جاری شد.
نوح از جبرئیل پرسید: « این میخ و اشک چیست؟»
جبرئیل در پاسخ گفت: « این میخ حسین بن علی است.»
حضرت نوح نیز هر یک را در یک طرف از کشتی کوبید.

پیامبر فرمود: « در آیه « و حملنا علی ذات الواح و دسر » منظور از « الواح » چوبهای کشتی و منظور از « دسر » ما هستیم. اگر ما نبودیم کشتی حرکت نمی کرد.»

منابع:
بحار الانوار، ج ۲۶، ص ۳۲۲، حدیث ۱۴- امان الاخطار، ص ۱۰۷ و ۱۰۸

گزارش باستانشناسی شوروی دربارة کشتی نوح

بر اثر این اکتشاف، ادارة کلّ باستان شناسی شوروی برای تحقیق از چگونگی این لوح و خواندن آن، هیئتی مرکّب از هفت نفر از مهمترین باستان شناسان و اساتید خط شناس و زبان دان روسی و چینی را مأمور تحقیق و بررسی نموده که نام آنها بدین گونه است:

۱ ـ پرفسور سولی نوف، استاد زبانهای قدیمی و باستانی در دانشکدة مسکو.

۲ ـ ایفاهان خینو، دانشمند و استاد زبانشناس در دانشکدة لولوهان چین.

۳ ـ میشانن لوفارنک، مدیر کلّ آثار باستانی شوروی.

۴ ـ تانمول گورف، استاد لغات در دانشکده کیفزو.

۵ ـ پرفسور دی راکن استاد باستان شناس در آکادمی علوم لنین.

۶ ـ ایم احمد کولا، مدیر تحقیقات و اکتشافات عمومی شوروی.

۷ ـ میچر کولتوف، رئیس دانشکدة استالین.


این هیئت پس از ۸ ماه تحقیق و مطالعه و مقایسة حروف آن با نمونة سائر خطوط و کلمات قدیم متّفقاً گزارش زیر را در اختیار باستان شناسی شوروی گذاشت:

۱ ـ این لوح مخطوط چوبی از جنس همان پاره تختههای مربوط به کاوشهای قبلی، و کُلاًّ متعلّق به کشتی نوح بوده است؛ منتهی لوح مزبور مثل سائر تختهها آنقدرها پوسیده نشده، و طوری سالم مانده که خواندن خطهای آن به آسانی امکان پذیر میباشد.

۲ ـ حروف و کلمات این عبارات به لغت سامانی یا سامی است که در حقیقت اُمّ اللغات (ریشة لغات) و به سام بن نوح منسوب میباشد.

۳ ـ معنای این حروف و کلمات بدین شرح است:

توسّل حضرت نوح به پنج تن علیهم السّلام و أسامی آنها بر کشتی

«ای خدای من! و ای یاور من!

به رحمت و کرمت مرا یاری نما!

و به پاس خاطر این نفوس مقدّسه:

مُحمّد

إیلیا (علیّ)

شَبَر (حَسَن)

شُبَیْر (حُسَین)

فاطِمَه

آنان که همه بزرگان و گرامیاند

جهان به برکت آنها برپاست.

به احترام نام آنها مرا یاری کن!

تنها توئی که میتوانی مرا به راه راست هدایت کنی!»

بعداً دانشمند انگلیسی: این ایف ماکس، استاد زبانهای باستانی در دانشگاه منچستر، ترجمة روسی این کلمات را به زبان انگلیسی برگردانید، و عیناً در این مجلّهها و روزنامهها نقل و منتشر گردیده است:

۱ ـ مجلّة هفتگی «ویکلی میرر» لندن، شمارة مربوط به ۲۸ دسامبر ۱۹۵۳ م.

۲ ـ مجلّة «استار انگلیسی» لندن، مربوط به کانون دوّم ۱۹۵۴ م.

۳ ـ روزنامة «سن لایت» منتشره از منچستر، شمارة مربوط به کانون دوّم ۱۹۵۴ م.

۴ ـ روزنامة «ویکلی میرر» تاریخ یکم شباط ۱۹۵۴ م.

۵ ـ روزنامة «الهدی» قاهره مصر، تاریخ ۳۰ مارس ۱۹۵۳ م.

سپس دانشمند و محدّث عالیمقام پاکستانی حکیم سیّد محمود گیلانی که یک موقع مدیر روزنامة «أهل الحَدیث» پاکستان (و نخست از اهل تسنّن بوده و بعداً از روی تحقیق به آئین تشیّع گرائیده) آن گزارش را به زبان اُرْدو در کتابی به نام «إیلیا مرکز نجات ادیان العالم» ترجمه و نقل کرده است.

آنگاه مجلّة «بذره» نجف در شمارههای شوّال و ذوالقعدة ۱۳۸۵، سال اوّل، صفحه ۷۸ إلی ۸۱ زیر عنوان: نامهای مبارکی که حضرت نوح بدان توسّل جست، از اردو به عربی ترجمه و نقل کرده است.

لازم به تذکر است که لوح بدست آمده هم اکنون در موزه واتیکان در “رم” قرار دارد.

در پایان اشاره به برخی نکات در تأیید تحقیقات:

۱- «کتاب مقدس» می گوید که کشتی نوح در ناحیه کوههای آرارات فرود آمده است.

۲- قرآن کتاب مقدس مسلمانان، می گوید که کشتی نوح بر روی کوه «جودی» نشسته است. کوهی که در حال حاضر کشتی مورد نظر بر آن قرار دارد به ترکی «کودی» داغ یا همان کوه «جودی» نام دارد. [در منابع اسلامی آمده است که محل کوه جودی در منطقه موصل است. مثلاً در کتاب «الدر المنثور» از امام کاظم(ع) نقل شده که «جودی کوهی است در موصل». رجوع به نقشه جغرافیایی نشان می دهد که نزدیکترین محل معروف و شناخته شده در عصر ائمه به کوه آرارات، منطقه موصل در شمال عراق است- انصاف] قضی الامر و استوت علی الجودی (سوره هود، آیه۴۴)

۳- آشور نصیربان دوم، پادشاه آشور (۸۵۹ – ۸۸۳ قبل از میلاد) مدعی بود که کشتی نوح در محلی به نام نیسیر پهلو گرفته است. در فاصله کمتر از ۵۰۰ یاردی محل کشتی، دهکده ای وجود دارد که اوزون گیلی نام دارد و پایین تر از آن بر روی نقشه های بسیار قدیمی، محلی به نام نیسیر یا نسیر مشاهده می شود.

۴- اسامی برخی اماکن در اطراف کوه آرارت نیز می تواند با ماجرای طوفان و کشتی نوح مرتبط باشد؛ خود کوه آرارات در میان ارمنی ها به کوه «ماسیس» معروف است که به معنی «مادر جهان» است، «نخجوان» به معنی «محل فرود» است، «اچمیادزین» به معنی «فرودگاه» یا «کسانی که فرود آمدند» است، «آرگوری» (Arghuri) نشان دهنده «پرورش درخت مو» است که می تواند یادآور کاشت درخت مو توسط حضرت نوح(ع) پس از پایان طوفان، آنطور که در کتاب مقدس به آن اشاره شده باشد، دهکده ای نزدیک به محل کشتی وجود دارد به نام «محشر» که می تواند یادآور مجازات جهانی مردم دنیا باشد- انصاف (به نقل از “کشتی گمشده نوح” صفحه ۱۷۱)]

هم اینک دولت ترکیه با اعزام گروههای باستان شناس، کشتی را مورد حفاظت قرار داده و برخی از یافته های باستان شناسان برای حفاظت و مراقبت بیشتر، مورد توجه ویژه قرار گرفته اند. کشف چهار ستون فلزی فسیل شده که هرکدام ۱۲۰ سانتی متر طول دارند و از بخشهای مهم در ساخت کشتی بوده اند، از جمله این اشیاء است که هم اکنون در تملک وزارت معادن و فلزات ترکیه قرار دارد.

در دل کوههای آرارات در نزدیکی مرزهای ایران و ترکیه، جسم عظیم فسیل شده ای قرنهاست که آرمیده و طوفان مهیب را پشت سرگذاشته است. کشتی بزرگ و مجهزی که یکی از پیامبران خدا را در رسالتش یاری داده است. این فسیل غول پیکر، راز و رمزهای بسیاری در دل خود نهفته دارد. ماجرای آن قرنهاست که مورد توجه بوده و دهها سال کانون کاوش ها و کنجکاویها خواهد بود. تحقیقات هم چنان ادامه دارد.

امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ساعت 11:51
توسط سینا | تعداد بازديد : 1 | لينك ثابت

یکی از عادتهای خانمها نگهداری سبزیها در یخچال و فریزر برای فصول مختلف است که این موضوع اگرچه یک نوع سلیقه درخانه داری است اما برخی مواقع و در برخی سبزیها میتواند مشکل ساز بوده یا حتی مضر باشد.


بعضی از سبزیجات اگر در یخچال و فریزر نگهداری شوند نه تنها خاصیت خود را از دست می دهند بلکه در برخی مواقع نیز می توانند سلامتی شما را به خطر بیاندازند.
بهتر است سعی کنید بیشتر اوقات از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید. اما اگر قصد دارید این سبزیجات را در یخچال نگهداری کنید بهتر است بدانید که قرار دادن برخی از آنها در یخچال کار درستی نیست.
گوجه فرنگی
خیلی ها عقیده دارند که گوجه فرنگی به صورت تکنیکی میوه است، اما خب هر آدم عاقلی می داند که گوجه فرنگی جزو سبزی ها به شمار می رود. اگر تا به حال گوجه فرنگی پرورش داده باشید، حتما متوجه این نکته شده اید که گوجه فرنگی عاشق گرما است و از سرما متنفر است. آنها حتی بعداز چیده شدن هم ترجیح می دهند که در گرما و هوای معتدل باشند تا سرمای یخچال. گوجه فرنگی را به اندازه مورد نیازتان بخرید و به جای اینکه مقدار اضافه آن را دریخچال یا حتی در فریزر نگهداری کنید، با مقدار مناسب آن یک غذای کاملا خوشمزه درست کنید و از طعم طبیعی و خواص آن نهایت استفاده را ببرید.
ریحان
گوجه فرنگی و ریحان یکی از بهترین ترکیب هایی است که شما می توانید در بشقاب کنار کباب قرار دهید و از ترکیب طعم آنها با هم لذت ببرید. همان طور که این دو در خوراک ها ترکیب خوبی با هم دارند، از لحاظ نگهداری هم درست مانند هم هستند. ریحان هم مانند گوجه فرنگی از سرما متنفر است و همیشه تازه اش طعم دیگری دارد. اگر می خواهید سبزی شما طراوت و تازگی داشته باشد، بهتر است مقداری که می خواهید استفاده کنید را بدانید و زیادتر از حد نخرید تا مجبور نشوید سبزی اضافه را در یخچال نگه دارید یا حتی بدتر آن را فریز کنید. بهترین طعم ریحان تا دو روز می ماند و بعداز دو روز طعم خیلی بدی پیدا می کند.
سیب زمینی
بسیاری از خانم ها زمانی که برای درست کردن غذا، سیب زمینی اضافه می آورند. آن را بدون هیچ نگرانی در یخچال می گذارند تا فردا از زحمت پوست کندن دوباره سیب زمینی راحت باشند. اما قضیه به همین سادگی ها هم نیست. سیب زمینی حتی یک روز هم نمی تواند در یخچال دوام بیاورد و لک می اندازد و دیگر قابل استفاده نیست. اگر هنگام تهیه غذا تعدادی سیب زمینی روی دستتان ماند، یا در وعده دیگر آنها را سرخ کنید و یک عصرانه کوچک سرهم کنید یا اینکه سیب زمینی ها را در یک کاسه آب بگذارید و فقط به مدت یک روز در یخچال نگه دارید.
راه حل دیگری هم وجود دارد و آن این است که سیب زمینی پوست کنده شده را در یک پلاستیک دربسته بگذارید و فقط یک روز مهلت برای استفاده کردنش به دست آورید زیرا اگر از این راه حل استفاده نکنید، تنها چیزی که نصیب شما می شود، نشاسته ای است که به خاطر ماندن در یخچال تبدیل به قندشده و نه تنها طعم خوب خودش را از دست داده بلکه سبب چاقی شما هم میشود.
پیاز
پیازها با همان لایه پوست محافظ شان از زیرزمین بیرون نمی آیند. بعداز جمع آوری محصول پیازها مدتی در یک جای خشک و معتدل نگهداری می شوند و بعد از آن است که لایه پوست محافظتی پیاز شکل می گیرد و تبدیل به پیازی می شود که ما می بینیم. حالا تصورش را بکنید که قرار باشد پیازها را پوست بکنیم و تمام پروسه شکل گیری لایه محافظتی را زیرپا بگذاریم و تازه آنها را در محل معتدل و روبه گرما نگه نداریم!
می توان تصور کرد که چه چیزی می تواند در یخچال منتظر ما باشد؛ احتمالا با صحنه و صدالبته بوی بدی مواجه می شویم که برای از بین بردن آن باید به پاک کننده های قوی متوسل شویم. این نکته را فراموش نکنید که هرگز و به هیچ عنوان پیاز را در یخچال نگهداری نکنید.
آووکادو
آووکادو هم درست مانند گوجه فرنگی ظاهری دوگانه دارد. هم سبزی است و هم میوه. چیزی که در مورد آووکادو وجود دارد این است که این سبزی تا زمانی که رسیده نباشد، از شاخه کنده نمی شود و درست مانند سنگ است، پس زمانی که شما آن را از میوه فروشی خریداری می کنید، کاملا آماده خوردن است و می توانید بلافاصله آن را نوش جان کنید.
بسیاری از افراد برخوردی که با سبزی ها می کنند را با آووکادو می کنند و پس از اینکه آن را بعد از چند روز نگه داری در یخچال بیرون می آورند با صحنه خوبی مواجه نمی شوند. خب پس این موقعیت را درنظر بگیرید و پیش از آنکه این سبزی خراب شود و تنها مصرفش گوشه سطل آشغال شود؛ آن را مصرف کنید و به خاطر داشته باشید که به اندازه مورد نیاز روزانه تان آووکادو بخرید. درغیر این صورت از این سبزی مفید، هیچ استفاده ای نمی توانید بکنید.


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ساعت 11:42
توسط سینا | تعداد بازديد : 1 | لينك ثابت

محققان بر این باورند که بالاخره رمز علمی اینکه چرا گورخرها پوستی راه راه دارند کشف کرده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی نوشت : بر اساس مطالعه دانشمندان در کالیفرنیا ، الگوی سیاه و سفید پوست گورخر موجب می شود بینایی مگس های خون آشام و ناقل بیماری مختل و نشستن آنها بر روی پوست گورخرها دشوار شود.

این مطالعه ، که در نشریه « ارتباطات طبیعت » منتشر شد به نظر می رسد همین نتیجه گیری محققان اروپایی در سال 2012 را تایید می کند.

هدف از راه راه بودن پوست گورخرها ، پازل تکاملی بوده که موجب مطرح شدن پنج فرضیه اصلی در 140 سال گذشته شده است.

فرضیه هایی که تاکنون درباره راه راه بودن گورخرها مطرح شده است عبارتند از : این شکل پوست موجب استتار جانور می شود ، حیوانات درنده گیج می شوند ، گورخرها با این پوست می توانند خودشان را خنک کنند ، این نوع پوست ، عملکرد اجتماعی شناخته نشده ای دارد ، پوست گورخر جلوی پشه های تسه تسه و پشه های اسبی را می گیرد.

تیم کارو زیست شناس حیات وحش در دانشگاه کالیفرنیا گفت :« نتایج بدست آمده من را شگفت زده کرده است. در بخش هایی از جهان که ناراحتی از نیش مگس ها بیشتر است ، در بدن گورخرها خطوط بزرگتری دیده می شود.»

برندا لاریسون یکی دیگر از زیست شناس دانشگاه کالیفرنیا گفت :« تیم تحقیق کننده بر مدل سازی آماری متکی بوده و به طور مستقیم پدیده دفع مگس ها در حیات وحش را مشاهده نکرده است بنابراین مطالعه مشخص تر ممکن است لازم باشد تا این معما به طور قطعی حل شود.»

وی افزود :« بعید است این حرف آخر در مورد این موضوع باشد و ما نیازمند دانستن آنچه واقعا در زندگی گورخرها روی می دهد هستیم و بعد می توانیم در این باره مطمئن شویم.»


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ساعت 11:30
توسط سینا | تعداد بازديد : 3 | لينك ثابت

 

 
سفر هميشه يكي از بزرگترين و مهمترين تفريح هاي مردم جهان است. براي سفر رفتن راههاي زيادي وجود دارد. استفاده از هواپيما يكي از محبوبترين راهها براي سفر است. كساني كه هواپيما را براي سفر انتخاب ميكنند مجبورند حداقل چند ساعتي را بعد يا قبل از پرواز خود در فرودگاهها بگذرانند. اگر پروازي با تاخير انجام شود ـ كه معمولا هم اين اتفاق براي پروازهاي بسياري رخ ميدهد ـ مدت ماندن در فرودگاه بيشتر هم ميشود.

به همين دليل است كه فرودگاهها و امكانات آنها در چنين وقتهايي بيشتر به چشم مي آيند. «سيانان» در مطلبي كه به تازگي روي وبسايت خود منتشر كرده است، به بررسي منفورترين فرودگاههاي جهان در سالي كه گذشت پرداخته است. در كمال تعجب، فرودگاه مشهور «شارل دو گل» صدرنشين بلامنازع اين فهرست است. «شارل دو گل» البته تنها فرودگاه مشهور اين فهرست نيست.

شارل دوگل

پاريس ـ فرانسه

«شارل دوگل» فكرش را نميكرد كه يكي از مشهورترين فرودگاههاي كشورش روزي به منفورترين فرودگاه دنيا تبديل شود. دستشويي هاي كثيف با كاسه توالتهاي شكسته، ماشينهاي تميزكننده قديمي، رستورانها و كافه هاي بيكيفيت تنها نمونهاي از وضعيت آشفته اين فرودگاه مشهور است. فرانسوي هاي پرمدعا حالا بايد اين ننگ را تحمل كنند!

لس آنجلس

لس آنجلس ـ آمريكا

اگرچه فرودگاه بين المللي لس آنجلس، هفتمين مركز پروازي بزرگ جهان است اما خدمات نامناسبي كه ارائه ميدهد آن را به دومين فرودگاه منفور جهان تبديل كرده است. يكي از بزرگترين معضلات اين فرودگاه، مسائل بهداشتي آن است. علاوه بر اين چندي پيش در اين فرودگاه تيراندازي اي رخ دادكه براثر آن يك نفر كشته و چندنفر نيز زخمي شدند.

هيترو

لندن ـ انگلستان

اين فرودگاه پنج ترمينال دارد كه براساس نظرسنجيها، بدترين آنها ترمينال شماره سه است. شلوغي بيش از حد، سطح امنيتي پايين و خدمات گران براي جابه جايي چمدانها از جمله مشكلاتي است كه حسابي اين ترمينال را مشهور كرده است. علاوه بر اين اعتصابهاي بسياري كه وقت و بيوقت در اين فرودگاه به وقوع ميپيوندد پروازهاي متعددي را با تاخير روبه رو ميكند.

تانكونتين

تگوسيگالپا ـ هندوراس

صندليهاي نه چندان راحت، سالن انتظار كثيف و شلوغ و البته پروازهاي پرتاخير از جمله ويژگيهاي اين فرودگاه است. اين فرودگاه كه در 957 متري از سطح دريا واقع شده است، به عنوان «دومين فرودگاه خطرناك جهان» شناخته ميشود. اين فرودگاه نظامي و همگاني، يك باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن 2 هزار و 21 متر است. در سال 2008 ميلادي يك هواپيما از باند آن خارج شد.

نينوي آكوئينو

مانيل ـ فيليپين

فرودگاه بين المللي نينوي آكوئينو يك فرودگاه همگاني مسافربري است كه طول باند آن 3 هزار و 737 متر است. اين فرودگاه در شهر مانيل كشور فيليپين قرار دارد. در اين فرودگاه كه به دليل اعتصابهاي پرتعداد كارمندان آن بارها زمينگير شده است شرايط اسفباري موج ميزند. سالنهاي انتظار اين فرودگاه چنان كثيف هستند كه كمتر كسي رغبت ماندن در آنجا را ميكند.


جومو كنياتا

نايروبي ـ كنيا

فرودگاه بين المللي جومو كنياتا يك فرودگاه نظامي و غيرنظامي مسافربري است كه يك باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن 4 هزار و 117 متر است. اين فرودگاه در شهر نايروبي كشور كنيا قرار دارد و در ارتفاع هزار و 624 متري از سطح دريا واقع شده است. اگرچه فرودگاههاي آفريقايي به بدي اين فرودگاه نيستند اما بايد اعتراف كرد اين فرودگاه يكي از بدترين فرودگاههاي آفريقاست.

جان اف.كندي

نيويورك ـ آمريكا

يكي از مهمترين و مشهورترين فرودگاههاي بين المللي دنيا، فرودگاه «جان اف كندي» است. اين فرودگاه سالانه 20 ميليون مسافر به خود ميبيند. با اين حال «جي اف كي» نيز در بين منفورترين فرودگاههاي جهان قرار گرفته است. يكي از مهمترين دلايل اين امر حجم بالاي گم شدن چمدانهاست! هرروزه مسافران زيادي را ميتوان در اين فرودگاه يافت كه در پي يافتن چمدانهايشان هستند.

تريبووان

كاتماندو ـ نپال

اين فرودگاه كوچك در كشوري زيبا، همه معايبي كه فرودگاههاي بزرگ دنيا دارند يكجا در خود جمع كرده است: تاخيرهاي فراوان و هميشگي در پروازها، وضعيت نامناسب سرويسهاي بهداشتي و سالن انتظار، رستورانهاي كثيف، بي كيفيت و البته گران و گمشدن گاه و بيگاه چمدانها از جمله ويژگيهاي جداييناپذير اين فرودگاه هستند. با همه اين نقصها، هيچ تلاشي براي بهبود خدمات فرودگاه نميشود.

امتیاز : نتيجه : مجموع 4 امتياز توسط 1 نفر

نوشته شده در شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ساعت 11:59
توسط سینا | تعداد بازديد : 3 | لينك ثابت

این موارد درباره اشک می تواند برای شما جالب و البته ناشنیده باشد .
به گزارشسرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ 1/ بیش از یک نوع اشک وجود دارد .
2/ محققان معتقدند علت اصلی و منشا گریه و اشک ریختن هنوز ناشناخته است .




3/ از نظر ساختار بیوشیمیایی ، اشک ساختاری شبیه به بزاق دهان دارد .
4/ زنان بیش از مردان اشک می ریزند .
5/ درصد اختلاف گریه میان زنان و مردان در جوامع بستگی به فرهنگ مردم دارد .
6/ اشک از غدد اشکی موجود در چشم جاری می شوند .




7/ توجیه علمی و آناتومی برای آبریزش بینی هنگام گریه وجود دارد .
8/ وجود نوعی اکسید خاص شیمیایی در پیاز باعث می شود که این ماده اشک شما را در می آورد !




8/ اشک انسان سیگنالهای منحصر به فردی به اطرافیان ارسال می کند.

9/ اشک تمساح واقعیت دارد . تمساح ها واقعا اشک می ریزند .




10/ اشکی که بنام "اشک شوق" می شناسیم تفاوتی با اشکی که هنگام ناراحتی ریخته می شود ، ندارد .




11/ علت گریه کردن بیشتر برخی افراد در مقایسه با دیگران ناشناخته است .


امتیاز : نتيجه : مجموع 10 امتياز توسط 3 نفر

نوشته شده در شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ساعت 11:55
توسط سینا | تعداد بازديد : 1 | لينك ثابت




همه چیز درباره ستاره قطبی

ستاره قطبی اکنون جایی حدود 1 درجه با قطب شمال سماوی یعنی نقطه ای که آسمان شمال در اطراف آن در حال چرخش است، فاصله دارد. اما ستاره قطبی همیشه آن جا قرار نداشته است.

محور چرخش زمین در جای خود لنگ می زند و جهت گیری های مختلفی پیدا می کند. این محور به طور معمول به سوی هیچ نقطه خاصی واقع نمی شود، اما در طول چند قرن گذشته رو به سوی ستاره قطبی بوده است. در

واقع، این حرکت خاص محور زمین باعث شده تا ستاره قطبی به قطب شمال سماوی نزدیک تر شود و این جریان تا سال 2102 ادامه خواهد داشت و

زمین به ندرت در چنین وضعیت مطلوبی نسبت به ستاره قطبی قرار گرفته است.



بسیاری از افرادی که ستاره شناس نیستند، به اشتباه فکر می کنند که ستاره قطبی درخشان ترین ستاره در آسمان است. در هر حال ستاره قطبی قدری در حدود 2 دارد که باعث می شود حتی در مناطقی که دارای آلودگی نوری

نیز هستند. قابل رویت باشد.

بیشترین استفاده از این ستاره، یافتن جهت شمال است. ستاره قطبی عرض جغرافیایی محل رصد را نیز نشان می دهد اگر ستاره قطبی 30درجه بالاتر از افق قرار داشته باشد، شما در عرض جغرافیایی 30 درجه شمالی هستید

اگر 60 درجه بالای افق باشد، شما در 60 درجه شمالی هستید و اگر ستاره قطبی درست در بالای سر شما باشد، شما در قطب شمال زمین قرار خواهید داشت.



ستاره ای تپنده

ویژگی های ستاره قطبی به همین چند مورد ذکر شده محدود نمی شود. ستاره قطبی متعلق به گروهی از ستارگان است که داستان شان در سپتامبر 1784 هنگامی که ستاره شناس انگلیسی، ادوارد پیگات، متوجه نوسان نور

ستاره زرد به نام اتا عقاب شد، آغاز گردید. یک ماه بعد، دوست وی به نام جان گودریک همین تغییرات را در یک ستاره زرد دیگر به نام دلتا قیفاووس و ستارگانی به نام قیفاووس مشاهده نمود. قیفاووس ها غول های زرد متعلق

به گروه طیفی F یا G هستند که مانند قلب یک انسان می تپند قیفاووس ها ستارگان بسیار درخشانی هستند که ستاره شناسان آنها را در کهکشان های ما مشاهده می کنند.


این غول های تپنده بسیار قابل توجه هستند. اما در سال 1907 یک ستاره شناس از هاروارد به نام هنرینا لیویت حیرت آورترین ویژگی این اجرام را کشف نمود. هر ضربانی که دارای زمان طولانی تری باشد، نور بیشتری نیز

به درون فضای می فرستد. بنابراین قیفاووس ها مقیاس های خوبی برای اندازه گیری فاصله تا کهکشان های دیگر هستند. اتاعقاب که به عنوان اولین قیفاووس کشف شده است،

دارای دوره ضربانی معادل 7 روز و 4 ساعت و 14 دقیقه و 34 ثانیه می باشد.


شما به راحتی می توانید با اندازه گیری دوره ضربان یک قیفاووس به میزان درخشندگی آن پی ببرید. اگر این روشنایی به دست آمده را با مقدار روشنایی ظاهری قیفاووس مقایسه کنید، به کشف ارزشمندی دست خواهید یافت:

فاصله آن ستاره تا زمین.

در دهه 1920، ادوین هابل از قیفاووس های موجود در اجرامی که سحابی های مارپیچی خوانده می شدند، استفاده کرد تا نشان دهد که این اشیا در واقع کهکشان هایی هستند که فراسوی کهکشان ما قرار گرفته اند. قیفاووس ها

همچنین به کشف انبساط جهان کمک کردند. امروزه ستاره شناسان به منظور اندازه گیری آهنگ انبساط جهان با استفاده از تلسکوپ هابل، به رصد قیفاووس ها می پردازند.


ستاره قطبی نیز یک قیفاووس است. این ستاره در حقیقت نورانی ترین ونزدیک ترین عضو این گروه از ستارگان می باشد. اما بر خلاف بسیاری از ستارگان از این دست، نور ستاره قطبی به ندرت دارای ضربان است، بنابراین

ستاره شناسان تا دهه 1910 نمی دانستند که ستاره قطبی یک قیفاووس است.




ضربان اغلب قیفاووس ها به دقت یک ساعت سوییسی است. اتاعقاب که به عنوان اولین قیفاووس کشف شده است، دارای دوره ضربانی معادل 7 روز و 4 ساعت و 14 دقیقه و 34 ثانیه می باشد.

اما ستاره قطبی این گونه نیست. هر ساله 3 یا 4 ثانیه به دوره 97/3 روزه آن اضافه می شود. به علاوه در سال 1983 یک ستاره شناس مکزیکی به نام آرماندوآرلانو فرو گزارش داد که چشمک زدن ضعیف این ستاره که

قبلا رخ می داد، محوتر شده است. در طول دهه های1900 مقدار نور آن از قدر 10/0 تا 15/0 تغییر می کرد. مقدار این نوسانات در دهه 1980 به 05/0 رسید.


افزایش و کاهش نور ستاره قطبی همچنان سیر نزولی داشت و گروهی به سرپرستی یک ستاره شناس کانادایی به نام دان فرنای پیش بینی نمودند که در سال 1994 ستاره ای ثابت خواهد شد. پیش بینی به حقیقت نپیوست. نه تنها

ستاره قطبی به ضربان ادامه داد، بلکه بر شدت این ضربان ها هم اضافه شد و بعد از نوسان ناچیز با قدر 02/0 در اوایل 1990 نور این ستاره اکنون از مقدار قدر 03/0 تا 05/0 در نوسان است.


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ساعت 14:41
توسط سینا | تعداد بازديد : 2 | لينك ثابت





 


درحالیکه آیین های در دسترس مدرن ما ممکن است خوشایند به نظر نیایند، پروسه طبیعی بازگشت بدنمان به طبیعت حتی از آن هم پست تر است. حتی قدیمی ترین مردمان هم می دانستند چگونه بین خود و جسد در حال تجزیه فاصله بگذارند. در سال 2003 باستان شناسان انسان هایی باستانی مربوط به 350000 سال پیش در شمال اسپانیا یافتند که مردگانشان را دفن می کردند.
پس در طی تجزیه چه اتفاقی برای بدن می افتد؟ دراینجا 5 اتفاق عجیبی که بعد از مرگ برای بدن می افتد را بازگو کرده ایم.

سلول هایتان از هم باز می شوند. پروسه تجزیه بدن تنها دقیقه بعد از مرگ شروع می شود. وقتیکه قلب از تپش باز می ایستد، ما سرمای مرگ را تجربه می کنیم. هنگامیکه دمای بدن انسان 1.5 درجه فارنهایت پایین می آید تا به دمای اتاق برسد. و فورا خون شروع به اسیدی شدن می کند و همان زمان دی اکسید کربن بالا می رود. به همین دلیل سلول ها شروع به باز شدن از همدیگر کرده و آنزیم ها را در بافت های بدن خالی می کند، درنتیجه خودشان را از درون هضم می کنند.

به رنگ سفید- و ارغوانی درمی آیید. سنگین شدن از علائم مشخصه بدن انسان بعد از مرگ است. درحالیکه باقیمانده بدن شما بعد از مرگ کمرنگ شده، سلول های خونی قرمز سنگین به قسمت هایی از بدن که نزدیک زمین است حرکت می کنند. و این بدین خاطر است که گردش خون متوقف شده است. درنتیجه این تغییرات لک های ارغوانی سراسر قسمت پایینی بدن را می پوشاند. درحقیقت پزشکی قانونی از روی این علائم می تواند زمان مرگ را تشخیص دهد.

کلسیم باعث انقباض ماهیچه ها می شود. همه ما در مورد لَخت شدن بدن بعد از مرگ شنیده ایم، زمانیکه بدن انسان سنگین شده و تکان دادنش سخت می شود. این سنگین شدن 3 تا 4 ساعت بعد از مرگ اتفاق می افتد، بعد از 12 ساعت به حداکثر خود می رسد و بعد از 48 ساعت از هم می پاشد. چرا چنین اتفاقی می افتد؟ پمپ هایی در غشاء سلول های ماهیچه ای وجود دارد که کلسیم را میزان می کند. وقتیکه بعد از مرگ این پمپ ها از کار می افتند، کلیسم وارد سلول ها شده، سبب می شود ماهیچه ها منقبض و سفت شوند. بنابراین بدن سنگین می شود.

ارگانهای بدن خودشان را هضم می کنند. فساد و تعفن مثل آنچه که در فیلم های زامبی می بینیم بعد از سنگین شدن بدن اتفاق می افتد. این مرحله با کمک مومیایی کردن به تاخیر می افتد، اما بالاخره بدن تسلیم می شود. آنزیم های پانکراس کاری می کنند این اندام خودش را هضم کند. میکروب ها به این آنزیم ها حمله کرده و بدن در قسمت شکم به سمت اطرافش سبز رنگ می شود. همان طوری که کارولین ویلیامز در NewScientist می نویسد: ذینفع های اصلی در میان 100 تریلیون باکتری هستند که در روده ما زندگی خود را به صورت هماهنگ با ما می گذارندند. درحالیکه این باکتری ها بدن ما را در هم می شکنند، putrescine (ماده سمی در گوشت فاسد) و cadaverine آزاد می کنند، اینها ترکیباتی هستند که باعث می شوند بدن بوی مرگ بدهد.

بدن در یک موم پوشیده می شود. بعد از فاسد شدن پوسیدگی به سرعت بدن را تبدیل به اسکلت می کند. بااین حال دراین راه تغییرات جالبی دارند. اگر بدن در تماس با خاک سرد یا آب باشد، ماده مومی شکل چربی از میکروب هایی که بافت ها را هم می پاشد شکل می گیرد. این چربی مثل یک مخافظ برای اندام های داخلی بدن است. این رویداد محققان را به اشتباه انداخت که فکر کنند بدن خیلی زودتر از آنچه درواقع اتفاق می افتد می میرد، درحالیکه یک مورد چربی مرده 300 ساله اخیرا در سوئیس یافت شد.

درپایان، همه ما به زمین بازمی گردیم؛ فقط چگونه بازگشتن ما مهم است. چه سوزانده شویم یا در زمین دفن شویم بالاخره به زمین بازمی گردیم و شاید در برخی از موارد هم مومیایی شویم.


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ساعت 14:09
توسط سینا | تعداد بازديد : 1 | لينك ثابت
مخدرهای سنتی در حالی به تدریج جای خود را به مخدرهای ارزان قیمت صنعتی می دهند که
قاچاقچیان موادمخدر در یک اقدام غیر بشری خطرناکترین انواع این مخدرها را در
قالب ادکلن، قرص، موادغذایی و خوراکی به جامعه تزریق و عرضه می کنند.

دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۹

مهر: مخدرهای سنتی در حالی به تدریج جای خود را به مخدرهای ارزان قیمت صنعتی
می دهند که قاچاقچیان موادمخدر در یک اقدام غیر بشری خطرناکترین انواع این
مخدرها را در قالب ادکلن، قرص، موادغذایی و خوراکی به جامعه تزریق و عرضه می کنند.



یکی از مخدرهایی که در چند سال گذشته وارد کشور شده مخدرBT محصول کشور
هندوستان است که هنوز در بازارسیاه یکه تازی می کند. نحوه استعمال و اثرات آن نیز
همانند ماده مخدر «ناس» است و در بستههایی سبز رنگ و با طعم انواع میوهها عرضه
میشود. این ماده مخدراعتیاد، تحریک و سرخوشی، گیجی و احساس خارج شدن بخار
سرد از مغز، از دست دادن تعادل روحی و رفتاری از عوارض روانی را در پی دارد.



" بی تی" دروازه ورود به مواد مخدر صنعتی و شیمیایی

محمدرضا یزدان پناه کار شناس مواد مخدر در گفتگو با مهر با اشاره به تمایل
نوجوانان و جوانان به استفاده از ماده ای به نام بی تی به عنوان خوشبو کننده
دهان می گوید: این ماده قاچاق مانند آدامس در سوپرمارکتها به فروش می رسد و
بسیار مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرد در حالی که اثرات تخریبی بسیاری
بر بدن دارد.



وی با بیان اینکه بی تی از ۶۰ درصد آهک، ۲۰ درصد ناس، ۱۰درصد خاک و ۱۰درصد
ماده خوشبو کننده ساخته شده، افزود: این ماده در جنگ جهانی برای عقیم کردن مردان و
زنان در هند مورد استفاده قرار گرفته اما امروز به عنوان خوشبو کننده دهان در
سوپرمارکتها به فروش می رسد. بی تی یک کالای قاچاق است و مسوولان گمرک باید
توجه ویژه ای به مبارزه با قاچاق آن داشته باشند. این ماده باعث سرطان ریه و
ازبین رفتن لثهها میشود و با توجه به مقدار زیاد آهک در آن برای بدن بسیار
خطرناک است.



مخدر "تسبیح"

ماده مخدر "تسبیح" همان آمفتامین است که در ساخت دیگر مواد شیمیایی مخدر مثل
شیشه استفاده میشود. این مخدر عوارضی از جمله سکتههای مغزی و از دست دادن
حس بویایی و چشایی را در پی دارد. شکل آن مانند دانههای گرد به صورت رشتههایی
از جنس آمفتامین است و در نهایت ماده مخدر تسبیح مخلوطی از امفتامین و آیس است
که با ۲ یا ۳ اسید بسیار خطرناک ترکیب میشود.



مخدر "برنز" و "نخ" و تاثیر آن بر روی مغز انسان

همچنین دو مخدر "برنز" و "نخ" از گروه مواد مخدر روانگردان هستند که از
تازههای مخدر کشور محسوب می شوند. این دو ماده به طور مستقیم بر مغز و
اعصاب اثر میگذارند. برای مصرف این مخدر معمولا برنز را روی یخ میگذارند و تبخیر
میشود و سپس آن را استشمام میکنند. نخ نیز باید روی خراشیدگیهای بدن قرار
گیرد که در این صورت عمقی به عرض یک الی ۲ سانتی متر و طول ۶ الی ۷ سانتی متر
در بدن ایجاد میکند. خروج از هوشیاری، اختلال در شناسایی، نزدیک دیدن
بلندیها و فاصلههای دور یعنی کوتاه دیدن ارتفاعات و تشخیص ندادن خانواده از دیگران
از ابتداییترین آثار این دو ماده هستند.



مخدر "پان پراگ" و عوارض آن

پان پراگ، ماده مخدری است که در غالب آدامس وارد ایران شد. این مخدر به شکل
آدامس، پاستیل و پودرهایی با طعم نعنا و خوشبوکننده دهان وارد شده است. پراگ
ترکیبی شبیه مخدر ناس بوده و از افغانستان، پاکستان و هند وارد میشود. مصرف
این مخدر احساس گرمی، سرخوشی موقت، سبکی سر، گیجی و شادی کاذبی را برای مصرف
کننده در پی دارد. همچنین از عوارض آن بروز سرطانهای دهان، حنجره و لثه بوده
و دستگاه تنفسی و قلب و عروق مصرفکننده را از بین می برد و با جذب شدن توسط
بزاق دهان، سلولهای مغزی فرد را فلج میکند.



مخدر "ریتالین" بلای جان دانشجویان

مخدر "ریتالین" موجب کاهش خواب آلودگی و افزایش تمرکز می شود. این در حالی
است که عوارض شدید سوءمصرف ریتالین مرتبا توسط جامعه پزشکی هشدار داده میشود.
ریتالین، بالاترین مصرف غیرقانونی را در بین دانشجویان دارد؛ این دارو به
روشهای مختلفی مانند خوردن قرص، استنشاق پودر یا تزریق مایع استفاده میشود.
بی خوابی، سردرد، تهوع، اختلالات گوارشی و در مراحل بالاتر آسیبهای شدید قلبی
عروقی و از کار افتادگی کبد را به دنبال دارد و حتی باعث بروز واکنشهای
پارونوئید و افسردگی شدید در مصرف مزمن آن میشود.



"جیب" و "تینا" عامل جنون و حرکت
از مخدر "جیب" و "تینا" بیشتر برای محافل شبانه استفاده می شود زیرا بیداری
همراه با تحرکات بدن همراه با جنون دارد. این مواد که صورت تدخینی و با دود
کردن استعمال میشود، شکلی از متآمفتامین متبلور است که بدون بو و رنگ و مثل
یک تکه یخ، سنگ نمک یا سنگ کوارتز است. این مواد محرک با نام جدید در
طبقهبندی مواد شیمیایی غیرمجاز و محرک سیستم عصبی مرکزی قرار دارند و مدت اثر انها در
شخص زیاد است.



مخدر "پودر شربت" وحشتناک ترین مخدر صنعتی

پودر شربت که از مرزهای پاکستان به کشور وارد شده به صورت پودر پس از حل کردن
درچای داغ مصرف میشود. این ماده مخدر که اثراتی شبیه روانگردانها دارد. اثرات
زیانبار این ماده مخدر باعث میشود که حالات عصبی و روحی شدیدی در مصرف کننده
ایجاد میکند.



مخدر "کروکودیل" قاتل جدید جامعه

مخدر "کروکودیل" به تازگی وارد کشور شده که از ترکیب "قرص کدئین" با "بنزین"،
"تینر"، "ید"، "اسید کلریدریک" یا همان "جوهر نمک" و "فسفر قرمز" تولید
میشود.
این ماده مخدر کشنده به عنوان جایگزینی برای «هروئین» تبدیل شده و قیمت آن به
مراتب پایینتر از این ماده مخدر (هروئین) است. مصرف این مخدر موجب می شود تا
پوست بدن به رنگ سبز درآید و پس از مدتی گوشت بدن به طور کامل پوسیده شده و
از بین برود.



مخدر "اسپایس"

شاید بتوان تاثیر "اسپایس" را ۲۰۰ برابر ماری جوانا ارزیابی کرد. مصرف بیش از
حد آن باعث نارسایی تنفسی، کما و تشنج، ضربان قلب کند و فشار خون پایین و
ایست قلبی و مرگ می شود

امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ساعت 14:06
توسط سینا | تعداد بازديد : 1 | لينك ثابت
آخرين مطالب ارسالي
» *(میم مثل مرد)* (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۶)
» موفقیت در هر سنی چه معنی می دهد؟+++++++++++ (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۴)
» اتفاق جالب در سونوگرافی از زن باردار (عکس) (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۱)
» شش ماه زندگی یک دختر با ببر (+عکس) (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۸)
» دانستنی جالب و طنز (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵)
» اسم شما چه رنگیه ؟ (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۲)
» اولین عکس فضایی که از زمین گرفته شد بود! + عکس (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۹)
» کشور کوچکی که اینترنت ان در رده سوم جهان است (عکس) (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۶)
» هی باتوام دختر خانمی که.. (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۳)
» گوسفندی که به سگ گله تبدیل شده است (عکس) (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰)
» رستورانی که تماما با اسکناس تزئین شده است (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۷)
» مدل موی پیرمردی؛ مخصوص کودکان بی ادب!!! + عکس (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۳)
» زن 28 ساله ای که بخاطر درد شکمش را پاره کرد و بچه اش را بیرون آورد! + عکس (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۰)
» معماي فشنگ هاي شكارچي (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۷)
» واقعا منو تحت تاثیر قرار داد (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵)
» این مرد عجیب ترین اعتیاد دنیا را دارد (عکس) (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۱)
» این ماده شفاف از فولاد مقاومتر است+تصاویر (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۸)
» ساط کبابخوری در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان! +عکس (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۵)
» حمایت عاطفی افراد مبتلا به آلزایمر بسیار مهم است (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۳)
» سریعترین قطار جهان رکورد روی ریل را شکست+تصاویر (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰)
نويسندگان
» سینا (869)
خبرنامه
جستجو
آمار و ارقام سايت
» تاريخ : چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
» بازديد امروز : 38
» بازديد ديرور : 1
» بازديد ماه گذشته : 11487
» بازديد سال گذشته : 12989
» كل بازديد : 15594

» كاربران آنلاين : 1
» كاربران عضو آنلاين : 0
» كاربران ميهمان آنلاين : 1

» مجموع مطالب : 869
» مجموع نظرات : 2
» تعداد اعضاي سايت : 0

» آي پي شما : 52.91.39.106
» مرورگر : unknown
» سيستم عامل : unknown

» ورودي هاي گوگل امروز : 0
» ورودي هاي گوگل ديروز : 0

» آخرين بروزرساني : ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
تبلیغات متنی
خريد بک لینک در تمام وبلاگها
کپسول آتش نشانی
کولرگازی ارزان
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
خرید گیفت کارت
آموزش آشپزی ایرانی
کولرگازی
خرید پیج اینستاگرام
ساخت استخر
طراحی لوگو
آموزش زبان انگلیسی
کولرگازی