خودرو آنلاین

خودرو آنلاین
خودرو آنلاین
عضويت سريع
نام کاربري :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ايميل :
نام اصلي :
کد امنيتي :
تبادل لينك اتوماتيك
عنوان :
آدرس :
کد امنيتي :
چت باكس

نام :
وب :
پیام :
2+3=:
 
(Refresh)
نیلی بلاگ

در تمام فروشگاهها قواعد خدشهناپذیری وجود دارد که به شما اجازه نمیدهد موجودی حسابتان را بیمحابا به آتش بکشید

حتی اگر روی کوهی از پول نشسته باشید، باز هم اجازه ندارید بیمحابا همهشان را آتش بزنید. تفاوتی نمیکند که در یک فروشگاه لوازم خانگی، پوشاک، موبایل یا سوپرمارکت باشید. در همه حال قواعد خدشهناپذیری وجود دارد که اگر به آنها عمل کنیم، اطمینان خواهیم داشت که در مسیر درست قرار داریم. فروشندهها باید به شما احترام بگذارند و از این راه برای خود جایگاه و مقام بالاتری بخرند. هیچ کسب و کار کوچک بدون سهلانگاری به مخاطبان خود دوام نخواهد آورد. اگر بعضی مواقع دچار لغزش میشوند این وظیفه ماست که شیوه درست را به خاطرشان بیاوریم.

جسور باشید

پوشاک

فروشندههای خوشبرخورد و مهربان در فروشگاههای پوشاک میتوانند بیش از اندازه قانعکننده باشند. لبخندی که معمولا بر لبانشان نقش بسته یکی از خطرناکترین دامهایی است که سر راهتان پهن میشود. آنها با این لبخند حتی میتوانند یک کفش سایز بزرگتر را به شما بفروشند.

چطور اتفاق میافتد؟ به یک فروشگاه پوشاک رفتهاید و روی یکی از رگالها، پلیوری توجهتان را به خود جلب میکند. وقتی از کارکنان فروشگاه درخواست میکنید سایز مناسب شما را برایتان بیاورند تا «پرو» کنید آنها کمی مکث میکنند. هر چقدر زمان این مکث بیشتر باشد، احتمال کمبود در موجودی انبار بیشتر است. اگر موضوع تنها به موجود نبودن سایز مناسب مربوط شود، احتمالا به شما میگویند سایز XXL خیلی بهتان میآید و اگر رنگ مورد نظرتان را نداشته باشند احتمالا خواهید شنید که «الان بیشتر مردم از این رنگ میبرند»! فروشندههای کفش هم استفاده از کفی را توصیه میکنند.

حالا باید چه کنم؟ به فروشنده بگویید مد سال و رنگ محبوب بقیه مشتریها را دوست ندارید. به او بفهمانید که وقتی سایز لباس شما Medium است، پوشیدن لباسهای Large تصویر تمسخرآمیزی از شما ارائه میدهد. استفاده از کفی؟ نه! هرگز زیر بار این موضوع نروید. حتی اگر اطمینان دارید که تا انتهای جهان کفش سایز پای خودتان را پیدا نخواهید کرد.


وسواس به خرج دهید

سوپرمارکت

سوپرمارکتها یکی از شلوغترین مکانهای شهر هستند و ما تقریبا هر روز گذرمان به یکی از آنها میافتد. آنچه از آنها میخریم همیشه گرانترین خریدهای روز نیستند اما حتی اگر خیلی اهل وسواس نباشید، باز باید مراقب باشید. هر چقدر که سوپرمارکت شلوغتر باشد، احتمال اشتباه بیشتر میشود.

چطور اتفاق میافتد؟ تاریخ تولید و انقضایی که روی محصولاتی مثل ماست یا پنیر درج میشود، به خاطر اطلاعات عمومی نیست. تولیدکنندهها از آن برای اطلاع مشتری استفاده میکنند پس قبل از اینکه به حساب و کتاب برسید، با وسواس بیشتری این تاریخها را بررسی کنید. فروشندهها معمولا محصولات قدیمی را در قفسههای جلویی میگذارند.

مسئله مهم دیگر موقع محاسبه قیمت اجناس است. فروشندههای سنتی کاربلد اجناس شما را با سرعتی باورنکردنی داخل کیسههای نایلونی میریزند و آنها را در ذهن خود جمع میبندند. جدیدترها محاسبه را با ماشین حساب انجام خواهند داد و در نهایت شما را از قیمت تمام شده آگاه میکنند.

حالا باید چه کنم؟ هر چقدر فروشگاه شلوغتر باشد یا تعداد کالاهایی که انتخاب کردهاید بالاتر رود، به همان اندازه احتمال اشتباه هم بیشتر خواهد شد. به شیوهای کاملا محترمانه از فروشنده بخواهید شما را در مورد جزئیات آگاه کند. به یاد داشته باشید که همیشه قرار نیست اشتباه به ضرر شما رخ دهد.


 



به گارانتی احترام بگذارید

لوازم خانگی


خرید از فروشگاههای لوازم خانگی همیشه به آن سادگی که تصور میکنیم نیست. حتی اگر کاملا بدانید که چه میخواهید، باز هم موضوع گارانتی دری تازه را به رویتان باز میکند. ما خرید بدون گارانتی را به هیچ وجه توصیه نمیکنیم. موقع خریدن یک کالای با گارانتی هم باید به جزئیات ریز اما پراهمیتی توجه داشته باشید.

چطور اتفاق میافتد؟ گارانتی عرضه شده روی محصولات و لوازم خانگی به دو صورت عرضه میشوند. گارانتیهایی که به صورت برچسب و لیبل روی جعبه نصب شدهاند و گارانتیهای صادر شده روی کارت. موقع ارائه خدمات هیچ کدام به دیگری اولویت ندارد. آنچه اهمیت دارد تاریخ صدور گارانتی است. بعضی از تولیدکنندهها کالایشان را از تاریخ ساخت زیرپوشش میگیرند و اگر کالا 80 درصد زمان گارانتی را داخل انبار فروشنده سپری کرده باشد، دست آخر چیزی نصیب من و شما نمیشود.

چه باید بکنم؟ به فروشنده بگویید موضوع گارانتی دقیقا بهاندازه برند و نوع محصول برایتان اهمیت دارد. کالاهایی را انتخاب کنید که توسط شرکتهای معتبر گارانتی شدهاند. نقطه قوت چنین خریدی این است که شرکتهای معتبر اسم و رسمدار معمولا آنقدر به کیفیت کار خود اطمینان دارند که محصول را از زمان نصب توسط خریدار زیر پوشش خدمات ارزشمندشان میگیرند.


امتیاز : نتيجه : مجموع 4 امتياز توسط 1 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ساعت 13:10
توسط سینا | تعداد بازديد : 3 | لينك ثابت
مدیر بخش: به دلیل ارسال پست اسپم تاپیک قفل شد!



محققان دریافتند که بچه های اول خانواده از هوش بیشتری نسبت به خواهر و برادر کوچکتر خود برخوردارند اما بچه های دوم راحتتر با دنیای بیرون ارتباط برقرار میکنند.

پژوهشگران دانشگاه آدلفی در لانگ ایلند نیویورک نتایج تحصیلی 90 زوج خواهر و برادری که در دبیرستان ثبت نام کرده بودند و تفاوتهای شخصیتی 76 زوج خواهر و برادر در همان سن را مورد مطالعه قرار دادند.

نتایج این تحقیقات نشان داد که فرزندان اول به طور متوسط باهوش تر از برادران و خواهران کوچکتر خود هستند اما فرزندان دوم در کل نمره های بهتری در مدرسه کسب میکنند.

براساس گزارش فاکس نیوز، این محققان در خصوص دلایل این نتایج توضیح دادند که فرزندان دوم به خاطر اینکه از تجربیات فرزندان اول استفاده میکنند، سریعتر یاد میگیرند.
از دیدگاه خصوصیات احساسی، بچه های دوم و تمام بچه هایی که پس از بچه اول متولد میشوند تاحد چشمگیری در تعاملات اجتماعی خود برونگرا، احساسی و راحت هستند. این درحالی است که بچههای اول بیشتر کمال گرا هستند و بنابراین به سختی در مباحث اجتماعی شرکت میکنند


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ساعت 13:06
توسط سینا | تعداد بازديد : 2 | لينك ثابت

این روزها با قرار گرفتن دوربین های با کیفیت روی گوشی های همراه و تبلت ها، بیشتر مردم علاقه مند به عکاسی شده اند. اگر شما هم تازه به جرگه علاقه مندان به عکاسی پیوستید...


این روزها با قرار گرفتن دوربین های با کیفیت روی گوشی های همراه و تبلت ها، بیشتر مردم علاقه مند به عکاسی شده اند. اگر شما هم تازه به جرگه علاقه مندان به عکاسی پیوستید، با ما همراه شوید تا شما را با 8 اشتباه رایجی که از تازه کارها سر می زند، آشنا کنیم تا بتوانید از این پس عکس های حرفه ای تری را ثبت کنید.

1- رنگ ها را غیرواقعی نکنید: رنگ های اشباع و غیر واقعی هرچند که اغلب به عکس های شما زیبایی بیشتری می دهند، اما اگر پر رنگ کردن رنگ ها کمی ناشیانه انجام شود می تواند عکس شما را به یک تصویر غیرواقعی بدل کند. اگر می خواهید عکس هایتان هنگام چاپ روی کاغذ رنگ های طبیعی و زیبا داشته باشند، هرگز رنگ ها را بیش از حد اشباع نکنید، زیرا خود چاپ، قدرت رنگ ها را بالاتر می برد. پیشنهاد این است که به جای ویرایش غیرحرفه ای عکس، تلاش کنید سوژه و مکانی را انتخاب کنید که رنگ ها در آن قدرتمند هستند؛ همچنین زمانی که برای عکس انداختن انتخاب می کنید، اهمیت دارد.

2-از افکت های تاری عکس استفاده نکنید: تار کردن عمدی بخشی از عکس توسط یک عکاس حرفه ای به شارپ بودن عکس آسیبی نمی زند و حتی می تواند نتیجه بسیار عالی داشته باشد. اگر می خواهید پرتره بیندازید، فوکوس باید روی چشم ها بوده و این ناحیه بیشترین مقدار شارپ بودن را داشته باشد. اما در کل بهتر است برای داشتن یک عکس واضح و شفاف روی سوژه اصلی فوکوس کنید.

3- همیشه دوربین را به یک حالت (افقی یا عمودی) نگه ندارید: عکاسان تازه کار تنها با یک نگاه سریع به منظره، شاتر را می فشارند و عکس می گیرند، اما در آخر عکسی نصیبشان می شود که کج است. حتما هنگامی که دارید از سوژه ای عکس می گیرید، به راست بودن کامل دوربین توجه کنید. اگر سوژه ای نظرتان را جلب کرد، ابتدا بایستید، به آن نگاه کنید، درباره اش کمی بیندیشید و بهترین شکل افقی یا عمودی، بهترین فاصله کانونی و بهترین موقعیت برای ایستادن خودتان را انتخاب کنید و در آخر دکمه ثبت عکس را فشار دهید.

4-فاصله زیاد انتخاب نکنید: گاهی اوقات عکاس های تازه کار سوژه را فدای بزرگ تر کردن کادر خود می کنند و برای این که فضای بیشتری را در تصویر خود ثبت کنند نسبت به سوژه اصلی فاصله زیادی می گیرند. توصیه عکاسان حرفه ای این است که به سوژه خود نزدیک تر شوید و زاویه را عریض تر کنید.

5-کنتراست و میزان سیاهی و سفیدی را در نظر نمی گیرید: باید به عنوان یک عکاس حرفه ای کار با کنتراست، اکسپوژر و دیگر موارد را به خوبی یاد بگیرید. تلاش کنید اگر چند عکس از یک محیط مشابه می گیرید، میزان کنتراست را تغییر ندهید. بیشتر اوقات اشتباه در مقدار کنتراست ارتباط مستقیم با آن چیزی دارد که در مانیتور دوربین به نمایش در می آید.

6- استفاده بیش از حد از HDR : استفاده بیش از حد از این Mode ، باعث فاصله گرفتن رنگ ها از واقعیت می شود. این که عکسی در همه جا از تون متوسط استفاده کند، اصلا جالب نخواهد بود. این که جزئیات سایه ها فراموش شود، هیچ هایلایتی در تصویر نباشد، اصلا نتیجه جالبی نخواهد داشت؛ سعی کنید بین واقعیت و خوب بودن تعادل ایجاد کنید.

7- نداشتن سوژه: اولین ویژگی یک عکس، سوژه آن است و بهترین عکاسی ترکیب سوژه، فرم و محتواست. قبل از عکاسی به احساس و چیزهایی که به ذهن بیننده پس از دیدن عکس می رسد فکر کنید.

8-زیاد عکس می گیرید: درست است که عکس انداختن به نوعی ثبت خاطرات و لحظه هاست، اما باید بدانید که حرفه ای ها تنها عکس های خوب خود را نگه می دارند و به دیگران نشان می دهند پس شما هم اگر زیاد عکس می گیرید در نهایت آلبومی از بهترین های خود را تهیه کنید.



امتیاز : نتيجه : مجموع 1 امتياز توسط 1 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ساعت 13:01
توسط سینا | تعداد بازديد : 5 | لينك ثابت



گیاهان در قرآن
خرما (رطب) درخت خرما (نخل)
کلمه نخل، نخله و نخیل در بیست آیه از قرآن آمده است. در هشت آیه نخل به تنهایی ذکر شده و در دوازده آیه دیگر در جمع میوه هایی مانند زیتون، انار و انگور ذکر گردیده است.

افزون بر کلمه نخل، نام نوعی خاص از درخت خرما به نام «لینة» در سوره حشر آمده است. (1) از رطب نیز در سوره مریم یاد شده است. (2)

واژه «قطمیر» به معنای چیز بی اهمیت كه در لغت به معنای پوست نازك بین خرما و هسته آن است، دو بار، (3) واژه «نوی» به معنای هسته هر میوهای از جمله خرماست، (4) كلمه «عرجون» به معنای چوب هلالی شكل خرما كه خشك شده و به شكل داس درآمده (5) و نیز واژه «مسد» به معنای لیف خرما (6) از دیگر واژههای در ارتباط با خرماست كه در قرآن به كار برده شده است.

نوشیدنی درست شده از خرما را نیز قرآن رزق نیكو نامیده (7) و آدمیان را به اندیشه در خوشههای به هم چیده خرما و گوناگونی انواع آن فرا خوانده (8) و از آنان خواسته است از اسراف و زیاده روی بپرهیزند. (9)

همچنین باغ های سرسبز خرما را از آیات الهی به شمار آورده (10) و خرما را میوه بهشتی معرفی كرده است. (11)

خیار (قثاء)
خداوند در ماجرای بنی اسرائیل كه به یك غذا قناعت نكردند، از خیار یاد كرده است. (12)

ریحان
قرآن دو بار از آن یاد كرده است: یك بار در شمار نعمتهای الهی در دنیا (13) و دیگر بار به عنوان نعمت بهشتی كه به مقربان داده میشود. (14)

علامه طباطبایی مینویسد: ریحان در این آیه به معنای رزق و روزی است و گفته شده مقصود، گیاه خوشبوی بهشتی است كه به سراغ چنین انسانی می آوردند و او پس از استشمام آن جان میدهد. (15)

زقوم
درختی در دوزخ است كه قرآن سه بار از آن یاد كرده و میوههای آن را به سر شیاطین تشبیه كرده (16) و آن را غذای گنهكاران معرفی كرده است كه همانند مس درون شكمها میجوشد. (17)

این درخت از اعماق جهنم میروید (18) كه گمراهان و تكذیب كنندگان شكم خود را از آن انباشته میكنند. (19)

زنجبیل
یك بار از آن یاد شده و آن را آمیزه نوشیدنی بهشتیان معرفی كرده است. (20)

دهخدا ضمن اینكه زنجبیل را چشمه بهشتی معرفی میكند، آن را به شراب نیز ترجمه و نیز بیان میكند زنجبیل ریشه گیاهی معروف است كه در مازندران، عمان، یمن و هندوستان یافت شده و بوی آن معطر و مطبوع بوده و طعمش گرم است. (21)


زیتون
شش بار در قرآن به كار رفته است. یك بار غیر مستقیم به درختی اشاره شده كه در كوه سینا میروید و روغن میدهد. (22)

نام این درخت دو بار به تنهایی و پنج بار همراه با دیگر میوهها همچون خرما، انار، انگور و انجیر به كار رفته است.

قرآن رویش زیتون را از نشانههای خداوندی معرفی كرده (23) و درخت زیتون مبارك دانسته شده (24) و به آن سوگند یاد شده است.(25)

سدر
قرآن چهار بار از این واژه و نیز واژه سدرة استفاده كرده است. یك بار در بیان سرگذشت قوم سبأ كه در اثر ناسپاسی باغ هایشان نابود شد و تنها مقداری سدر برایشان باقی ماند. (26)

دیگر بار سخن از بهشت و بهشتیان است كه در سایه درخت سدر در بهشت قرار میگیرند (27) و دو بار نیز در سدرة المنتهی آمده است. (28)

سیر(فوم)
در ماجرای بنیاسرائیل و درخواستشان از حضرت موسی از آن یاد شده است.(29)

طوبی
یك بار در قرآن بیان شده است كه بهشتیان از آن بهرهمندند. (30)

اگرچه طوبی به معنای بهترین یا پاكیزه ترین میباشد و شاید مفهوم آن این است كه بهشتیان از بهترین و پاكیزه ترین نعمتها، دوستان، زندگی و بهترین الطاف الهی برخوردارند.

عدس
در ماجرای بنیاسرائیل از آن یاد شده است.(31)

كدو (یقطین)
در ماجرای نجات حضرت یونس(علیه السلام) از شكم ماهی از آن نام برده شده كه پس از بیرون آمدن از شكم ماهی، بر فراز سرش بوته كدویی رویاند تا از تابش آفتاب در امان باشد. (32)

گز(أثل)
یك بار در قرآن و در ماجرای قوم سبأ آمده كه پس از سیل ویرانگر از باغهای با طراوت آنان جز مشتی گیاه تلخ و اندكی گز و سدر نماند. (33)

مسواك(خمط)
یك بار در قرآن آمده است. فاروقی مینویسد: در ماجرای سیل قوم سبأ كه باغهایشان نابود شد، تنها درختان تنومند اراك یا مسواك(خمط) و گز(اثل) و سدر (سدر لبنانی) باقی ماند.

برخی خمط را گیاهی با میوههای تلخ و برخی درخت مسواك معرفی كردهاند. (34)

موز(طلح)
یك بار در قرآن آمده و بیان شده كه بهشتیان از درخت موزی كه میوهاش بر یكدیگر چیده شده، برخوردارند.


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ساعت 12:56
توسط سینا | تعداد بازديد : 2 | لينك ثابت

انسان های اولیه نه دندان هایشان را مسواک می زدند و نه می دانستند نخ دندان و خمیردندان یعنی چه. انواع و اقسام محصولات بهداشت دهان و دندان هم به ظاهر ابداع سال های اخیر است.



به رغم این همه، آن طور که از شواهد و قرائن برمی آید، نیاکان نخستین ما دندان هایی بسیار سالم تر از ما داشته اند.


به گزارش شبکه رادیویی «ان پی آر»، آلن کوپر، مدیر مرکز «دی اِن اِی» باستانی استرالیا، می گوید برپایه تحقیقات او و اعضای گروهش «انسان های شکارچی دندان های خیلی خوبی داشته اند، اما به محض آن که به کشاورزی روی آوردند، تغییر بزرگی در دندانهایشان به وجود آمد. بیماری لثه بین آنها شیوع پیدا کرد و به ناگاه تعداد زیادی دچار پوسیدگی دندان شدند.»
هزاران سال بعد، این مشکلات دندانی هنوز گریبان بشر را رها نکرده و ما، به عنوان نوادگان مدرن اجداد کشاورز خود، همچنان با بیماری های دهان و دندان دست و پنجه نرم می کنیم.
دانشمندان در توضیح این شرایط تغییر رژیم غذایی را به عنوان مؤلفه ای مهم معرفی می کنند.
بر اساس یافته های پژوهشی که به تازگی در نشریه «نیچر جینتیکس» منتشر شد، آقای کوپر و گروه محققان همراه وی با آزمایش پلاک های دندانی برجای مانده از ۳۴ اسکلت انسان ماقبل تاریخ به این نتیجه رسیدند که آدم های نخستین نسبت به فرزندان خود در عصر نو، دندان های بسیار سالم تری داشته اند.
این دانشمندان در ادامه بررسی های خود اعلام کردند که بشر در طول سده ها رژیم غذایی خود را از گوشت، سبزیجات و دانه های خوراکی به کربوهیدرات و قند تغییر داده و در پی همین تغییر ترکیب باکتریایی دهانش را نیز دستخوش تغییر کرده است.
به نظر می رسد پدران و مادران ما زمانی در اعماق قرون تصمیم گرفتند از شکار دست بکشند و به کشاورزی روی آورند. این تصمیم در عمل موجب شد انواع خاصی از باکتری های بیماری زا که با استفاده از کربوهیدرات ها به بدن آدمی راه یافتند بر باکتری های «مفید» موجود در دهان انسان غلبه کنند. قرن ها بعد، افزودن آرد فرآوری شده و قند به جیره غذایی انسان مدرن در طول دوران انقلاب صنعتی نیز شرایط بدتری را برای دندان های او رقم زد.
تغییر رژیم غذایی اولیه، افزون بر مشکلات دهان و دندان، بیماری های دیگری هم برای انسان به همراه آورد، دیابت، چاقی و حتی مشکلات قلبی را باید در این گروه طبقه بندی کرد.
دکتر آلن کوپر توضیح می دهد که باکتری ها حدود ۹۰ درصد سلول های بدن ما را تشکیل می دهند. به باور این پژوهشگر «اشتباه آدمی آن بوده که تا به امروز بیش از حد بر روی خودش تمرکز کرده و از این به اصطلاح «میکروبیوم ها» غافل بوده است. (میکروبیوم به کُل مجموعه زیست بوم میکروبی اطلاق می شود که شامل انواع ژن ها و توده سلولی میکروبها مستقر در یک بخش مشخص است.)
کوپر در ادامه می افزاید: «ما دندان هایمان را مسواک می زنیم، از نخ دندان استفاده می کنیم و بعد هم فکر می کنیم که بهداشت دهان و دندان را رعایت کرده ایم.» اما، آن طور که این دانشمند می گوید، «به زودی به جای تمرکز بر روی این مسائل میکروبیوم شخص را مورد معاینه و درمان قرار خواهند داد.»
دکتر کوپر تصریح می کند در حال حاضر تنها راه حل برای برگرداندن میکروبیوم انسان به حالت سالم آن، «حذف کربوهیدرات های فرآوری شده و مصرف رژیمی غذایی مشابه نیاکان نخستین اوست.»


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ساعت 12:51
توسط سینا | تعداد بازديد : 3 | لينك ثابت

نشریه اقتصادی فوربس در تازه*ترین گزارش خود که به سال ۲۰۱۳ مربوط است، ثروتمندترین زنان جهان را معرفی کرد که براین اساس لیلین بتنکورت فرانسوی با ۳۰ میلیارد دلار دارایی در صدر قرار گرفت.
لیلین بتنکورت

بتنکورت ۹۰ ساله عمده دارایی خود را مدیون شرکت آرایشی و بهداشتی اورئال است. او همچنین در رده*بندی جدید فوربس برای نخستین بار از سال ۱۹۹۹ میلادی تاکنون به عنوان یک زن وارد فهرست ۱۰ فرد ثروتمند جهان شده است.او و خانواده*اش در مجموع مالک ۳۰ درصد از سهام شرکت اورئال هستند. پدر وی این شرکت را بنیان نهاد. به تازگی پرونده*ای درباره سوءاستفاده مالی نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه از خانم بتنکورت به جریان افتاده است.

کریستی والتون

کریستی والتون آمریکایی با ۲۸٫۲ میلیارد دلار در رده دوم ثروتمندترین زنان جهان جای گرفته است. او یکی از فرزندان سم والتون، بنیان*گذار بزرگترین شرکت جهان یعنی فروشگاه*های زنجیره*ای والمارت است. ارزش دارایی او در پی رشد سهام شرکت والمارت در سال ۲۰۱۲ به شدت افزایش یافت. او ثروتمندترین زن آمریکا نیز به شمار می*رود. جان والتون، شوهر وی در سال ۲۰۰۵ در جریان یک سانحه هوایی کشته شد.

آلیس والتون

آلیس والتون، دیگر فرزند بنیان*گذار شرکت والمارت با ثروت ۲۶٫۳ میلیارد دلار رده سوم را در بین ثروتمندترین زنان جهان به خود اختصاص داد.
آریس فونتانا


آریس فونتانا شیلیایی با ثروت ۱۷٫۴ میلیارد دلار که در حوزه معدن*کاری فعالیت می*کند در این رده*بندی چهارم شده است. او به همراه فرزندانش یکی از بزرگترین معادن مس دنیا را مدیریت می*کنند. آندرونیکو لوکسیچ، شوهر وی در سال ۲۰۰۵ در اثر بیماری سرطان درگذشت و کل ثروتش به همسرش، آریس فونتاتا و سه پسرش رسید.

جورجینا راینهارت


جورجینا راینهارت استرالیایی هم که در رشته معدن*کاری فعالیت می*کند با ثروت ۱۷ میلیارد دلار پنجم شده است. او ثروتمندترین زن آسیا و اقیانوسیه است، با وجودی که کاهش قیمت سنگ*آهن حدود یک میلیارد دلار از ارزش دارایی وی کاسته است.

ژاکلین مارس

ژاکلین مارس آمریکایی با ثروت ۱۷ میلیارد دلاری به طور مشترک با راینهارت در رده پنجم ثروتمندترین زنان جهان جای گرفته است. او ثروت خود را مدیون شرکت صنایع شیرینی و شکلات مارس است. مارس بزرگترین شرکت شکلات سازی جهان محسوب می*شود که فروش سالانه آن به بیش از سه میلیارد دلار می*رسد.
سوزان کلاتن


سوزان کلاتن آلمانی مالک ۱۲٫۶ درصد از سهام بی*ام* دبلیو با ۱۴٫۳ میلیارد دلار، ابیگیل جانسون آمریکایی فعال خدمات مالی و پولی با ۱۲٫۷ میلیارد دلار، میوچیا پرادا ایتالیایی مالک شرکت پوشاک و کالاهای لوکس پرادا با ۱۲٫۴ میلیارد دلاری، آن کاکس چمبرز آمریکایی فعال عرصه رسانه با ۱۲ میلیارد دلار و دیرس ناوارو دی کامارکو برزیلی فعال صنعت ساخت و ساز با ۱۱٫۵ میلیارد دلار دارایی نیز رده*های ششم تا دهم ثروتمندترین زنان جهان را بدست آوردند.
همچنین چارلین دی کاروالهو هنکن هلندی با ۱۱ میلیارد دلار، لارن پاول جابز آمریکایی – همسر استیو جابز – با ۱۰٫۷ میلیارد دلار، جوانا کوانت آلمانی با ۱۰٫۶ میلیارد دلار، آنتونیا جانسون سوئدی با ۹٫۱ میلیارد دلار، الین مارشال آمریکایی با ۸ میلیارد دلار، ساویتری جیندال هندی با ۷٫۶ میلیارد دلار، اوا گوندای مکزیکی با ۶٫۶ میلیارد دلار، روزالینا مرا اسپانیایی با ۶٫۱ میلیارد دلار، بلر پری اوکدن آمریکایی با ۶٫۱ میلیارد دلار و مارگاریتا لوئیس دریفوس سوئیسی با ۶ میلیارد دلار دارایی در رده*های یازدهم تا بیستم ثروتمندترین زنان جهان جای گرفتند.


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ساعت 12:47
توسط سینا | تعداد بازديد : 2 | لينك ثابت

به نام خدا
با سلام

واژه «ذهن» در فرهنگ لغت فارسی به معنای «فهم، دریافت، یاد، هوش، قوه باطنی که مطالب را به یاد می نگارد»، آمده است. (1)

«ذهن» در واقع مفهومی انتزاعی و برگرفته شده از یکی از کارکرد های عقل انسان است که انسان بر اساس قوه تعقل و تفکر، مسائل و مطالبی را به ذهن و یاد خود می سپارد.

درست است که در قرآن کریم واژه ذهن به کار نرفته است اما واژه های مترادف(هم معنا) و قریب المعنا بر اساس آنچه که در معنای لغوی فوق گذشت مانند واژه های « فکر، ذکر، عقل، فهم و...» به صورت مشتق(هم خانواده) و هم چنین کلمه «فؤاد» به معنای «قوه دریافت و خرد»، فراوان آمده است.

مثلاً در آیه 42 سوره یوسف به واژه «ذکر» به معنای یاد و هوش اشاره شده است:" وَ قالَ لِلَّذِي ظَنَّ أَنَّهُ ناجٍ مِنْهُمَا اذْكُرْنِي عِنْدَ رَبِّكَ فَأَنْساهُ الشَّيْطانُ ذِكْرَ رَبِّهِ فَلَبِثَ فِي السِّجْنِ بِضْعَ سِنِينَ" و (يوسف) به آن كسى از آن دو نفر، كه مى‏دانست كه او نجات مى‏يابد، گفت:» مرا نزد اربابت ياد كن. «و [لى‏] شيطان يادآورى به اربابش را، از ياد او برد، پس چند سالى در زندان درنگ كرد. (42)

و یا واژه «فؤاد» در آیه 36 سوره اسراء: «وَ لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْؤُلا» و از آنچه كه هيچ علمى بدان ندارى، پيروى مكن [چرا] كه گوش و چشم و دل (سوزان)، همگى آن ها از آن پرسيده مى‏شوند.

فؤاد:
قلب. ما كَذَبَ الْفُؤادُ ما رَأى‏ نجم: 11. آنچه چشم ديد قلب تكذيب نكرد.
قلب را از آن جهت فؤاد گويند كه در آن توقّد و دلسوزى هست كه «فأد» بمعنى بريان كردن آمده است بقولى علّت اين تسميه تأثر و تحوّل قلب است كه «فأد» در اصل بمعنى حركت و تحريك است.
و نيز قلب را بعلّت تقلّب و تحوّل آن قلب گفته‏ اند.
جمع آن افئده است فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِنَ النَّاسِ تَهْوِي إِلَيْهِمْ ابراهيم: 37. دل هائى از مردم را وادار كه بايشان مايل باشند.
إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْؤُلًا اسراء:36
تقدير آيه ظاهرا «مسؤلا عنه» است صدر آيه چنين است: وَ لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ ... يعنى از آنچه نميدانى پيروى مكن كه گوش و چشم و قلب همه مسؤل‏اند.
ظهور آيه در آنست كه چشم و گوش و قلب بايد بكوشند و يقين بدست آورند و بآن ترتيب اثر بدهند.

با ملاحظه آيه گذشته و آيات 78 نحل و 78 مؤمنون و 9 سجده و غيره كه فؤاد و افئده در رديف سمع و بصر آمده مخصوصا آيه نارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ. الَّتِي تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَةِ همزه: 6 و 7. ميتوان فهميد كه مراد از فؤاد قلب صنوبرى شكل معروف است.
وَ أَصْبَحَ فُؤادُ أُمِّ مُوسى‏ فارِغاً إِنْ كادَتْ لَتُبْدِي بِهِ ... قصص: 10.
در اقرب الموارد گفته: «الفؤاد الفارغ» دو معنى دارد يكى قلب بى‏غم و اندوه يعنى فارغ از هر دو، ديگرى قلب بد حال كه اميد و طمعى ندارد (قلب مأيوس) بنظرم مراد از فارغ پريشانحالى است گرچه بدل مادر موسى لا تَخافِي وَ لا تَحْزَنِي الهام شده بود ولى بالاخره بشر و مادر بود و اضطراب داشت كه مطلب بكجا خواهد انجاميد و آيا آنچه بنظرش آمده عملى خواهد شد يا نه؟
يعنى قلب مادر موسى پريشان شد و حقّا كه نزديك بود سرّ را افشا كند اگر دلش را محكم نكرده بوديم.(2)


امتیاز : نتيجه : مجموع 5 امتياز توسط 1 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ساعت 12:42
توسط سینا | تعداد بازديد : 2 | لينك ثابت

سوره مبارکه یاسین در تمام زندگى ، جسم و جان ، مال و ثروت ، صحت و

سلامتى ، حیات و مرگ و دنیا و آخرت انسان اثر مى گذارد.

پیامبر اسلام (صلى الله علیه و آله ) و ائمه هدى اثرات آن را بیان کرده اند.

رسول گرامى اسلام (صلى الله علیه و آله ) به حضرت على (علیه السلام ) فرمود:
یا على! سوره مبارکه یاسین را تلاوت کن ؛ زیرا در آن برکاتى است . از جمله :

۱- اگر شخص گرسنه اى آن را تلاوت کند خداوند روزى او را مى رساند و سیرش مى گرداند.
۲- هرگاه تشنه اى آن را قرائت کند خداوند آبى فراهم مى آورد تا او سیراب شود.
۳- هرگاه شخص عریان و برهنه اى آن را بخواند، خداوند لباسى براى او فراهم مى کند و او را مى پوشاند.
۴- هر مرد و زن عَزب و مجردى که آن را تلاوت کند، خداوند وسیله ازدواجشان را فراهم مى کند.
۵- هر انسان ترسناک و خائفى که آن را تلاوت کند، خداوند ترس و خوف او را مبدل به امنیت مى گرداند.
۶- هر انسان مریض و رنجورى که آن را تلاوت کند خداوند صحت و سلامتى را شامل حالش مى گرداند.
۷- هر شخص زندانى اگر آن را در زندان تلاوت فرماید، خداوند وسیله آزادى او را فراهم مى گرداند.
۸- هر مسافرى که آن را در سفر بخواند بى گمان سفرش بى خطر خواهد شد و به سلامتى به منزلش برمى گردد.
۹- اگر آن را بر بالین هر میتى بخوانند، خداوند عذابش را تخفیف مى دهد “یا او را مى آمرزد.”
۱۰- هر کس چیزى از او گم شده باشد و آن را قرائت کند آن چیز پیدا مى شود.
۱۱- اگر شخص گم شده اى آن را بخواند راه را پیدا مى کند و به سلامتى به مقصد مى رسد.
۱۲- اگر غذاى عده اى کم باشد و کافى براى همه افراد نباشد آن سوره را بخوانند، غذاى آنان برکت پیدا مى کند، طورى که براى همه افراد کافى باشد.
۱۳- اگر بر زنى که زائیدن بر او سخت و دشوار باشد خوانده شود، وضع حمل بر او آسان مى شود و اولاد به راحتى به دنیا مى آید.
۱۴- کسى که آن را تلاوت فرماید، فقر در دنیا به سراغش نمى آید.
۱۵- اگر کسى آن را قرائت کند در تجارت و کسب ضرر و زیان نمى بیند “در تجارت” سود مى برد.
سوره مبارکه یاسین در تمام زندگى ، جسم و جان ، مال و ثروت ، صحت و سلامتى ، حیات و مرگ و دنیا و آخرت انسان اثر مى گذارد.


۱۶- در حوادث و بلاهاى زمینى و آسمانى خانه اش خراب و ویران نمى شود.

۱۷- هر که آن را تلاوت نماید، در طول عمرش دیوانه و جن زده نمى شود و عقلش زایل نمى گردد.
۱۸- تلاوت کننده آن به مرض جذام دچار نمى گردد.
۱۹- کسى که آن را تلاوت کند به مرض وسواس و دو دلى و حیرانى مبتلا نمى شود.
۲۰- بیمارى هاى مضر تلاوت کننده را از پاى در نمى آورد و بیمارى او برطرف مى شود.
۲۱- خداوند متعال سختى و دشوارى و تلخى جان کندن را براى او آسان مى گرداند.
۲۲- خداوند خودش متصدى و مباشر قبض روح تلاوت کننده آن مى باشد.
۲۳- خداوند فراخى روزى و گشایش در زندگى را براى خواننده آن به عهده مى گیرد.
۲۴ – خداوند ضامن خوشحالى او هنگام مرگ گردیده است .
۲۵- خداوند در آخرت خشنودى او را تعهد فرموده ، و همه فرشتگان آسمان و زمین را خطاب فرموده که : من از این بنده راضى هستم . شما هم براى او طلب آمرزش کنید.
۲۶- خداوند شیطان را از خواننده آن دور مى گرداند که او را وسوسه نکند و هزار فرشته را مى فرستد تا او را از شر هر شیطان و هر آفت حفظ فرمایند.
۲۷- خداوند بعد از مرگ سى هزار فرشته را موکل غسل دادن او مى گرداند که همگى براى او طلب استغفار کنند و او را مشایعت نمایند تا به قبرش برسانند و بعد از آن که داخل قبرش نهادند، ملائکه همان جا عبادت کنند و ثوابش را در نامه عمل او بنویسند، قبرش تا چشم او کار مى کند وسیع مى شود و او را فشار نمى دهد و نورى از قبرش تا آسمان بالا مى رود.
۲۸- خداوند در روز قیامت به او مى فرماید: اى بنده من ! شفاعت کن تا شفاعت تو را درباره همه کسانى که شفاعت آنان را نموده اى قبول نماییم .
۲۹- خواننده آن را در ایستگاه هاى قیامت نگاه نمى دارند و بدون حساب داخل بهشت مى نمایند.
۳۰- او را به واسطه گناهانش داخل جهنم نمى کنند و پرونده عمل او را باز مى گذارند در حالى که گناهى در آن دیده نمى شود و موجب تعجب ملائکه واقع مى شود.(۱)


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ساعت 12:37
توسط سینا | تعداد بازديد : 2 | لينك ثابت

که تقدیم می شود تقریبا شامل تمامی آیاتی است که در قرآن به جهنم اشاره شده و بصورت خاصی مرتب گردیده است.
توصیه میشود فقط ترجمه های فارسی را پشت سر هم و تا به آخر بخوانید.
---------------------------------------------------------------------

إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا بِآیاتِنَا سَوْفَ نُصْلِیهِمْ نَاراً کُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُم بَدَّلْنَاهُمْ جُلُوداً غَیرَهَا لِیذُوقُوا الْعَذَابَ إِنَّ اللّهَ کَانَ عَزِیزاً حَکِیما (56)

کسانی که به آیات ما کافر شدند، بزودی آنها را در آتشی وارد می کنیم که هرگاه پوست های تنشان (در آن) بریان گردد (و بسوزد)، پوست های دیگری به جای آن قرار می دهیم، تا کیفر (الهی) را بچشند. خداوند، توانا و حکیم است

نسا / 56
-------------
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَاراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَیْهَا مَلاَئِکَةٌ غِلاَظٌ شِدَادٌ لاَ یَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَیَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ (6)

ای کسانی که ایمان آورده اید! خود و خانواده خویش را از آتشی که هیزم آن انسان ها و سنگ هاست نگاه دارید، آتشی که فرشتگانی بر آن گمارده شده که خشن و سختگیرند و هرگز فرمان خدا را مخالفت نمی کنند و آنچه را فرمان داده شده اند (بطور کامل) اجرا می نمایند.

تحریم / 6
-------------
وَسِیقَ الَّذِینَ کَفَرُوا إِلَی جَهَنَّمَ زُمَراً حَتَّی إِذَا جَاؤُوهَا فُتِحَتْ أَبْوَآب ها وَقَالَ لَهُمْ خَزَنَتُهَا أَلَمْ یَأْتِکُمْ رُسُلٌ مِنکُمْ یَتْلُونَ عَلَیْکُمْ آیَاتِ رَبِّکُمْ وَیُنذِرُونَکُمْ لِقَاءَ یَوْمِکُمْ هذَا قَالُوا بَلَی وَلکِنْ حَقَّتْ کَلِمَةُ الْعَذَابِ عَلَی الْکَافِرِینَ (71)

و کسانی که کافر شدند گروه گروه به سوی جهنم رانده می شوند، وقتی به دوزخ می رسند، درهای آن گشوده می شود و نگهبانان دوزخ به آنها می گویند: « آیا رسولانی از میان شما به سویتان نیامدند که آیات پروردگارتان را برای شما بخوانند و از ملاقات این روز شما را بر حذر دارند؟: آری، (پیامبران آمدند و آیات الهی را بر ما خواندند، و ما مخالفت کردیم.) ولی فرمان عذاب الهی بر کافران مسلم شده است. »

قِیلَ ادْخُلُوا أَبْوَابَ جَهَنَّمَ خَالِدِینَ فِیهَا فَبِئْسَ مَثْوَی الْمُتَکَبِّرِینَ (72)

به آنان گفته می شود: « از درهای جهنم وارد شوید، جاودانه درآن بمانید، چه بد جایگاهی است جایگاه متکبران!»

زمر / 71 - 72
--------------
وَإِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ أَجْمَعینَ (43)

و دوزخ، میعادگاه همه آنهاست.

لَهَا سَبْعَةُ أَبْوَابٍ لِّکُلِّ بَابٍ مِّنْهُمْ جُزْءٌ مَّقْسُومٌ (44)

هفت در دارد، و برای هر دری، گروه معینی از آنها تقسیم شده اند.

حجر / 43 – 44
----------------
فَوَرَبِّکَ لَنَحْشُرَنَّهُمْ وَالشَّیَاطینَ ثُمَّ لَنُحْضِرَنَّهُمْ حَوْلَ جَهَنَّمَ جِثِیّا (68)

سوگند به پروردگارت که همه آنها را همراه با شیاطین در قیامت جمع می کنیم، سپس همه را در حالی که به زانو درآمده اند گرداگرد جهنم حاضر می سازیم.

ثُمَّ لَنَنزِعَنَّ مِن کُلِّ شِیعَةٍ أَیُّهُمْ أَشَدُّ عَلَی الرَّحْمنِ عِتِیّا (69)

سپس از هر گروه و جمعیتی، کسانی را که در برابر خداوند رحمان از همه سرکش تر بوده اند، جدا می کنیم.

ثُمَّ لَنَحْنُ أَعْلَمُ بِالَّذِینَ هُمْ أَوْلَی بِهَا صِلِیّا (70)

بعد از آن، ما بخوبی از کسانی که برای سوختن در آتش سزاوارترند، آگاه تریم.

وَإِن مِّنکُمْ إِلَّا وَارِدُهَا کَانَ عَلَی رَبِّکَ حَتْماً مَقْضِیّا (71)

و همه شما (بدون استثنا) وارد جهنم می شوید، این امری است حتمی و قطعی بر پروردگارت.

ثُمَّ نُنَجِّی الَّذِینَ اتَّقَوْا وَنَذَرُ الظَّالِمِینَ فِیهَا جِثِیّا (72)

سپس آنها را که تقوا پیشه کردند از آن رهایی می بخشیم، و ظالمان را در حالی که (از ضعف و ذلت) به زانو درآمده اند در آن رها می سازیم.

مریم / 68 – 72
----------------
یَوْمَ یُدَعُّونَ إِلَی نَارِ جَهَنَّمَ دَعّا (13)

در آن روز که آنها را به زور به سوی آتش دوزخ می رانند.

هذِهِ النَّارُ الَّتِی کُنتُم بِهَا تُکَذِّبُونَ (14)

(به آنها می گویند): این همان آتشی است که آن را انکار می کردید!

أَفَسِحْرٌ هذَا أَمْ أَنتُمْ لاَ تُبْصِرُونَ (15)

آیا این سحر است یا شما نمی بینید؟!

اصْلَوْهَا فَاصْبِرُوا أَوْ لاَ تَصْبِرُوا سَوَاءٌ عَلَیْکُمْ إِنَّمَا تُجْزَوْنَ مَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ (16)

در آن وارد شوید و بسوزید، می خواهید صبر کنید یا نکنید، برای شما یکسان است، چرا که تنها به اعمالتان جزا داده می شوید!

طور / 13 – 16
---------------
بَلْ کَذَّبُوا بِالسَّاعَةِ وَأَعْتَدْنَا لِمَن کَذَّبَ بِالسَّاعَةِ سَعِیرا (11)

بلکه آنان قیامت را تکذیب کرده اند، و ما برای کسی که قیامت را تکذیب کند، آتشی شعله ور و سوزان فراهم کرده ایم!

إِذَا رَأَتْهُم مِن مَکَانٍ بَعِیدٍ سَمِعُوا لَهَا تَغَیُّظاً وَزَفِیرا (12)

هنگامی که این آتش، آنان را از مکانی دور ببیند، صدای وحشتناک و خشم آلودش را که با نفس زدن شدید همراه است می شنوند.

وَإِذَا أُلْقُوا مِنْهَا مَکَاناً ضَیِّقاً مُقَرَّنِینَ دَعَوْا هُنَالِکَ ثُبُورا (13)

و هنگامی که در جای تنگ و محدودی از آن افکنده شوند درحالی که در غل و زنجیرند، فریاد واویلای آنان بلند می شود!

لاَ تَدْعُوا الْیَوْمَ ثُبُوراً وَاحِداً وَادْعُوا ثُبُوراً کَثِیرا (14)

(به آنان گفته می شود): امروز یک بار واویلا نگویید، بلکه بسیار واویلا بگویید!

فرقان / 11 – 14
-----------------
خُذُوهُ فَغُلُّوهُ (30)

او را بگیرید و دربند و زنجیرش کنید!

ثُمَّ الْجَحِیمَ صَلُّوهُ (31)

سپس او را در دوزخ بیفکنید!

ثُمَّ فِی سِلْسِلَةٍ ذَرْعُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعاً فَاسْلُکُوهُ (32)

بعد او را به زنجیری که هفتاد ذراع است ببندید،

إِنَّهُ کَانَ لاَ یُؤْمِنُ بِاللَّهِ الْعَظِیمِ (33)

چرا که او هرگز به خداوند بزرگ ایمان نمی آورد،

وَلاَ یَحُضُّ عَلَی طَعَامِ الْمِسْکِینِ (34)

و هرگز مردم را بر اطعام مستمندان تشویق نمی نمود،

فَلَیْسَ لَهُ الْیَوْمَ هَاهُنَا حَمِیمٌ (35)

و از این رو امروز هم در اینجا یار مهربانی ندارد،

وَلاَ طَعَامٌ إِلَّا مِنْ غِسْلِینٍ (36)

و نه طعامی، جز از چرک و خون.

حاقه / 30 – 36
----------------
أَذلِکَ خَیْرٌ نُّزُلاً أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ (62)

آیا این (نعمت های جاویدان بهشتی) بهتر است یا درخت (نفرت انگیز) زقوم؟!

إِنَّا جَعَلْنَاهَا فِتْنَةً لِّلظَّالِمِینَ (63)

ما آن را مایه درد و رنج ظالمان قرار دادیم.

إِنَّهَا شَجَرَةٌ تَخْرُجُ فِی أَصْلِ الْجَحِیمِ (64)

آن درختی است که از قعر جهنم می روید.

طَلْعُهَا کَأَنَّهُ رُؤُوسُ الشَّیَاطِینِ (65)

شکوفه آن مانند سرهای شیاطین است.

فَإِنَّهُمْ لَآکِلُونَ مِنْهَا فَمَالِؤُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ (66)

آنها (مجرمان) از آن می خورند و شکم ها را از آن پر می کنند.

ثُمَّ إِنَّ لَهُمْ عَلَیْهَا لَشَوْباً مِنْ حَمِیمٍ (67)

سپس روی آن آب داغ متعفنی می نوشند.

صافات / 62 – 67
------------------
إِنَّ شَجَرَةَ الزَّقُّومِ (43)

مسلما درخت زقوم،

طَعَامُ الْأَثِیمِ (44)

غذای گنهکاران است،

کَالْمُهْلِ یَغْلِی فِی الْبُطُونِ (45)

همانند فلز گداخته در شکم ها می جوشد،

کَغَلْیِ الْحَمِیمِ (46)

جوششی همچون آب سوزان!

خُذُوهُ فَاعْتِلُوهُ إِلَی سَوَاءِ الْجَحِیمِ (47)

این کافر مجرم را بگیرید و به میان دوزخ پرتابش کنید.

ثُمَّ صُبُّوا فَوْقَ رَأْسِهِ مِنْ عَذَابِ الْحَمِیمِ (48)

سپس بر سر او عذاب جوشان بریزید.

ذُقْ إِنَّکَ أَنتَ الْعَزِیزُ الْکَرِیمُ (49)

بچش که (به پندار خود) بسیار قدرتمند و محترم بودی!

إِنَّ هذَا مَا کُنتُم بِهِ تَمْتَرُونَ (50)

این همان چیزی است که پیوسته در آن تردید می کردید.

دخان / 43 – 50
-----------------
تَصْلَی نَاراً حَامِیَةً (4)

و در آتش سوزان وارد می گردند،

تُسْقَی مِنْ عَیْنٍ آنِیَةٍ (5)

از چشمه ای بسیار داغ به آنان می نوشانند،

لَیْسَ لَهُمْ طَعَامٌ إِلَّا مِن ضَرِیعٍ (6)

غذایی جز از ضریع (خار خشک تلخ و بدبو) ندارند،

لاَ یُسْمِنُ وَلاَ یُغْنِی مِن جُوعٍ (7)

غذایی که نه آنها را فربه می کند و نه از گرسنگی می رهاند.

غاشیه / 4 – 7
----------------
إِذَا أُلْقُوا فِیهَا سَمِعُوا لَهَا شَهِیقاً وَهِیَ تَفُورُ (7)

هنگامی که در آن افکنده شوند صدای وحشتناکی از آن می شنوند، و این در حالی است که پیوسته می جوشد!

تَکَادُ تَمَیَّزُ مِنَ الْغَیْظِ کُلَّمَا أُلْقِیَ فِیهَا فَوْجٌ سَأَلَهُمْ خَزَنَتُهَا أَلَمْ یَأْتِکُمْ نَذِیرٌ (8)

نزدیک است (دوزخ) از شدت غضب پاره پاره شود، هر زمان که گروهی درآن افکنده می شوند، نگهبانان دوزخ از آنها می پرسند: « مگر بیم دهنده الهی به سراغ شما نیامد؟! »

ملک / 7 – 8
--------------
... نَقُولُ لِجَهَنَّمَ هَلِ امْتَلَأْتِ وَتَقُولُ هَلْ مِن مَزِیدٍ (30)

... به جهنم می گوییم: « آیا پر شده ای؟! » و او می گوید: « آیا افزون بر این هم هست؟! »

ق / 30
--------
... وَیُسْقَی مِن مَّاءٍ صَدِیدٍ (16)

... و از آب بدبوی متعفنی نوشانده می شود.

یَتَجَرَّعُهُ وَلاَ یَکَادُ یُسِیغُهُ وَیَأْتِیهِ الْمَوْتُ مِن کُلِّ مَکَانٍ وَمَا هُوَ بِمَیِّتٍ وَمِن وَرآئِهِ عَذَابٌ غَلِیظٌ (17)

بزحمت جرعه جرعه آن را سر می کشد، و هرگز حاضر نیست به میل خود آن را بیاشامد، و مرگ از هر جا به سراغ او می آید، ولی با این همه نمی میرد، و به دنبال آن، عذاب شدیدی است!

ابراهیم / 16 – 17
-------------------
یَوْمَ یُحْمَی عَلَیْهَا فِی نَارِ جَهَنَّمَ فَتُکْوَی بِهَا جِبَاهُهُمْ وَجُنُوبُهُمْ وَظُهُورُهُمْ هذَا مَا کَنَزْتُمْ لأَنْفُسِکُمْ فَذُوقُوا مَاکُنْتُمْ تَکْنِزُونَ (35)

در آن روز که آن را در آتش جهنم، گرم و سوزان کرده، و با آن صورت ها و پهلوها و پشت هایشان را داغ می کنند، (و به آنها می گویند): این همان چیزی است که برای خود اندوختید (و گنجینه ساختید!) پس بچشید چیزی را که برای خود می اندوختید!

توبه / 35
----------
إِنَّ جَهَنَّمَ کَانَتْ مِرْصَادا (21)

مسلما جهنم کمینگاهی است بزرگ،

لِلطَّاغِینَ مَآبَا (22)

و محل بازگشتی برای طغیانگران.

لاَبِثِینَ فِیهَا أَحْقَابا (23)

مدت های طولانی درآن می مانند.

لَا یَذُوقُونَ فِیهَا بَرْداً وَلاَ شَرَابا (24)

در آنجا نه چیز خنکی می چشند و نه نوشیدنی گوارایی،

إِلَّا حَمِیماً وَغَسَّاقا (25)

جز آبی سوزان و مایعی از چرک و خون.

نباء / 21 – 25
---------------
هذَا فَلْیَذُوقُوهُ حَمِیمٌ وَغَسَّاقٌ (57)

این نوشابه« حمیم » و « غساق » است (دو مایع سوزان و تیره رنگ) که باید از آنها بچشند!

ص / 57
---------
لَهُم مِن جَهَنَّمَ مِهَادٌ وَمِن فَوْقِهِمْ غَوَاشٍ وَکَذلِکَ نَجْزِی الظَّالِمِینَ (41)

برای آنها بستری از (آتش) دوزخ، و روی آنها پوشش هایی (از آن) است، و اینچنین ظالمان را جزا می دهیم.

اعراف / 41
------------
تَلْفَحُ وُجُوهَهُمُ النَّارُ وَهُمْ فِیهَا کَالِحُونَ (104)

شعله های سوزان آتش به صورت هایشان نواخته می شود، و در دوزخ چهره ای عبوس دارند.

مومن / 104
-------------
وَنَادَی أَصْحَابُ النَّارِ أَصْحَابَ الْجَنَّةِ أَنْ أَفِیضُوا عَلَیْنَا مِنَ الْمَاءِ أَوْ مِمَّا رَزَقَکُمُ اللّهُ قَالُوا إِنَّ اللّهَ حَرَّمَهُمَا عَلَی الْکَافِرِینَ (50)

و دوزخیان، بهشتیان را صدا می زنند که: « (محبت کنید و) مقداری آب، یا از آنچه خدا به شما روزی داده، به ما ببخشید.» آنها (در پاسخ) می گویند: « خداوند اینها را بر کافران حرام کرده است. »

اعراف / 50
------------
إِذِ الْأَغْلاَلُ فِی أَعْنَاقِهِمْ وَالسَّلاَسِلُ یُسْحَبُونَ (71)

در آن هنگام غل و زنجیرها بر گردن آنان قرار گرفته و آنها را می کشند،

فِی الْحَمِیمِ ثُمَّ فِی النَّارِ یُسْجَرُونَ (72)

و در آب جوشان وارد می کنند، سپس در آتش دوزخ افروخته می شوند!

مومن / 71 – 72
------------------
وَقَالَ الَّذِینَ فِی النَّارِ لِخَزَنَةِ جَهَنَّمَ ادْعُوا رَبَّکُمْ یُخَفِّفْ عَنَّا یَوْماً مِنَ الْعَذَابِ (49)

و آنها که در آتشند به ماموران دوزخ می گویند: « از پروردگارتان بخواهید یک روز عذاب را از ما بردارد. »

قَالُوا أَوَلَمْ تَکُ تَأْتِیکُمْ رُسُلُکُم بِالْبَیِّنَاتِ قَالُوا بَلَی قَالُوا فَادْعُوا وَمَا دُعَاءُ الْکَافِرِینَ إِلَّا فِی ضَلَالٍ (50)

آنها می گویند: « آیا پیامبران شما دلایل روشن برایتان نیاوردند؟ » می گویند: « آری » آنها می گویند: « پس هر چه می خواهید (خدا را) بخوانید، ولی دعای کافران (به جایی نمی رسد و) جز در ضلالت نیست. »

مومن / 40
------------
وَنَادَوْا یَامَالِکُ لِیَقْضِ عَلَیْنَا رَبُّکَ قَالَ إِنَّکُم مَّاکِثُونَ (77)

آنها فریاد می کشند: « ای مالک دوزخ! (ای کاش) پروردگارت ما را بمیراند (تا آسوده شویم) » می گوید: « شما در این جا ماندنی هستید. »

زخرف / 77
--------------
وَالَّذِینَ کَفَرُوا لَهُمْ نَارُ جَهَنَّمَ لاَ یُقْضَی عَلَیْهِمْ فَیَمُوتُوا وَلاَ یُخَفَّفُ عَنْهُم مِنْ عَذَآب ها کَذلِکَ نَجْزِی کُلَّ کَفُورٍ (36)

و کسانی که کافر شدند، آتش دوزخ برای آنهاست، هرگز فرمان مرگشان صادر نمی شود تا بمیرند، و نه چیزی از عذابش از آنان تخفیف داده می شود، اینگونه هر کفران کننده ای را کیفر می دهیم.

وَهُمْ یَصْطَرِخُونَ فِیهَا رَبَّنَا أَخْرِجْنَا نَعْمَلْ صَالِحاً غَیْرَ الَّذِی کُنَّا نَعْمَلُ أَوَلَمْ نُعَمِّرْکُم مّا یَتَذَکَّرُ فِیهِ مَن تَذَکَّرَ وَجَاءَکُمُ النَّذِیرُ فَذُوقُوا فَمَا لِلظَّالِمِینَ مِن نَصِیرٍ (37)

آنها در دوزخ فریاد می زنند: « پروردگارا! ما را خارج کن تا عمل صالحی انجام دهیم غیر از آنچه انجام می دادیم. » (در پاسخ به آنان گفته می شود): آیا شما را به اندازه ای که هر کس اهل تذکر است در آن متذکر می شود عمر ندادیم، و انذار کننده (الهی) به سراغ شما نیامد؟! اکنون بچشید که برای ظالمان هیچ یاوری نیست!

فاطر / 36 – 37
----------------
رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْهَا فَإِنْ عُدْنَا فَإِنَّا ظَالِمُونَ (107)

پروردگارا! ما را از این (دوزخ) بیرون آر، اگر بار دیگر تکرار کردیم قطعا ستمگریم (و مستحق عذاب.) »

قَالَ اخْسَئُوا فِیهَا وَلاَ تُکَلِّمُونِ (108)

(خداوند) می گوید: « دور شوید در دوزخ، و با من سخن مگویید!

إِنَّهُ کَانَ فَرِیقٌ مِنْ عِبَادِی یَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا وَأَنتَ خَیْرُ الرَّاحِمِینَ (109)

(فراموش کرده اید) گروهی از بندگانم می گفتند: پروردگارا! ما ایمان آوردیم، ما را ببخش و بر ما رحم کن، و تو بهترین رحم کنندگانی،

اتَّخَذْتُمُوهُمْ سِخْرِیّاً حَتَّی أَنسَوْکُمْ ذِکْرِی وَکُنتُم مِنْهُمْ تَضْحَکُونَ (110)

اما شما آنها را به باد مسخره گرفتید تا شما را از یاد من غافل کردند، و شما به آنان می خندیدید! »
مومنون / 107 – 110
----------------------
کَلَّا إِنَّهَا لَظَی (15)

اما هرگز چنین نیست (که با اینها بتوان نجات یافت، آری) شعله های سوزان آتش است،

نَزَّاعَةً لِلشَّوَی (16)

دست و پا و پوست سر را می کند و می برد.

معارج / 15 – 16
-----------------
... فَالَّذِینَ کَفَرُوا قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِیَابٌ مِن نَّارٍ یُصَبُّ مِن فَوْقِ رُءُوسِهِمُ الْحَمِیمُ (19)

... کسانی که کافر شدند، لباس هایی از آتش برای آنها بریده شده، و مایع سوزان و جوشان بر سرشان ریخته می شود،

یُصْهَرُ بِهِ مَا فِی بُطُونِهِمْ وَالْجُلُودُ (20)

آنچنان که هم درونشان با آن آب می شود، و هم پوست هایشان.

وَلَهُم مَّقَامِعُ مِنْ حَدِیدٍ (21)

و برای آنان گرزهایی از آهن (سوزان) است.

کُلَّمَا أَرَادُوا أَن یَخْرُجُوا مِنْهَا مِنْ غَمٍّ أُعِیدُوا فِیهَا وَذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِیقِ (22)

هرگاه بخواهند از غم و اندوه های دوزخ خارج شوند، آنها را به آن باز می گردانند، و (به آنان گفته می شود): بچشید عذاب سوزان را!

حج / 19 – 22
---------------
إِنَّ الْمُنَافِقِینَ فِی الدَّرْکِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَن تَجِدَ لَهُمْ نَصِیرا (145)

منافقان در پایین ترین درکات دوزخ قرار دارند، و هرگز یاوری برای آنها نخواهی یافت

نسا / 145
-----------
یَوْمَ تُقَلَّبُ وُجُوهُهُمْ فِی النَّارِ یَقُولُونَ یَالَیْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولا (66)

در آن روز که صورت های آنان در آتش (دوزخ) دگرگون خواهد شد (از کار خویش پشیمان می شوند و) می گویند: « ای کاش خدا و پیامبر را اطاعت کرده بودیم! »

احزاب / 66
------------
... الَّذِینَ شَقُوا فَفِی النَّارِ لَهُمْ فِیهَا زَفِیرٌ وَشَهِیقٌ (106)

... آنها که بدبخت شدند، در آتشند، و برای آنان در آنجا، » زفیر » و « شهیق » (ناله های طولانی دم و بازدم) است،

هود / 106
-----------
فِی سَمُومٍ وَحَمِیمٍ (42)

آنها در میان بادهای کشنده و آب سوزان قرار دارند،

وَظِلٍّ مِن یَحْمُومٍ (43)

و در سایه دودهای متراکم و آتش زا!

واقعه / 42 – 43
----------------
کَلَّا لَیُنبَذَنَّ فِی الْحُطَمَةِ (4)

چنین نیست (که می پندارد)، بزودی در « حطمه » پرتاب می شود.

وَمَا أَدْرَاکَ مَا الْحُطَمَةُ (5)

و تو چه می دانی « حطمه » چیست؟!

نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ (6)

آتش برافروخته الهی است،

الَّتِی تَطَّلِعُ عَلَی الْأَفْئِدَةِ (7)

آتشی است که از دل ها سر می زند.

إِنَّهَا عَلَیْهِم مُؤْصَدَةَ (8)

این آتش بر آنها فرو بسته شده،

فِی عَمَدٍ مُمَدَّدَةٍ (9)

در ستون های کشیده و طولانی.

همزه / 3 – 9
--------------
وَتَرَی الْمُجْرِمِینَ یَوْمَئِذٍ مُقَرَّنِینَ فِی الْأَصْفَادِ (49)

در آن روز، مجرمان را با هم در غل و زنجیر می بینی،

سَرَابِیلُهُم مِن قَطِرَانٍ وَتَغْشَی وُجُوهَهُمُ النَّارُ (50)

لباس هایشان از قطران (ماده چسبنده بدبوی قابل اشتعال) است، و صورت هایشان را آتش می پوشاند،

ابراهیم / 49 – 50
-------------------
وَقُلِ الْحَقُّ مِن رَبِّکُمْ فَمَن شَاءَ فَلْیُوْمِن وَمَن شَاءَ فَلْیَکُفُرْ إِنَّا أَعْتَدْنَا لِلظَّالِمِینَ نَاراً أَحَاطَ بِهِمْ سُرَادِقُهَا وَإِن یَسْتَغِیثُوا یُغَاثُوا بِمَاءٍ کَالْمُهْلِ یَشْوِی الْوُجُوهَ بِئْسَ الشَّرَابُ وَسَاءَتْ مُرْتَفَقا (29)

بگو: « این حق است از سوی پروردگارتان! هر کس می خواهد ایمان بیاورد، و هر کس می خواهد کافر گردد. » ما برای ستمگران آتشی آماده کرده ایم که سرا پرده اش آنان را از هر سو احاطه کرده است. و اگر تقاضای آب کنند، آبی برای آنان می آورند که همچون فلز گداخته صورت ها را بریان می کند. چه بد نوشیدنی، و چه بد محل اجتماعی است! »
کهف / 29
-----------
وَأَمَّا مَنْ خَفَّتْ مَوَازِینُهُ (8)

و اما کسی که ترازوهایش سبک است،

فَأُمُّهُ هَاوِیَةٌ (9)

پناهگاهش « هاویه » است.

وَمَا أَدْرَاکَ مَاهِیَهْ (10)

و تو چه می دانی « هاویه » چیست؟!

نَارٌ حَامِیَةٌ (11)

آتشی است سوزان!

قارعه / 8 – 11
----------------
سَأُصْلِیهِ سَقَرَ (26)

بزودی او را وارد سقر می کنم!

وَمَا أَدْرَاکَ مَا سَقَرُ (27)

و تو چه می دانی « سقر » چیست؟!

لاَ تُبْقِی وَلاَ تَذَرُ (28)

(آتشی است که) نه چیزی را باقی می گذارد و نه چیزی را رها می سازد.

لَوَّاحَةٌ لِلْبَشَرِ (29)

پوست تن را بکلی دگرگون می کند.


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ساعت 12:33
توسط سینا | تعداد بازديد : 0 | لينك ثابت

پاک کننده قابلمه
کف بیشتر قابلمه ها سیاه می ش و ند. نوشابه کف آن بریزید و برای مدتی بگذارید بماند. سپس، قابلمه را به طور معمول ی بشویید، می بینید که نوشابه باعث از بین رفته لکه های سیاه کف آن شده است.
پاک کننده زنگ زدگی
فلزهایی که زنگ زده اند را به مدت یک شب درون نوشابه بگذارید تاخیس بخورد و صبح آن را تمیز کنید. زنگارهای موجود از آن جدا و به راحتی پاک می شوند.
پاک کننده دستشویی
به مایع پاک کننده دستشویی خود نوشابه نیز اضافه کنید. این کار روند تمیز شدن آن را سرعت می بخشد.
پاک کننده شیشه
به جای استفاده از مایع شیشه پاک کن، یک بار نیز نوشابه را امتحان کنید. آن را روی شیشه بریزد و با دستمال پاک کنید. نوشابه باعث از بینرفتن چربی و آلودگی می شود.
پاک کننده لکه لباس
نوشابه را درست روی لکه لباس بریزید و اجازه دهید خیس بخورد. رنگ لکه در نتیجه رنگ نوشابه، از بین می رود. و بعد از انداختن لباس داخل ماشین لباسشویی، به کلی تمیز خواهد شد.
یخ زدای شیشه جلوی اتومبیل
از این پس دیگر نیاز نیست در صبح های زمستان که شیشه جلوی اتومبیل شما در اثر سرما یخ زده است، زمان و انرژی زیادی برای از بین بردن یخ شیشه صرف کنید. یک شیشه نوشابه را روی شیشه جلوی اتومبیل خالیکنید و بعد از دو تا سه دقیقه یخ ها آب و پاک کردن آنها آسان می شود.
تقویت چمن
هنگامی که نوشابه کربنات خودرا از دست می دهد، آن را روی کمپوست (مخلوط نباتات – کود آلی) بریزید تا میکروارگانیسم ها از بین بروند و کمپوست شما به یک کود قوی تبدیل شود. به این ترتیب، می توانید از آن برای تقویت چمن و باغچه خود استفاده کنید. البته فقط یک قوطی در هر هفته اضافه کنید.
مسکن معده
کوکاکولا pH معده را تنظیم می کند و به طور موقت باعث تسکین سوزش معده و دردهای سوءهاضمه میشود.
کاهش دهنده درد
نوشابه برای کاهش دردهای حاصل از نیش زنبور و پشه بسیار موثر است. حتی برای آرام کردن درد ناشی از نیش ستاره دریایی نیز کارساز است.
درمان سکسکه
برای از بین بردن سریع سکسکه، نوشابه غرغره کنید.
پاک کننده آدامس از روی مو
قسمتی از موهای خود که آدامس به آن چسبیده است را با نوشابه خیس کنید و چند دقیقه اجازه دهید بماند. با صبر و حوصله به آرامی آدامس را از مو جدا کنید.
کشتن حشرات
برای خلاص شدن از مورچه و سوسک حمام، نوشابه به آنها بپاشید. از آنجا که این نوشیدنی آنها را جذب می کند، آن را زیاد می خورند و اشباع می شوند و در نتیجه می میرند.
شل کردن پیچ
از آنجا که نوشابه زنگ زدگی فلزات را از بین می برد، می توان از آن برای شل کردن پیچ های زنگ زده که به سختی باز می شوند نیز استفاده کرد.
رهایی از بوی راسو
اگر راسویی به شما حمله کرد، برای خلاصی از بوی آن از روی بدن خود به سرعت حمام نوشابه بگیرید.


امتیاز : نتيجه : مجموع 16 امتياز توسط 5 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ساعت 20:19
توسط سینا | تعداد بازديد : 6 | لينك ثابت
آخرين مطالب ارسالي
» *(میم مثل مرد)* (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۶)
» موفقیت در هر سنی چه معنی می دهد؟+++++++++++ (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۴)
» اتفاق جالب در سونوگرافی از زن باردار (عکس) (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۱)
» شش ماه زندگی یک دختر با ببر (+عکس) (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۸)
» دانستنی جالب و طنز (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵)
» اسم شما چه رنگیه ؟ (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۲)
» اولین عکس فضایی که از زمین گرفته شد بود! + عکس (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۹)
» کشور کوچکی که اینترنت ان در رده سوم جهان است (عکس) (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۶)
» هی باتوام دختر خانمی که.. (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۳)
» گوسفندی که به سگ گله تبدیل شده است (عکس) (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰)
» رستورانی که تماما با اسکناس تزئین شده است (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۷)
» مدل موی پیرمردی؛ مخصوص کودکان بی ادب!!! + عکس (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۳)
» زن 28 ساله ای که بخاطر درد شکمش را پاره کرد و بچه اش را بیرون آورد! + عکس (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۰)
» معماي فشنگ هاي شكارچي (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۷)
» واقعا منو تحت تاثیر قرار داد (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵)
» این مرد عجیب ترین اعتیاد دنیا را دارد (عکس) (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۱)
» این ماده شفاف از فولاد مقاومتر است+تصاویر (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۸)
» ساط کبابخوری در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان! +عکس (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۵)
» حمایت عاطفی افراد مبتلا به آلزایمر بسیار مهم است (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۳)
» سریعترین قطار جهان رکورد روی ریل را شکست+تصاویر (شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰)
نويسندگان
» سینا (869)
خبرنامه
جستجو
آمار و ارقام سايت
» تاريخ : یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
» بازديد امروز : 86
» بازديد ديرور : 2
» بازديد ماه گذشته : 11416
» بازديد سال گذشته : 12918
» كل بازديد : 15523

» كاربران آنلاين : 1
» كاربران عضو آنلاين : 0
» كاربران ميهمان آنلاين : 1

» مجموع مطالب : 869
» مجموع نظرات : 2
» تعداد اعضاي سايت : 0

» آي پي شما : 3.88.220.93
» مرورگر : unknown
» سيستم عامل : unknown

» ورودي هاي گوگل امروز : 0
» ورودي هاي گوگل ديروز : 0

» آخرين بروزرساني : ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
تبلیغات متنی
خريد بک لینک در تمام وبلاگها
کپسول آتش نشانی
کولرگازی ارزان
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
خرید گیفت کارت
آموزش آشپزی ایرانی
کولرگازی
خرید پیج اینستاگرام
ساخت استخر
طراحی لوگو
آموزش زبان انگلیسی
کولرگازی